Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sønnen min har fått plass til høsten i en barnehage som er inspirert av filosofen, og fokuserer bl. a. på barns mestring og miljøet som den 3. pedagog (jeg har bare lest meg til informasjonen, vet ikke helt hva som skjer i praksis). Jeg er så spent på barnehage for gutten min. Gruer meg på en måte, men samtidig er jeg nysjerrig, og ønsker å finne ut det jeg kan.

HI

Dette er jeg også nysgjerrig på.. Vi har også fått plass til vår gutt i en slik barnehage, og slik det ble presentert til meg når jeg var på omvisning ble jeg litt småskeptisk.. Men vi må jo gi det en sjanse for jeg aner jo virkelig ikke... Bl.a har de ikke ukeplaner/månedsplaner - for hva de gjør hver enkelt dag skal bestemmes ut fra hva barna vil???? Vet nå ikke om 1 åringer har så mye vilje da...... Kom gjerne med informasjon du som visste om dette og opplys oss!!!

Barnehagen vår følger den og sånn de forklarer det, så er det viktigste å tilrettelegge ting så barna kan bruke rommene og ting i rommene til leken. De har flere små lekerom og hvert rom har sine leker, et er et puterom hvor de kan herje med putene så mye de vil så lenge det ikke går ut over andre. Et rom er et formingsrom. Et er teater/leserom osv.

Vi får ikke utdelt noen detaljerte uke/mndsplaner, men får vite hva de skal jobbe med i løpet av 1-2mnd, nå er det feks vår og blomster som er tema. De har også faste dager de går tur, leker med vann ol.

Uansett filosofi, så tror jeg det viktigste er de som jobber i barnehagen. I løpet av tiden i vår barnehage har de hatt to forskjellige førskolelærere som har hatt ansvaret og jeg syns hun andre er veldig mye flinkere enn hun første, selvom de følger samme filosofi og jeg tror hun som er der nå ville vært flink uansett fordi hun virkelig trives med å være der sammen med barna.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...