Gå til innhold

Brio Sing? Noen som anbefaler/ikke anbefaler den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt på brio sing 2009 modell, den har lengre solskjerm enn den eldre modellen. Det er en relativt rimelig vogn, ca 5000 kr for en komplett kombi vogn. Noen som har erfaring med den? Har ikke hørt så mye om den, og lurer på om det er en grunn til at den er så rimelig (med tanke på kvalitet)

Takker på forhånd for alle svar :)

Fortsetter under...

Skrevet

det lurer jeg på oxo..

syns den va sikkelig fin, hun i butikken sa de ikke hadde fått noen klager på den ennu,..og vi prøvde voksi pose og alt.. hun mente oxo hjulene ikke kom til og bli noe prob på vinteren da man uasett måtte dra vognen etter seg ved mye sne..

men fortsatt usikker... håpe du får noen svar.. :)

Skrevet

Jeg har hatt 08-modellen men solgte den etter tre måneder. Brukte bare sittedelen.. Bagen er jo romslig og vogna er supersmidig å strille. Lett å legge sammen. Men sittedelen, av typen hvor barnet ikke ligger flatt, ble jeg ikke fortrolig med. Det var vanskelig å se om barnet lå riktig med ryggen når man hadde vinterpose i, og kalesjen var åpen, og solbeskyttelsen minimal når man tippet setet bakover. (Hvor mye er det egentlig forbedret??) Sittestillingen var ikke helt oppreist heller, slik at sønnen min ble sittende og holde seg fast i "bumperbaren" ..Så jeg hadde sagt: Som bagvogn ja takk, sportsvogn nei takk..

Skrevet

Vil bare tillegge at kvaliteten virket veldig solid, understellet er utrolig stabilt og stoffet virker slitesterkt og lett å tørke av osv.

Skrevet

Hei! Jeg har en Brio Sing, men har bare brukt den som sportsvogn. Om jeg anbefaler den eller ikke kommer helt an på hva slags bruk du vil ha den til.

Jeg vil anbefale den hvis du;

-skal bruke den som byvogn (kjempelett og god å trille, stort og lett tilgjengelig oppbevaringskurv under.

-triller mest på asfalt og grus (ikke mye fjæring, så hvis dette er noe du setter høyt på ønskelisten ville jeg valgt en annen vogn).

-hvis du har tilgang til veier som er godt brøytet på vinteren (da er den helt ok).

-har litt trangt om plass (i gangen, bilen og hvor det skulle være).

-trenger en grei vogn til å ta med på ferier og reiser osv.

-vil ha en liten lett og fin vogn (dog ikke særlig lun).

Jeg vil ikke anbefale den hvis du;

-triller mye i ulendt terreng f. eks. i skog og mark og på stier.

-hvis du skal trille lange turer når det er mye snø på vinteren.

-Hvis du ønsker deg en sportsvogn med stor og lun kalesje (for denne er ikke all verden å skryte av). Når du legger vognen ned i "soveposisjon dekker den ikke over ungens ansikt. Jeg kjøpte teutonia sin solskjerm til og da ble det litt bedre, men solskjermen er lang fra solid bygd.

-skal trille på mange trange steder (veldig bred mellom bakhjulene... som en quinny freestyle).

-vil ha en vogn med gode fjæringer og mye komfor på lange turer.

Hvis du lurer på noe er det bare å spørre, så skal jeg svare etter beste evne. Gutten min liker denne vogna veldig godt. Bådne når han er våken og som sovevogn. Jeg ville likevell ikke valgt denne som vogn nr. 1, men det er fordi den ikke passer til mitt bruk i hverdagen (bare av og til). Håper du ble litt klokere. (Ellers kan du jo se hva andre skriver på www.barnevognguiden.no).

Skrevet

Jeg har kjøpt denne :) (2009modellen) Junior kommer ikke før noen uker så har ikke fått brukt den enda.. Men kjøpte den med bilstol i sverige og sparte totalt 2000kr med bilstol som man kan klikke i selve understellet.. 2008 modellen fikk en del klager pga solskjermen men 2009 mod er forbedret ganske bra :) Har spurt de jeg har møtt på gaten med den og alle har vært utrolig fornøyde. Må tilføye at det er en city vogn.. Jeg hadde tenkt å gå får Bugaboo, men den er så lav og jeg og mannen er ganske høye så derfor tok vi sing. Da ligger junior litt høyere opp.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...