Gå til innhold

Gåstol, hvorfor skal man IKKE bruke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke bruke gå stol eller sån hoppe disse.. Forde at barnet kan bli tågående også har jeg hørt ett eller annet kan skje med hoftene..

Men ingenting skjedde her i huset, verken med hofter, eller å gå på tå.

Brukes med måte, så går det nok bra.

Skrevet

Ungane går på tåa og brukar ikkje heile foten når dei brukar gåstol og kan da få tågange som ein må bruke tid på for å få "vekk", også er det vel feil belastning på ryggen også i ein gåstol hvis eg ikkje tar heilt feil.......litt usikker på det men tågange er eg sikker på.

Det er mange som ikkje tar dei inn heller fordi dei er ikkje bra for ungane, lagar heller mange problemer.

Skrevet

Det sies at man kan få ryggproblemer av det. Så lenge barnet ikke har sterk nok rygg til å gå selv, skal man ikke "jukse" frem den styrken.

Jeg brukte mye gåstol når jeg var liten, og har en rygg som ikke fungerer som den skal i dag... Jeg vet ikke om det er grunnen, men jeg har ihvertfall ikke turt å bruke det til jenten min..

Skrevet

Eg forsvarar ikkje gåstol men eg hara problemer med skoliose i ryggen og eg bruka ikkje gåstol som liten.......ikkje hoppehuske heller.... ;)

Ikkje bruka det til mine barn heller.

Skrevet

er det jeg og har hørt det med tågange. naboen har et barnebarn på 1 år. hun kan ikke gå alene enda men hun går på tærene når hun går med støtte.jeg spurte om hun brukte gåstol. ja det gjorde hun.men hun var så sikker på at det var ikke derfor hun gikk sånn for faren hennes gjorde det av og til enda og han hadde ikke brukt gåstol.

dem måtte bruke det for hun var så aktiv.... jeg ymtet frempå at om hun var så aktiv så kom hun seg vel avgårde uten gåstol? men det gjorde hun ikke. begynte å krype seint.

jeg har også bare hørt negativt om gåstoler

Skrevet

det finnes jo et HAV av leker å velge til barna så skjønner ikke helt hvorfor man velger akkurat de lekene som Helsestasjonen og fysioterapautene anbefaler å IKKE bruke...

Skrevet

En som fikk et "Kina-barn" sa at jenta var så vand med å "klare å gå" i stol, at hun trodde hun var stødigere enn hun var... Hun ramla og brøt faktisk en arm...nå hun gikk uten stol.

Mener bestemt at det "ikke har værtr bra" med gåstol...Men det er veldig mange som bruker det nå...virker det som!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...