Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagene går tregt. Føler det er en evighet til jeg kan teste.

Jeg er i dag på rugedag 8.

Ømme brystvorter fikk jeg mens jeg gikk på menopur. Det har nesten forsvunnet nå. Blir svakere og svakere for hver dag som går.

Er kvalm nesten hver dag. Mer eller mindre gjennom hele dagen. Kan komme av cyclogest.

Har hatt litt murring/smerte i magen de to siste dagene. Men det varer kun en liten stund.

Har hatt 2-3 dager hvor jeg har vært sussete/svimmel.

En dag med vondt i hode.

Litt småstikking i ny og ned i magen og underlivet. Men ikke så veldig kraftig.

Er spent på hvordan dette skal gå.

Hvordan går det med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Nattlys! :)

Da er jeg en dag foran deg, jeg er på rd 9 i dag. :) Når skal du teste? Jeg skal teste på torsdag..

Du hadde nå en del symptomer da, blir spennende å se hvordan det går :)

Jeg har ikke noe symptomer, eneste at i går ble jeg ikke sulten i løpet av hele dagen og det har aldri skjedd med meg før, så det var jo unormalt da.. Kanskje det var fordi kroppen var opptatt med noe annet? ;)

Skrevet

Hei på deg!

Jeg skal teste samme dag som deg. På rugedag 13.

Jeg har kanskje litt symptomer. Jeg synes bare at alle jeg leser om har mye lengre varighet på sine symptomer.

Blir spennende de siste dagene.

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg føler også at "alle" har så mange symptomer og våkner og føler seg gravid og kjenner at egget fester seg osv osv.. Jeg kjenner ingen ting! Så i går var det ei som sa til meg at hun kjente ingen ting og følte seg heller ikke gravid, men hun var jo det og er langt på vei nå. :) Så det er ikke alle som kjenner på ting, heldig vis. :) Det er håp for oss alle :)

Lykke til til deg også! :) Så spennede at vi skal teste på samme dag :)

Skrevet

Håper vi får positivt svar på torsdag begge to.

I dag er første dagen jeg har hatt problemer med å få ned middagen. Rett etter middagen fikk jeg sikkelig hetetokte. Svettene haglet. Sikkelig ekkelt.

Skrevet

Ja, får virkelig håpe at vi får pos test begge to :)

Har du satt inn en eller to? Hvilke sykehus var du på?

Skrevet

Jeg satte inn to på St. Olavs. :) Men hva har du fått beskjed om ved pos test? Jeg fikk beskjed om å ringe de og ikke noe mer. Men hadde vært kjekt å få tatt en bp på torsdag også da?

4 dager igjen nå.. ;)

Skrevet

Fikk den samme beskjeden som deg. Men jeg har vært i kontakt med fastlegen og hun har skrevet ut rekvisisjon på hcg verdi prøver. Den tar jeg på torsdag, dersom jeg får positiv test.

4 dager igjen. Det går tregt synes jeg.

Skrevet

Ja, lurer på om jeg skal gjøre det samme..? Hadde vært greit det, også mtp at det kanskje blir to der inne? :) Er det ikke slik at hcg ofte blir ekstra høyt hvis det er tvillinger..? He, he.. Artig situsjon dette, føler at jeg vet alt om prøving, temping, syklus, slim, undersøkelser, utredning osv osv, men jeg har ikke peiling på noe som gjelder graviditet :)

Dagene går sakt ja, nesten litt glad for at det er eksamenstid, for da har jeg veldig mye å fylle opp dagene med.. :)

Skrevet

Tror jeg ville bedt fastlegen om rekvisisjon på blodprøve. Har hørt om personer som har fått vite / fått mistanke at det er to via blodprøve.

Du må komme inn her på torsdag å fortelle hvordan det gikk.

Skrevet

Hei Elisabeth77

Ser at du også hører til St. Olavs, og har fått satt inn to egg. Jeg har forsøkt å overtale dem til det, men har ikke lykkes foreløpig :) Har nå vært gjennom to ordinære forsøk, og ett fryseforsøk. Ruger nå på ett egg...

Er det noen spesiell grunn til at du "fikk lov til" å sette inn to egg?

Skrevet

Ja, jeg skal ringe i morgen å be om et skjema til bp..

Lightblue: Jeg ville ha inn to, så jeg spurte om det gikk an veldig tidlig, men fikk beskjed om at det gjorde dem sjeldent, og kun under helt spesielle omstendigheter. Så jeg slo det fra meg, men jeg tenkte jo på det en del da, men spurte ikke noe mer. Så under uttak sa legen plutselig at det kom til å bli aktuellt å sette inn to egg. Jeg sa bare javel og håpte videre. Så ble det to som ble befruktet og de ble satt inn. Legen sa med en litt sånn tone at det ikke var helt ønskelig at jeg fikk inn to, men de gjorde nå det denne gangen. Så grunnen vet jeg faktisk ikke.

Skrevet

Hei, alle.

En grunn til at man velger å sette inn to egg i en slik situasjon er at man ofte ikke ønsker å fryse ned kun et egg. Dette er fordi det er en viss sjanse for at det ene frosne egget ikke overlever frysing/tining og hvis det er tilfelle må fryseforsøket avbrytes uten innsetting.

Når det gjelder det med BP: Det er ikke alle klinikkene som opererer med blodprøver, mange av de offentlige legger kun opp til at pasienten skal ta en urintest hjemme. BP sier ingenting man kan konkludere på bakgrunn av når det gjelder tvillinger. Til det er spennet i hva som er normal HCG-utvikling både på enling- og tvillingsvangerskap altfor stort. HCG kan gi en viss indikasjon, men usikkerheten er SVÆRT stor.

Det alle klinikkene dermimot praktiserer er en UL rundt uke 7-8. Den gjennomføres for å sikre at graviditeten sitter på riktig sted (dvs at det ikke er en exu, graviditet utenfor livmor) og om det er ett eller to embryo i magen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...