Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre uker siden fikk jeg vite at jeg hadde svangerskap utenfor livmoren. Ble operert ved laparoskopi. I dag fikk jeg epikrise fra sykehuset hvor det sto at de hadde funnet ut at jeg har endometriose.

Er det noen her som har erfaring med det? Er det sånn at alle som har det har vanskeligere for å bli gravid eller er det bare noen som har det? Finnes det noen form for behandling? Jeg har ingen smerter eller lignende..

Kjenner at jeg ble ganske så fortvilet nå ja.. Ikke det man trenger når alt man ønsker er å bli gravid og man i tillegg bare har en eggleder igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg er i en ganske lik situasjon som deg... Hadde en xu for noen aar siden og fjernet venstre eggleder. Har naa provd aa bli gravid i nesten 2 aar uten hell. Etter aa ha hatt en del vondt dro jeg til gyn for aa sjekke, og hun tror at jeg har endometriose. En stor saakalt sjokoladecyste paa hoyre eggstokk... Det kan bare paavises 100% kirurgisk og jeg skal tilbake om 5-6 uker og sjekke igjen og saa blir det kanskje operasjon.

Det er dessverre ofte vanskeligere aa bli gravid naar man har endo og jeg ror det er derfor vi ikke har faatt det til enda. Men det er og mange som faar det til paa egen haand saa ikke gi opp! Det er forresten et eget endometriose forum her som du kanskje vil finne mer nyttig informasjon paa. Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...