♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Tok ned alle våre igår og fått vaska de nå og hengt på plass igjen. Må innrømme at det er år siden det er gjort... Litt fordi jeg har trodd at det ville måtte bli en sørens stor strykejobb- og jeg som hater å stryke. Men de var nesten like fine når de kom ut igjen fra vaskemaskinen, lav sentrifugering og tørka de ute. Så blir nok gjort oftere når vi får flytta i nye huset, når jeg så hvor skitne de egentlig var. Her har jeg trodd at jeg har hatt det rent og lite støv i stuen, også så det sann ut. Så hvor ofte vasker du gardinene dine??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 jeg vasker de når jeg henger opp julegardinene også vakser jeg julegardinene når jeg henger opp de andre igjen. er litt treg så i år tok jeg ned julegardinene i påsken så da blir det jo 2 ganger i året.. hihi
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Dersom det er tanken som teller så har jeg faktisk tenkt tanken et par ganger i år, men jeg må innrømme at gardinene har hengt i to år nå Men jeg HAR tenkt til å gjøre det snart altså. Må bare bli ferdig med eksamen først.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Etter bruk. Høst /vintergardiner Julegardiner Vårgardiner Sommergardiner Har en snill oldermor som klager på strykingen min, så hun går alltid over dem etter jeg mener jeg er ferdig:)
wirre;o) Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Hvaforno'? Jeg har ikke kjøkkengardiner, men det måtte være det eneste settet som ble vasket eventuelt. Soveromsgardinene henger jeg ut til lufting på sommeren og bytter de ut av og til. Men vaske de? NEI! Stuegardinene mine er av råsilke så jeg orker ikke engang tanken på strykingen av de.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Vaskar dei når eg byttar, har ikkje julegardiner i stua så der blir det vaska når eg henger opp sommergardinene, som blei vaska når eg hang opp vintergardinene, vintergardinene vasker eg nå når eg byttar, etter eksamen ein gong......... Soverommet vaskar eg ikkje ofte, er så tungvint å ta dei ned, skal bytte der nå for ungane skal ha det rommet. Vil ha nye gardinstenger der!!!!!!!!! Kanskje det hadde blitt vaska oftare da.....??
ULriKke73 Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 Vasker gardiner før jeg henger de opp.... vår og sommergardinene til stua trenger jeg da ikke å stryke.. Jippi..hehe.. I stua har jeg ofte bytte om høsten, vinter, vår og sommer.... Av og til henger de samme gardinene fra høsten gjennom vinteren til jeg henger opp vårgardinene... Så altså, her vaskes det gardiner 3-4 ganger i året ) Soveromsgardinene vasker jeg stort sett når jeg pusser vinduene så det er vel gjerne også (kremt) 3-4 ganger i året. Her har jeg trådgardiner så de henger jeg opp når de er våte... heller ingen stryking. På kjøkkenet henger det liftgardiner og de bytter (og vasker) jeg nok ikke oftere enn et par ganger i året.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. mai 2009 #10 Skrevet 2. mai 2009 Vi flyttet inn hit i des og de samma gardinene henger der enda. Heldigvis er det "altmuligsesong"gardiner - så de trenger ikke å skiftes ut Jeg tenker jeg lar de henge der helt til des igjen.. Og tja, vi tar vel en vinter til også vi.. Satser på at når tenker på å bytte de ut, at vi heller har kommet oss inn i ett nytt hus - da passer ikke de gardinene jeg har inn i det nye huset. (ettersom det vi har sett ifh til str og lign..) Så da må de kastes - jippi! Da slipper jeg å vaske og stryke hehe
heisand? Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 gjorde det en gang da lillemann spruta fra stellebordet. skjønner ikke det er mulig, var jo 1meter bort til gardinen
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. mai 2009 #12 Skrevet 2. mai 2009 Jeg har 3 sett gardiner jeg bytter på og da vasker jeg de som hang oppe før jeg rydder de bort =) Så ihvertfall 2 ganger i året =))
erteposen + 4 Skrevet 2. mai 2009 #13 Skrevet 2. mai 2009 Aldri, men jeg har nesten ikke gardiner i hus:)
Fire småtroll Skrevet 2. mai 2009 #14 Skrevet 2. mai 2009 Vasker når jeg bytter på kjøkkenet, har julegardiner, sommergardiner og høst/vintergardiner (egentlig bare kapper, siden jeg har kjøkkenbenk under vinduene). På soverommene vasker jeg de av og til, kanskje en gang i året eller noe. På stua har jeg aldri vasket de, er sånne kjempedyre tunge gardiner som er foret med et annet stoff en det vi ser inne.. Aner ikke hvordan de evt skal vaskes, må leveres til rens kanskje? De er vel 4 år gamle..
BEA-77 Skrevet 2. mai 2009 #15 Skrevet 2. mai 2009 Har gardiner i kun tre rom og de vasker jeg en gang i året, som regel i forbindelse med at jeg henger opp julegardiner på kjøkkenet.
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #16 Skrevet 2. mai 2009 Jeg har julegardiner på kjøkkenet og vasker gardinene da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå