Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Hvor gammel var barnet deres når dere begynte å bruke vogna? (Tenker da på vogna u. bag)
snuppeluppe Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 6 mnd og går veldig fint. etter å ha blitt hjernevasket her inne om at jeg ikke kunne bruke sportsvogndelen før 1 år var jeg passe fortvilet og har gruet meg til det i et halvt år. Men det går så utrolig kjempefint. Gutten min storkoser seg i vognen og synger og lager utrolig med godlyde som han aldri har gjort før. Så her blir det ikke kjøpt noe vogn nr 2 som bakovervendt Synes det er mye hysteri rundt dette og akkurat som om at vi er dårlige mødre vi som bruker OTH sportsvogn før barnet er 1 år. tenkt når dere kjører bil og barnet sitter alene i baksetet og ikke ser så mye fordi det sitter der bak. Det er det ingen som snakker om. Kanskje litt dårlig sammenligning. Koser meg med vognen framovervent!!!!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Vi begynte med den når jenta vår var 8 mnd. Var jo meget spent fordi jeg hadde jo også hørt alle skrekkhistoriene om barn som sitter forovervendt når de er så små. Jenta vår likte aldri å sitte i Simoen, den er jo også noe møkk med bare to innstillinger i ryggen. Hun mistrivdes veldig og vi brukte vogna veldig lite i grunnen. Men når jeg satte henne i OTH'en så kunne vi faktisk begynne å gå turer i vogna, hun satt og skravlet og var veldig fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Min søte begynte å bruke sportvognen når han var 4,5 mnd gammel.(altså nettopp)Han elsker den=) Synes det er så stas når jeg løfter ryggen litt=) Jeg har hatt YK2 og den er er også framovervendt,denne har han brukt siden han var 2mnd og det har ikke vært noe problem=) Kjekt med titteluken=D
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Jeg begynte å bruke sportsvogndelen da sønnen min var nærmere seks måneder, noe jeg syntes var alt for tidlig. Var ikke komfortabel med at han satt vendt fra meg i det hele tatt så jeg kjøte en Spirit S3 som jeg hadde til han ble 14 mnd og vi tok i bruk OTHen igjen. OTHen er uten tvil mye bedre å sitte/ligge i en S3en, men min konklusjon var at kontakt med barnet var viktigere enn sittekomfort. Jeg skjønner at det er individuelt hvordan man opplever dette med sitteretning, men våger meg likevel på å linke til en artikkel jeg fant om emnet: http://www.fava.no/site/om_fava_no/nyheter/trillebarn_soeker_kontakt
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Samme her som hun over. Jeg kjøpte Bugaboo og brukte den i mellomperioden. Nå vil han ikke se på meg mer og bare snur seg rundt så da er OTH perfekt. Men jeg vil si fra ca 1 år. Selvsagt avhengig av mor og barn, men ,,, syns også den er litt åpen i forhold til vær og vind for små barn, men trillekomforten kan ingen si noe på, den er helt fantastisk å trille. Er jo som å komme til vogn-himmelen når jeg triller den etter å ha trillet Bugabooen. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå