Gå til innhold

Dere som har OTH...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var barnet deres når dere begynte å bruke vogna? (Tenker da på vogna u. bag)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 mnd og går veldig fint. etter å ha blitt hjernevasket her inne om at jeg ikke kunne bruke sportsvogndelen før 1 år var jeg passe fortvilet og har gruet meg til det i et halvt år. Men det går så utrolig kjempefint. Gutten min storkoser seg i vognen og synger og lager utrolig med godlyde som han aldri har gjort før. Så her blir det ikke kjøpt noe vogn nr 2 som bakovervendt

Synes det er mye hysteri rundt dette og akkurat som om at vi er dårlige mødre vi som bruker OTH sportsvogn før barnet er 1 år.

tenkt når dere kjører bil og barnet sitter alene i baksetet og ikke ser så mye fordi det sitter der bak. Det er det ingen som snakker om. Kanskje litt dårlig sammenligning.

Koser meg med vognen framovervent!!!!

Skrevet

Vi begynte med den når jenta vår var 8 mnd. Var jo meget spent fordi jeg hadde jo også hørt alle skrekkhistoriene om barn som sitter forovervendt når de er så små. Jenta vår likte aldri å sitte i Simoen, den er jo også noe møkk med bare to innstillinger i ryggen. Hun mistrivdes veldig og vi brukte vogna veldig lite i grunnen. Men når jeg satte henne i OTH'en så kunne vi faktisk begynne å gå turer i vogna, hun satt og skravlet og var veldig fornøyd.

Skrevet

Dette lurer jeg også på så jeg dytter litt=)

Skrevet

Min søte begynte å bruke sportvognen når han var 4,5 mnd gammel.(altså nettopp)Han elsker den=) Synes det er så stas når jeg løfter ryggen litt=)

Jeg har hatt YK2 og den er er også framovervendt,denne har han brukt siden han var 2mnd og det har ikke vært noe problem=)

Kjekt med titteluken=D

Skrevet

Jeg begynte å bruke sportsvogndelen da sønnen min var nærmere seks måneder, noe jeg syntes var alt for tidlig. Var ikke komfortabel med at han satt vendt fra meg i det hele tatt så jeg kjøte en Spirit S3 som jeg hadde til han ble 14 mnd og vi tok i bruk OTHen igjen. OTHen er uten tvil mye bedre å sitte/ligge i en S3en, men min konklusjon var at kontakt med barnet var viktigere enn sittekomfort.

Jeg skjønner at det er individuelt hvordan man opplever dette med sitteretning, men våger meg likevel på å linke til en artikkel jeg fant om emnet:

http://www.fava.no/site/om_fava_no/nyheter/trillebarn_soeker_kontakt

Skrevet

Samme her som hun over. Jeg kjøpte Bugaboo og brukte den i mellomperioden. Nå vil han ikke se på meg mer og bare snur seg rundt så da er OTH perfekt. Men jeg vil si fra ca 1 år. Selvsagt avhengig av mor og barn, men ,,, syns også den er litt åpen i forhold til vær og vind for små barn, men trillekomforten kan ingen si noe på, den er helt fantastisk å trille. Er jo som å komme til vogn-himmelen når jeg triller den etter å ha trillet Bugabooen. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...