Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Desdemona

Francesca

Hecate

Hermia

Lavinia

Ophelia

Rosaline

Titania

Viola

Angus

Balthazar

Brabantio

Cassius

Demetrius

Ferdinand

Iago

Lennox

Leontes

Lucentio

Lysander

Montano

Oberon

Orsino

Osric

Silvius

Hva syntes dere om disse? Noen dere kunne brukt? Jeg syntes Desdemona og Ophelia er fine til jenter og Osric, Lysander og Silvius til gutt! Iago er også kult.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes bare Ferdinand var brukandes av disse. Ellers liker jeg Julie godt...Hermia var litt søtt.

Men styr iallfall unna Desdemonia; direkte sjofelt å kalle et lite barn det. (Nå er det vel ingen som seriøst vurderer det, men ; )

Skrevet

Flott navn men ikke i gode, gamle Noreg... :-)

Skrevet

Ophelia, Ferdinand, Angus og Lysander var fine :-)

Skrevet

Romeo og Julie er jo fine navn ;)

Skrevet

Jeg har Ferdinand høyt på listen:) Og det var det eneste jeg likte. De andre var way too outlandish for min smak. Cassius vet jeg om en hund som heter. Søtt navn på dyr

Skrevet

Morsomt å bruke disse navnene på dyrene sine. Mange fine tips til kunavn her ;-)

Skrevet

Akkurat det med kunavn - det slo meg også! ;-)

Skrevet

Du kan da ikke kalle ungen for Iago!! Du har lest Othello eller? Iago er den sleskeste, ondeste, mest utspekulerte, egoistiske, hensynsløse mannskarakteren i hele Shakespeares diktning. Det er jo nesten like ille som å kalle ungen Lucifer...

Skrevet

Som dere sikkert skjønner (eller ikke..) så var disse navnene ment for underholdning, og/eller løs inspirasjon.. Jeg syntes mange Shakespeare navn er kule og pene, men det er ikke akkurat navn jeg ville vurdert på et barn...

hi

Skrevet

Portia (Merchant of Venice) er et flott navn, synes jeg, men ikke med norsk uttale.

Titus og Tamora (Titus Andronicus) er vel ikke de man ønsker å oppkalle barna sine etter. ;-)

Morsom tråd da.

Skrevet

Portia (Merchant of Venice) er et flott navn, synes jeg, men ikke med norsk uttale.

Titus og Tamora (Titus Andronicus) er vel ikke de man ønsker å oppkalle barna sine etter. ;-)

Morsom tråd da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...