Gå til innhold

Gutt 9 år med adhd og leggetider???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga ritalinen,så er det problemer med og sove.Men prøver og ha faste rutiner uansett.Her legger min sønn seg kl.20.00.Har prøvet senere også,men det blir bare tull.Hva gjør deres??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom problemet varer, så kontakt fastlegen deres, og spørr om sove medisin... Mange med Adhd trenger det for å sove... De får da en naturmedisin..

Skrevet

Min blir ti i år, bruker da ikke medisin, men pga venner inngikk jeg enighet at vi skulle øke leggetiden til kl 21.

Litt pga 20.00 var innetider her på jevnaldere barn.

20 skal han være inne, kveldsmat. 15 min på data, pusse tenner og leggetid 20.45 og da 5 sider med lesing.

Lesesidene er hellige for han og dermed bruker jeg disse som konsekvenser hvis han går over streken på div ting, som skriking, smelling i dørene, ikke vil logge seg av pc.

Også sover han 21.00

Skrevet

Min får melatonin. Det er det hormonet som finnes naturlig i kroppen og gjør at man blir trøtt når det er mørkt. Da roer han seg. Han blir 12 i august og fikk akkurat utvidet leggetiden til 2130. Han trenger god tid på å komme seg i seng rett og slett, men nå har vi hatt en god periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...