Gå til innhold

Klump inni skjeden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle sette inn en tampong igår, og da merket jeg en klump inni skjeden.. Den var som en liten plomme kanskje.. Den lå bak mot endetarmen. Kan ikke si jeg har kjent den der før, men nå har jeg ikke utforsket så veldig inni der før da...

Ble jo selvfølgelig litt nervøs, og derfor spør jeg her inne om noen vet om det er noe normalt?

Skrevet

Huff, jeg håper nå ikke det... :/

Tenkte å bestille meg en legetime, men litt teit det også, dersom det ikke er noe, hvis det bare er slik jeg er liksom... Blir litt flaut da...

Har slitt med veldig treg mage i noen måneder nå da, må av og til sitte og ta i veeeldig for å få ut noen små klumper..

Og av og til, når jeg må på do, så får jeg noen krampelignende smerter i endetarmen... Er dette normalt og eller? Har ikke hatt det før jeg, bortsett fra når jeg har mensen. Men nå har jeg det utenom mensen også...

Beklager ufine detaljer...

HI

Skrevet

Det er vanskelig for meg å si hva det er... Jeg har selv rectocele og kan fortelle hvordan det er.

Inni sjeden, rett ved inngangen, bak med endetarmen er det en klump på størrelse med en plomme. Når jeg må bæsje er den større/hardere, og når tarmen er tom merker jeg mindre til den. Da jeg fikk den (ca 2mnd etter min andre fødsel) var hadde jeg mye vondt når jeg skulle på do. Har ingen smerter nå.

Jeg var hos legen og han henviste meg til gyn på sykehuset. Jeg skal operere etter sommerferien. Det er 15 mnd siden fødselen.

Spør hvis du lurer på noe :o)

Skrevet

Takk for svar :)

det som er så rart, er at jeg fødte for snart fem år siden, så er jo litt rart om det skal være det... Og klumpen min er ikke rett innenfor inngangen, men den ligger en "langfingerslengde" inn.. (usj..)

Nei, jeg tror jeg bestiller en legetime uansett jeg... Kan jo være litt greit å få sjekket.. Selv om det er flaut... :(

HI

Skrevet

Det trenger ikke ha noe med fødsel å gjøre.

Ville fått det sjekket ut hvis jeg var deg.

Lykke til :o)

Skrevet

Ja, skal gjøre det :) Tusen takk for svar :)

Skrevet

Det var ikke bare livmortappen da?? Den er jo lavt nede under mens. Jeg kjenner min tapp rett innfor hullet ved mens. Kjennes ut om en kul i enden. Litt som tuppen på en penis.

Sjekk ut www.pernille.info for mer info om livmortappen.

*Ny anonym*

Skrevet

Joda, det kunne det vel ha vært, men det som var så rart, var at den lå bakom skjedeveggen på en måte, den lå ikke inne i selve skjeden. Jeg kjente den kun gjennom veggen...

Og nå må jeg rette litt på meg selv, den lå ikke bak mot endetarmen, men frem mot maven..

HI

Skrevet

(selv om denne tråden kanskje ikke handler om rectocele mere. Tror HI kjenner livmortappen....)

Du som skal operere det etter sommerferien. Hvilke symptomer/problemer har du? Jeg lurer på hvor stort mitt problem er i forhold til en evt operasjon. Jeg skal på gyn poliklinikk torsdag for første vurdering og skulle gjerne vite hvor lista ligger.

Skrevet

Hmm...skulle si at det nok var en klump med bæsj du kjente, men så sier du at det var frem mot magen. Hmmm....da vet jeg dessverre ikke. Du bør nok kontakte legen da. Krysser alt for at det er normalt det du kjente.

Hilsen *ny anonym*

Skrevet

Ja, men livmortappen skal vel ligge inni selve skjeden? Denne klumpen lå jo "bak" skjeden liksom, jeg kjente den kun gjennom veggen....

HI

Skrevet

Det kan være livmortappen selv om det. Jeg kjenner den ofte som om den ligger bak skjedeveggen. Dersom den er litt hard og du kan kjenne en liten spalte i den, så er det det. Hvis ikke kan det være blæra di.

Skrevet

Hmm, nei.. Var ingen spalte i den... Men den var ganske hard, og så var det akkurat som om jeg kunne skubbe den litt rundt.. Men idag kjentes den litt mindre ut enn igår...

HI

Skrevet

Tipper det er endetarmen som buler ut..... Høres helt forferdelig ut men det er ganske vanlig. Dra til legen for å sjekke. Det kan repareres!!

Skrevet

Ja, skal ringe legen og få meg time i morra.

Tusen takk for svar alle sammen! :)

HI

Skrevet

Har det samme som deg.. litt fremfall av fremre skjedevegg. Vær flink med knipeøvelser! :-)

Skrevet

Hei! Jeg er hun som skal opereres...

Mitt problem er ikke spesielt stort i følge gyn. De legene og gyn jeg har vært innom bagataliserer hele greiene. Har sikket litt med at når en ligger i gyn stolen faller ting mer på plass og problemet ser ikke så stort ut.

Jeg har flere ganger fått beskjed om at dette er et helt vanlig problem, og at det ikke er noe å bry seg om. Samtidig får jeg beskjed om at det er en av de vanligste gyn operasjoner som gjennomføres. Jeg kunne velge selv om jeg ville operere.

Jeg velger å ta operasjonen fordi jeg slite med å få ut avføring. Jeg skal ikke ha flere barn og ønsker meg et normalt underliv.

Skrevet

Det kan være blæra. Er klumpen hard eller myk ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...