Gå til innhold

Temp.stigning ved graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg driver og måler basaltemp hver dag. Og vet den stiger etter EL, og litt ekstra der igjen ved graviditet. Men stiger den i det egget befruktes, eller i det egget fester seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Den stiger nødvendig vis ikke etter en er blitt gravid, men den holder seg fortsatt høy. Så hvis tempen stiger ytterligere rundt IKM er det i hvert fall ikke et dårlig tegn kan en si.

En trifasisk kurve (at tempen stiger ved EL, så stiger den igjen, f.eks rund 7-8 DPO) er et godt tegn, men ikke ikke et sikkert tegn på graviditet.

Skrevet

Også jeg som tenkte jeg kom til å vite det så mye før fordi jeg måler :-P Vil strengt tatt ikke få vite noe sikkert før IKM eller en pos test uansett da.. Jaja, vente, vente.. Men da trenger jeg ikke å tyde den lite stigende kurven negativt heller, så også litt pos. Hadde en merkelig dipp 4dpo, også stigende igjen. Merkelig chart denne måneden på meg...

Skrevet

Men når jeg tenker meg om målte jeg nok litt vel på tidlig på morgenen 4dpo, i håp om å se noe forandring, selv om jeg vet det er tullete :-)

Skrevet

Ja, du må nok smøre deg med tålmodighet! ;) En dipp på 4 dpo betyr ikke noe, en evt dipp i lutealfasen kan være en festedipp, men da kommer den litt senere, på ca 6-8 dpo (hvis jeg ikke husker feil). Men en dipp kan jo også bare være tilfeldig, så det blir i grunn bare spekulasjoner, en må alltid tolke chartet i helhet og ikke på enkelte målinger.

Har du FF-chart?

Skrevet

Nei, har dessverre ingen FF chart å vise frem. Har en Pearly, en liten temp.måler med data, som lagrer alle temp. Alt for lett å tyde bare en og en temp når man venter :-D Men til alle som sliter skikkelig kan det være fint å investere i en babyComp, men de koster da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...