<3 Maren <3 Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Hei.. Jeg driver og måler basaltemp hver dag. Og vet den stiger etter EL, og litt ekstra der igjen ved graviditet. Men stiger den i det egget befruktes, eller i det egget fester seg?
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Hei! Den stiger nødvendig vis ikke etter en er blitt gravid, men den holder seg fortsatt høy. Så hvis tempen stiger ytterligere rundt IKM er det i hvert fall ikke et dårlig tegn kan en si. En trifasisk kurve (at tempen stiger ved EL, så stiger den igjen, f.eks rund 7-8 DPO) er et godt tegn, men ikke ikke et sikkert tegn på graviditet.
<3 Maren <3 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2009 Også jeg som tenkte jeg kom til å vite det så mye før fordi jeg måler :-P Vil strengt tatt ikke få vite noe sikkert før IKM eller en pos test uansett da.. Jaja, vente, vente.. Men da trenger jeg ikke å tyde den lite stigende kurven negativt heller, så også litt pos. Hadde en merkelig dipp 4dpo, også stigende igjen. Merkelig chart denne måneden på meg...
<3 Maren <3 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2009 Men når jeg tenker meg om målte jeg nok litt vel på tidlig på morgenen 4dpo, i håp om å se noe forandring, selv om jeg vet det er tullete :-)
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Ja, du må nok smøre deg med tålmodighet! En dipp på 4 dpo betyr ikke noe, en evt dipp i lutealfasen kan være en festedipp, men da kommer den litt senere, på ca 6-8 dpo (hvis jeg ikke husker feil). Men en dipp kan jo også bare være tilfeldig, så det blir i grunn bare spekulasjoner, en må alltid tolke chartet i helhet og ikke på enkelte målinger. Har du FF-chart?
<3 Maren <3 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2009 Nei, har dessverre ingen FF chart å vise frem. Har en Pearly, en liten temp.måler med data, som lagrer alle temp. Alt for lett å tyde bare en og en temp når man venter :-D Men til alle som sliter skikkelig kan det være fint å investere i en babyComp, men de koster da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå