Gå til innhold

Hva slags vogn til desember barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så i tvil hva jeg skal velge. Har jo veldig lyst på Emmaljunga city cross, eller duo edge, men jeg syns de er så dyre, tilogmed brukt prisene er stive. Har og lyst på Brio Happy....

Syns dette er vanskelig jeg gitt!

Hvilken vogn syns dere er lun og god,og vil forhåpentligvis vare som bagvogn til barnet er ca 6mnd? Føler meg helt blåst på detta jeg, hehe =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har termin i september, og vi har valgt simo duo pga str på bagen, slik i kan ha den lengst mulig. den er stor og tung, men da kjøper vi heller en liten trille til shopping, og til å feste bilstol på:)

vognen er vind- og vanntett, og jeg vet at den er god på vinterføre, i tillegg til god demping og lufthjul. den er lett å trille til tross for noen kilo ekstra. tror vi kommer til å bli kjempefornøyde vertfall.

såg på brio happy igår i butikken, og bagen så veldig liten ut, men den var lett, og kjentes ut som den var god å trille, den hadde lufthjul da..kan hende bagen er stor nok når du får barn i desember..for de vil jo ha mindre og mindre klær og pose etterhvert som barnet vokser da..brio happy får du jo også på finn.no, til en grei pris, men styr unna kompaktunderstellet!

blei rotete, men håper du fikk litt hjelp vertfall.

Skrevet

Vi valgte Teutonia Mistral med softbag til vårt desemberbarn og er veldig fornøyd med det valget. En kjempeflott vogn, som er lett, behagelig å trille og tar liten plass sammenlagt (veldig greit når man bruker bilen en del). Gutten vår er 5 mnd, og lang for alderen, men passer fremdeles softbagen (skjønt vi har sluttet å bruke den, ikke fordi den er for liten, men fordi han vil sitte litt høyere opp for å se ut). Softbagen er i tillegg så lun og god at vi ikke har brukt vognpose noen gang i vinter, kun lammeskinn og dundyne, selv da det var -20 grader. Også utrolig praktisk å kunne ta softbagen ut av vognen. Når babyen sover er det bare å bære ham med inn i bagen og han kan sove videre, veldig greit på besøk. Så den vognen kan varmt anbefales. :-)

Skrevet

Vi valgte Simo duo til desembergutten vår. Er kjempefornøyd med vogna. Lillemann lå lunt og godt selv når temperaturen krøp langt ned på gradestokken i vinter. Opplevde ikke en eneste gang at han ble kald. Var god plass til stor vognpose. Valgte denne vogna nettopp fordi den har stor og god bag. Han har fremdeles god plass i bagen nå som han er 4,5 mnd. Blir det flere vinterbarn på oss, så ville jeg nok valgt samme vogna igjen. Stødig, stabil og lett å trille. Eneste minuset er at den tar ganske så stor plass i bilen, samt at den er litt tung (men ikke for tung for meg å løfte ut og inn av bil selv før bekkenet stabiliserte seg helt igjen)

Skrevet

Jeg vil gjerne snakke varmt om vogna mi, som er en TFK Joggster Twist. Bagen er stor (82 cm innvendig) og lun, så du har god plass til vinterpose oppi der. Kalesjen er ikke så åpen som på mange andre vogner, f eks Easywalker. Vi bor på et vindfullt sted, men har ikke hatt noen problemer med at det blåser masse rett inn til snuppa. Har brukt den på all slags føre siden hun ble født tidlig i februar. Den ruller fint og godt både på snø og slaps! Dessuten er den veldig lett å manøvrere med sine 3 hjul. Den blir også liten sammenlagt, og den er ikke minst lett å legge sammen. Den er ikke av de letteste 3-hjulingene, men med sine ca 13 kilo er den heller ikke supertung. Jeg synes også håndbremsen er herlig!

Ønsker deg lykke til i vognjungelen, det er jo så utrolig mye å velge i. Jeg var nok minst like blåst på dette som deg! Men er glad for at valget til slutt falt på TFK.

Skrevet

Med baby 1 hadde vi en stor og romslig duo vogn og el lita trille til shopping. Brukte ikke trilla så mye før 6 mnd og da var det bare ved de korte turene. (født i august)

Til baby 2 hadde vi fremdeles den store duo vogna, men i tillegg fikk jeg overtalt gubben til å kjøpe en teutonia spirit. Noe av det dummeste jeg har gjort!!! Likte ikke vogna i det hele tatt!!!! (født i mai)

Solgte denne og lillebror bruker Duo/sportsvognbagen enda, hvis vi skal trille tur eller han skal sove (han er 2)

I tillegg har vi fornyet trilla til en vi kan feste bilstolen på (babystolen) for å tenke litt fremover i tid. Vi skal ha en (kanskje 2 babyer til)

Med baby 3(4) blir det en Emmaljunga Mondial (m vippehåndtak) i tillegg til trilla =))

Skrevet

Jeg har Brio Happy med kompakt, vendbart understell og er veldig fornøyd. Har ikke prøvd sportsdelen ennå. Brio er mye lettere enn Simo, og mye bedre å trille/lettere å manøvrere, synes jeg. Ikke noe problem på snøføre, heller ikke nå når våren endelig er her. Den er også mye nettere enn Simo. Kjøpte den ganske billig på Happyland på Svinesund, i underkant av 5000 SEK . Kan anbefale en tur dit dersom du bor i nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...