osmom Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Desdemona Francesca Hecate Hermia Lavinia Ophelia Rosaline Titania Viola Angus Balthazar Brabantio Cassius Demetrius Ferdinand Iago Lennox Leontes Lucentio Lysander Montano Oberon Orsino Osric Silvius Hva syntes dere om disse? Noen dere kunne brukt? Jeg syntes Desdemona og Ophelia er fine til jenter og Osric, Lysander og Silvius til gutt! Iago er også kult.
prebs Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Synes bare Ferdinand var brukandes av disse. Ellers liker jeg Julie godt...Hermia var litt søtt. Men styr iallfall unna Desdemonia; direkte sjofelt å kalle et lite barn det. (Nå er det vel ingen som seriøst vurderer det, men ; )
Vannmann35 Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Ophelia, Ferdinand, Angus og Lysander var fine :-)
Sander får lillesøster i juni! Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Romeo og Julie er jo fine navn
(Oktober) Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Jeg har Ferdinand høyt på listen:) Og det var det eneste jeg likte. De andre var way too outlandish for min smak. Cassius vet jeg om en hund som heter. Søtt navn på dyr
Gjest Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 Morsomt å bruke disse navnene på dyrene sine. Mange fine tips til kunavn her ;-)
Nurkfrid Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 Du kan da ikke kalle ungen for Iago!! Du har lest Othello eller? Iago er den sleskeste, ondeste, mest utspekulerte, egoistiske, hensynsløse mannskarakteren i hele Shakespeares diktning. Det er jo nesten like ille som å kalle ungen Lucifer...
osmom Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 4. mai 2009 Som dere sikkert skjønner (eller ikke..) så var disse navnene ment for underholdning, og/eller løs inspirasjon.. Jeg syntes mange Shakespeare navn er kule og pene, men det er ikke akkurat navn jeg ville vurdert på et barn... hi
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 Portia (Merchant of Venice) er et flott navn, synes jeg, men ikke med norsk uttale. Titus og Tamora (Titus Andronicus) er vel ikke de man ønsker å oppkalle barna sine etter. ;-) Morsom tråd da.
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 4. mai 2009 #13 Skrevet 4. mai 2009 Portia (Merchant of Venice) er et flott navn, synes jeg, men ikke med norsk uttale. Titus og Tamora (Titus Andronicus) er vel ikke de man ønsker å oppkalle barna sine etter. ;-) Morsom tråd da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå