♥binna♥ Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Tenkte å kjøpe og lese for sønnen min 7 1/2 år. Passer de? Kjenner ikke akkurat de to bøkene av Lindgren. Andre anbefalinger?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 jeg har lest begge, men det er brødrene løvehjertet som sitter spikret som en fantastisk bok den er riktig nok temlig skummel så om han ikke er så tøff ville jeg kanskje ventet litt. men på en annen side så er sikkert barna i dag langt tøffere når det kommer til sånt en jeg var som barn. jeg ble jo redd, men ikke sånn at jeg ikke fikk sove om natta. den boka er genial
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 hva handler mio min mio om? jeg huske ingen ting av den, bare er temlig sikker på at jeg har lest den som barn.. hm..
Mrs. Bouquet Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Jeg hatet Brødrene Løvehjerte når jeg var barn, syns fremdeles den er trist og kjip så kommer ikke til å lese den for mine barn. (ville bare si det, hehe)
♥binna♥ Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2009 Hva slags alder vil du si BL passer for? Han er ikke spesielt tøff, helt normal.
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Jeg liker begge to, ville begynt med Mio min Mio. Den har et vakkert språk, litt repeterende, eventyraktig, og passer derfor også for yngre barn. Begge har kampen mellom det gode og det onde som tema.
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Anbefaler Danny og den store fasanjekten av Roald Dahl, og en mer ukjent, Vaffelhjerte av Maria Parr (nynorsk)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 jeg vet ikke. men tror jeg var 7 - 8 år når jeg fikk den lestopp for meg
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 heksene av Roald Dahl er også kul
♥binna♥ Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2009 Har lest Danny og den store fasanjakten, den var fin. Og Ch og sjokoladefabrikken, også fin. Så filmen en stund etterpå. Hva handler vaffelhjerte om? Hvilken alder passer den for?
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 Vaffelhjerte handler om to barn som er gode venner, og finner på mye morsomt. Veldig morsom, og litt trist. Mye situasjonskomikk, og veldig gode, troverdige personskildringer. Alder 5 og oppover, en bok også voksne pleier å like godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå