Gå til innhold

Er det noen ac dere som faktisk vet hvor mye Emmaljunga Mondial/Edge Dou veier???

Anbefalte innlegg

Eller er den "bare" tung??? Leser om så mange som sier denne er sååå tung og ja, den med understellet som har teleskophåndtak synes jeg er tyngre og stivere, men jeg finner ikke ut hvor mye denne veier....

Så er det noen her som vet det?????

Fortsetter under...

Mondialen veier 16,7 og 16,2 kg (med sportsvognsdel og med bag)

Edge Duo veier 19 og 18,5 kg (med sportsvogndel og med bag)

Vet ikke hvor mye vekten varierer etter hvilket understell man velger... Men forskjellene kan da ikke være så store vil jeg tro...

Tusen takk... Da veier Mondial'n like mye som Simo, Brio og Basson... (vår bassen Roma duo veier 15kg med sportsvogndel og 16kg med bagdel)

Har hørt og prøvd at understellet med teleskophåndtak er tyngre. Skal visst ha noe med selve teleskopdelen å gjøre =)

Jeg har Emmaljunga Edge Duo, og forstår æglig talt ikke problemet med denne vekta som alle snakker om. Det er den mest fantastiske vogna jeg har prøvd - og jeg har hatt mange vogner etterhvert. Ok, den veier en del. So what? Den er jo utrolig god å trille, og er stødig og stabil. Den er fin, den er stor og god (både bag og sportsdel), og den har alle mulige finesser. Om den veier litt mens jeg løfter den inn og ut av bilen bør ikke legges for mye vekt på, det har ihvertfall aldri vært et stort problem her i hjemmet.

Understellet med teleskophåndtak veier ca 2 kg mer enn de andre. Fordelen er jo at man kan velge hva man vil ha av understell på Duo vognene til Emmaljunga.

Mamma til sommerjente: Jeg er forsåvidt enig med deg, vekta skal ikke ha alt for mye å bety sånn egentlig, men i noen tilfeller har det det likevel. For min del tenker jeg på at jeg har en innmari lang og tung bakke opp til byggefeltet der jeg bor, og all ekstra vekt er greit å slippe. Mitt hovedargument for å gå for en annen Emmaljungavogn er størrelsen vel så mye som vekta, for jeg skal ha min mye ut og inn av buss, trikk, tog og t-bane. Da har hver cm mye å bety. Men inntil jeg begynte å tenke på slike praktiske ting var jeg sikker på at jeg kom til å kjøpe Edge duo, for den er helt super på alle andre måter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...