Gå til innhold

Lurer på en rar ting..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går det egntlig ann å skade fosteret på noen måte? Sånn utenpå magen? Er så bekymra.. Tenker feks under sex, når han ligger øverst.. kan han feks klemme ihjel fosteret? Jeg er i uke 17, å har fått kun en liten kul, men fosteret er jo straks 20cm.. Så tenker jeg på under trening, om man helst skal unngå for mye trykk på magen? Feks bøying og tøying.. Jeg tenker selv at det kanskje ikke er så bra med for mye trykk på magen.. Men er det noen som vet noe om det? Blir kjempe glad for svar.. :)

Fortsetter under...

Tror det er nærmest umulig å skade den lille ved sex, ved trening er det sikkert lurt å ikke gjøre ting som føles ubehagelig for deg selv. Antar at du ikke legger vektstanga på magen.... Jeg var i en front mot front bilulykke (den eneste dagen jeg hadde glemt gravidsetebeltet) da jeg var fem mnd på vei sist, fikk kraftig press på magen og veldig sterke kynnere, men det gikk utrolig nok helt fint. Tror ikke du skal bekymre deg!

det skal vanvittig mye til å skade barnet inni den godt beskyttede livmoren, tren slik som det føles greit. gå til legen dersom du skulle være så uheldig å bli utsatt for direkte traume mot magen, litt klem under sex o.l er HELT ufarlig, selv om det kan kjennes litt svimlende ut.

hilsen sykepleier og lykkelig gravid i uke 30 hurra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...