Gå til innhold

gynekolog i stedet for lege?

Anbefalte innlegg

Jeg har en fastlege som jeg ikke er komfortabel med og har prøvd å bytte. Dessverre finnes det ingen andre som er ledige her jeg bor..

Fikk et tips om at det kanskje gikk ann å ta kontrollene videre hos gynekologen i stedet. Er det noen som har vært borti det? Og som vet om det blir å koste mye mer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140041923-gynekolog-i-stedet-for-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvis du har en jordmor du har god kjemi med trenger du ikke gå til lege. Det er kun hvis du trenger en gynekologisk undersøkelse(GU) eller sykemelding du faktisk behøver å gå til lege.

Men, var jeg deg ville jeg byttet fastlege - det gjør du lett på Nav.no. Listen oppdateres hver 1 i mnd og det betyr at du allerede i juni har ny fastlege. Man kan kun bytte fastlege 2 ganger pr kalenderår....

Lykke til!

jeg får prøve å vente og se om det ikke dukker opp noen andre leger jeg kan gå til. Har prøvd å endre på hjemmesiden til NAV og har også ringt dem, men det finnes ingen andre leger som er ledige. Har bestilt time hos jordmor også, men første time er ikke før om 5 uker. Er litt utålmodig - vil gjerne vite at alt er i orden. Har ikke fått i meg så mye mat de siste 2 mnd., så er litt nervøs for om dette går bra. Er veldig tynn fra før, så har ikke så mye å gå på..

Jeg har kun gått til lege på første konsultasjon, deretter har jeg bare gått til jordmor. Synes jordmødrene har hatt mer kunnskap enn legen min også.

Om det er noe trøst vil babyen alltid ha "førsteretten" til næringen du tar til deg, den får først næring, deretter du. Og en så liten baby trenger ikke så mye- så tror først og fremst det er mammaen det går utover når man ikke klarer å spise så mye i starten.

Skjønner også at du er litt utålmodig. Jeg var til lege i 8.uke- men tok bare de vanlige blodprøvene (var så trøtt at jeg kom på urinprøven først etter jeg hadde tisset på morgenen, så hadde ikke med urinprøve) - da var det selvsagt for tidlig til å kunne høre noe hjertelyd. Hun kjente ikke på livmoren min (er kanskje for tidlig for det også) eller tok GU. Hun tok heller ikke noen blodprøve for å bekrefte at jeg var gravid... Neste time er hos jordmor når jeg er 16.uker- synes det er lenge å vente på å få bekreftet at det er en baby der inne... Men kroppen min forteller meg jo absolutt at noe bor i magen min:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...