Gå til innhold

slag, spark mot magen. Gravid i 9. uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på en institusjon og har fått et spark mot magen i dag... er gravid i 9. uke... fikk først PANIKK... men om noe har skjedd så kan vel ikke legen "redde" det uansett?? har ikke kontaktet legen... prøvde så godt jeg kunne å holde meg.. er liksom ikke "sluppet" hemligheten enda....

hva kan ha skjedd.... tror du det går bra.. 9. uke.. ligger vel godt beskyttet enda?? hva skal jeg eventuelt kjenne etter...

Fortsetter under...

Skrevet

du har krav på omplassering siden dette er et risikoyrke for gravide... hvis ikke må legen sykemelde deg.... hvis du får et spark slag som ødelegger så er det jo for sent............

Skrevet

ja d var d jeg og tenkte... Fikk et kvarter for meg selv å fikke ut frustrasjonen og redselen i maaange tårer.. men valgte å fullføre vakten min som varer et par dager til.. får jo uansett ikke gjort noe...

Skrevet

Enig med forrige innlegg. Jeg tror du må enten sykemelde deg frem til du er klar for å si det til arbeidsgiver eller bli omplassert innen bedriften. Du skal slippe å jobbe under slike omstendigheter når du går gravid. Videre så tror jeg nok ikke det har skjedd større skade på grunn av det ene sparket du har fått nå. Hvis jeg har lest riktig så ligger fosteret godt nedi bak skambenet frem til ca. uke 12, og er dermed mer utsatt etter disse ukene og magen begynner å vises litt. Hvis du ikke har opplevd blødning osv, så ville jeg tatt det som et godt tegn og at det er ingen skade skjedd. Likevel ville jeg nok ha nevnt det for legen ved neste besøk hos h*n.

Skrevet

jeg hadde ikke villet fortsette i den jobben, hadde krevet tilrettelegging, noe du har krav på som nevnt over her...

dersom de ikke har muligheter til tilrettelegging eller omplassering så gått ut på svangerskapspenger eller noe slikt...

Skrevet

ja det vet jeg.. oppdaget de to strekene nylig å dro på jobb.. aldri vært slik utagering mot personal som det er nå.. så dro på jobb i god tro.. men ble litt småredd da jeg fikk et spark... men nå kan jeg ikke gjøre annet enn å jobbe ferdig.. å høre med legen over helga.. har d skjedd noe så er d for sent uansett tenker jeg...

Annonse

Skrevet

Når det gjelder selve sparket mot magen, så vet ikke jeg nok om det kan skade fosteret eller ikke. Regner med at det ikke er så bra. Det jeg vet mer om, er at de følelsene du har går over til barnet. Den redselen, sjokket og forvirringen du følte. I dag jobbes det for å gi ufødte barn en rettssikkerhet som de ikke har i dag. Spesielt for kvinner som lever i voldelige forhold. Selv om du ikke eksponeres for dette gjennom noe annet enn jobben synes jeg du skal tenke deg godt om. Barnets liv eller at de på jobben skal få vite om du er gravid?

Du har også rett på omplassering dersom det er til fare for livet til barnet. Jeg kjenner til ei som jobbet nattevakter på intensivavdeling for premature - hun fikk spesiell ordning siden det var vanlig med aborter. Det samme fikk en frisør - de aborterer visstnok på grunn av kjemikaliene de bruker i jobben.

Skrevet

Fosteret ditt ligger godt nedi bekkenet foreløpig så har nok godt bra (krysser fingra for det!)

MEN jeg har nok en tilsvarende jobb til deg (mye utagering på institusjon) og forlangte omplassering sist gang.

Fikk en drittjobb men magen var ihvert fall trygg =)

Skrevet

Enda ligger livmoren din beskyttet av symfysebeinet så jeg tror ikke det skal være noen fare.

Si i fra til arbeidsgiveren din med en gang og få tilrettelagt arbeidet ditt.

Skrevet

Jeg ble omplassert på jobb i forrige sv.skap, pga stor risoko for utagering! Jeg fikk et kraftig slag i ryggen,men det gikk helt fint.

Denne gangen kommer jeg trolig til å be om å bli omplassert igjen...

Skrevet

tenker å ta det med arbeidsgiver i morgen.. Måtte jo fylle ut tvangsrapport og skademelding... Sist gang døde fosteret i uke 9.. MA.. uten noen forklaring.. så ville vente lengst mulig på å noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...