Gå til innhold

Dere som ikke vaksinerer ungene deres, og som er fornøyd med det: Hvor mange av dere har faktisk opplevd at barna deres har fått noen av disse sykdommene det vaksineres mot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tilfelle det er som jeg tror at det ikke er særlig mange, tror dere ikke det skyldes at vi andre 95% HAR varksinert våre barn?

Hvordan ville det gått dersom alle hadde sluttet å vaksinere?

Forventer ikke "takknemlighet" fra dere vaksinemotstandere, men årsaken til at dere kan la være å vaksinere er vel at vi andre gjør det? Eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Det er ingen tvil om at vaksiner har vært utrolig viktig for befolkningen som beskyttelse mot sykdommer som bl.a meslinger. Og det er rett at ca. 95% av befolkningen må vaksineres for å opprettholde "flokkimmunitet". Da går det bra for de resterende 5% som ikke vil vaksineres. Og det er klart at mange gjerne vil være blant de 5% som ikke vaksineres. Spørsmålet er vel hvem som burde være blant disse 5%.... Og svaret på det er ganske klart: barn med nedsatt immunforsvar, leukemi eller andre sykdommer som ikke tåler å vaksineres. Så lenge ALLE FRISKE BARN blir vaksinert (totalt >95%) så vil flokkimmuniteten opprettholdes og syke barn som ikke tåler vaksine blir også beskyttet. Derfor mener jeg det er utrolig egoistisk å ikke vaksinere sine FRISKE barn! Det er et samfunnsansvar. Hvis alle slutter å vaksinere seg vil vi få tilbake mange farlige sykdommer.

Skrevet

Ops, der var jeg på ferie en tur og vips har nye, frelste vaksinetilhengere satt igang sirkuset igjen. Bravo!

Jeg regner med at dere ikke har giddet lese linker og meninger som sår tvil. Her fnyser vi bare og gyver på. OK for dere. Det er bare det at jeg har lest en hel del om dette. Og jeg bryr meg som dere om barna mine. I den grad at jeg stadig finner ut mer om det hele. Og det er urovekkende.

INGEN får komme å true med gjøre noe som helst med oss og valget vårt. Så får dere bælje i vei med de typiske kommentarene (gjesp): "å så egoistisk av deg", "dine barn er friske fordi VI vaksinerer" og ikke minst den evige: "gud, så mye rart som menes her". Les selv heller innen dere maser så fælt. Kanskje den lille spiren av trygghet får en liten knekk?

Jeg har lest, hørt foredrag og diskutert og spurt mase spørsmål til leger og de dere mener er kvakksalvere: Konklusjonen vår er at her er mer enn nok til å avstå å vaksinere med verdens beste samvittighet!

Så får dere skrike og bære dere videre.. Heldigvis kan dere ikke true meg til noe som helst!

Det er flott at "alle" anonyme tilhengere av vaksiner på siden her har så kjernesunne unger. Bare synd at dere ikke viser igjen på sykefraværstallene... Stadig småforkjølete barn er normalen i barne-hagene, på skolene, legekontorene, ørebetennelser, halsbetennelser, eksemer, astma- og allergiplagede barn florerer - tallene eksploderer - mediene skriver. (vi i vår familie har bare hatt flaks som ikke fyller opp fraværslistene i samme grad... :-)

Og så knipes øynene kollektivt sammen. Ja for alle gjør det jo, så dette må være riktig. Fantastisk!

Ingen stusser over vaksineladningene (med kjemidosene) som vi dytter inn i babykroppene i et tempo... Ingen ting er bevist - vi gyver på videre.

Vaksiner bare, dere. Det er et tilbud vi har. Men ikke kall meg EGOIST for å velge bort det hele. Jeg er en vanlig mamma som vil mine barn skal slippe hysteriet. Og gjett om jeg er glad for vårt valg :-)

Skrevet

Jeg har verket bæljet, truet eller kalt deg egoist. Stilte bare et enkelt spørsmål, som det synes umulig for deg å svare på selv om du snakker utrolig mye.

Må si som en annen her skrev, mine vaksinerte barn ER kjernesunne og friske, så da nulles dine barn ut på statistikken. Tilfeldige variasjoner, spør du meg. Noen barn blir lettere syke enn andre, og det er alt for få uvaksinerte barn til at man kan trekke noen som helst slutninger ut fra det.

Skrevet

Kanksje du ikke er av bæljekoret, men les bortover siden her, så finner du horder av dem :-)

Jeg er ikke ekspert selv. Konsulterer spesialister/faglig kompetente ressurser. Finner lesestoff/foredrag/bøker/weblinker/artikler/forsknngsresultater osv osv.

Og det er ikke lite jeg finner ut...

Synd at jeg ikke kan være enig med deg i dette med like friske vaksinerte barn som uvaksinerte. "Hanglete" barn er normalen i Norge i dag, dessverre. Disse er alle vaksinerte, også normalen for Norge i dag. Fint at dette med nedsatt allmenntilstanf ikke gjelder dine unger.

Jeg skulle gjerne fått høre flere erfaringer til uvaksinerte på siden her. Du vil bli overrasket over hva de forteller.

Skjønner godt at du ikke vil høre om de friske uvaksinerte. hvem vil vel det, som har vaksinert sine barn. Forstår deg så godt.

Her er likevel mer lesestoff ang. helsetilstanden til uvaksinerte kontra vaksinerte :-) :

http://www.whale.to/vaccines/NZ%20vacc%20research%20.PDF

Skrevet

Hvis denne teorien stemmer ville vel de som ikke vaksinerer unnlatt å debattere om dette for å holde vaksinedekningen oppe for å igjen beskytte sine egne uvaksinerte?

Jeg kjenner meg ikke igjen i dette bildet av flere årsaker:

Hva med svartedøden? Hvordan kan vi ha så lite av den uten vaksinering?

Truslene av sykdommene det vaksineres imot har gjerne blitt redusert mer uten vaksiner (før vaksinering tok til). Dette indikerer at det finnes viktigere faktorer enn vaksiner for å få bukt med alvorlig sykdom.

Gjentatte ganger har det vist seg at flest sykdomstilfeller har under utbrudd vært blant vaksinerte.

Egne erfaringer tilsier at uvaksinerte er mindre syke generelt og derfor smitter mindre.

Hva med alle skadene? Dødsfall, invalidiseringer, over 10 milliarder i erstatniger til vaksinasjonsskadde? Og alle sykdommer som har økt i omfang i kjølvannet av stadig mer vaksinering?

Utbrudd av sykdommer det vaksineres mot forekommer til tross for høy vaksinedekning. Løsningen er gjerne flere doser i stedet for å vurdere praksisen.

Jeg har vanskelig for å tro at hovedårsaken til at folk vaksinerer er for å teoretisk beskytte andre.

Skrevet

Jeg vil vel anta at det er en fordel om dere som vaksinerer vet at det er de samme folka som produserer infertilitetsvaksiner, snakker om at verden trenger å begrense sin befolkningsvekst OG som produserer og distribuerer vaksiner. Jeg tror jo at naiviteten er bunnløs hos folk flest og at slike utsagn er sjels-patologiske i deres øyne, men uansett; hvorfor skal ikke dette kunne skje i vår del av verden når vi vet det har skjedd på filipinene, i latinamerika og i deler av afrika. Jeg aner ikke hva slags lobotomi som har vært brukt for å frambringe en slik "giverglede". Men det er lov å tenke selv, når det kommer til egne barn. Konformiteten deres kommer aldri til å belønnes med noe annet enn vaksiner, aspartam og fluor uansett samt en eller annen omskolering via nav når det røyner på.

Skrevet

"Svartedøden" kom i bølger, den sterkeste på midten av 1300-tallet. Den tok livet av store mengder mennesker, men de som allerede hadde vært eksponert for den ble stort sett imune. Derfor var det de unge som ble rammet. I tillegg lærte folk seg litt mer om hygiene (f.eks. ikke arveklærne til den avdøde).

Så langt stemmer teorien til vaksinemostanderne. Men millioner av mennesker døde før imuniteten ble høy og sykdommen svakere.

Men sykdommen er ikke borte, finnes den dag i dag. Og kan dukke opp igjen.

Skrevet

Ser du ikke hvor teit det der utsagnet er? Hvilken interesse skulle vaksineprodusenter ha av å redusere befolkningsveksten? Oh hva er "infertilitetsvaksiner"? Prevensjon?

Skrevet

Isåfall, hvordan vet man om sin 3 måneder gamle baby er et såkalt friskt barn som tåler vaksiner? Dette er jo før immunforsvaret er ordentlig utviklet til og med, og hvem kan vite dette så tidlig?

Skal man bare ta sjansen da..?

Og mener du seriøst at alle de som vaksinerer sine barn "ofrer seg for fellesskapet", for de "syke" barna son ikke kan ta vaksiner, når de vaksinerer sine barn?

Skrevet

stort sett er det globale forhold som utløser en epidemi, tempsvingninger, fuktig klima etc....dette på lik linje med at gode år gir opphavet til økt befolkning..et vulkanutbrudd på andre siden av kloden kan skape flere tiår med lavere temperaturer og konsekvensen blir matmangel, epidemier og død....vi lever alltid i en større sammenheng.....men å innbille seg at vi ikke blir kontrollert av mennesker over oss er vel temmelig naivt....det er grundig bevist at en lang rekke utviklingsland er blitt kontrollert med vaksiner som reduserer fertilitet, det er tross alt funnet hcg i vaksiner....så om man ikke antar at en gravid medarbeider har skvetta i vaksinene så er jo dette temmelig merkelig.....

personlig synes jeg det er snodig at vi som storkonsumenter av ressurser i vesten ikke skulle bli regulert også....mennesket er tross alt en predator og vi har alltid innbyrdes konkurrert om mat, make, territorie, formering etc....dette er naturlige drifter i mennesket...men det er også naturlig å underkaste seg autoriteter....vi har lange tradisjoner med å tro på gud, doktoren, presten, lensmannen og andre tullinger som påroper seg kunnskap....og jeg tror nøyaktig det samme om disse instansene uansett hva de måtte finne på å kalle seg i dag...og når doktorer tvangs- og smugsteriliserte mennesker fram til 70-tallet i norge så har jeg heller ingen problemer med å innse at det ville være bittelitt fjollete å tro at det samme ikke foregår i dag...bare en tanke mer sofistikert....uansett lykke til med hpv vaksina!!!!

Skrevet

Vel, nå er det bekreftet et tilfelle av polio hos et barn i Norge.

Skrevet

får håpe vaksina til ungen din og deg selv fungerer da, tror du det blir epidemi eller??????

Skrevet

En bør også nevne at barne ikke har hatt noen symtomer og at prøven som kan gi svar på om det er vaksinasjon som er årsakentil smitte, ikke er ferdig analysert.

Skrevet

skal se de har bomma en tanke med denne død virus vaksina si, hadde jo vært stas med litt 50 talls action igjen, spesielt siden det ikke er bare et barn MEN to som er smitta, se link nedenfor den artikkelen som er lagt ut til dagbladet.

da har vi propaganda for meslinger om dagen, for influensa og snart for polio....mange luringer som snart stormer ned dørene på helsestasjonen for å å få sånn fin sprøyte....

Skrevet

De aller fleste barn tåler vaksiner meget godt.

Det siste spm ditt: Svaret er ja (men det er selvsagt ikke den eneste grunnen).

Skrevet

Er ikke bekymret for mine barn. Og siden nesten alle unger er vaksinerte blir det neppe noen epedemi. Så du kan føle nok føle deg trygg for dine barn.

Skrevet

Det kan så være.

Men det er du som skriver om at noen få ikke tåler dem av ulike grunner.

Hvordan vet man at sin lille 3 mnd gamle baby er en av dem?

Skrevet

Det er først og fremst barn med immunsviktsykdommer som kan ha problemer med vaksiner.

De fleste immunsviktsykdommer er arvelige. Dermed har man som regel en anelse allerede før barnet er født. Andre er medfødte, og gir symptomer allerede fra fra starten av livet. De fleste tilegnete immunsviktsykdommer kommer av feil/underernæring osv.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Vi har ikke vaksinert, og han er nesten aldri syk! De få gangene har det gått fort over, har ikke trengt hverken lege, medisin eller febernedsettende.. Bare kos og stell og ro.

Tilfeldig? Kanskje ikke. Syns MANGE av de andre barna vi kjenner er syke nesten hele tiden!! Det er liksom stadig en forkjølelse el.l på gang! Stadige legebesok osv.

Skrevet

Vi har fulgt det anbefalte vaksinasjonsprogrammet til jenta vår på snart 2 år. Hun har gått i barnehagen i ett år nå og har nesten ikke vært syk. Bare noen småforkjølelser. Tror hun har vært hjemme fra barnehagen 2 ganger og da har det bare vært med lett feber eller omgangssyke.Og når hun har hatt omgangssyke har hun kun kastet opp 1 gang og vært helt fin igjen etterpå. Vi har aldri måttet dra til legen med henne eller måttet gi henne antibiotika eller andre medisiner.

Mannen min sin kollega har uvaksinerte barn og de er syke stadig vekk.

Så ja, jeg tror det er tilfeldig. Noen har bedre immunforsvar enn andre, uavhengig av vaksine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...