Gå til innhold

Solveig Gjertine - oppkalt etter oldemødre... få meninger:)

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å kalle jenta vår Solveig Gjertine, som i så fall vil være etter to gjenlevende oldemødre som heter Solveig og Gerd.

"Problemet" kom frem fordi vi begge liker navnet Solveig, og dermed havnet det på listen vår, men siden bestemoren til sambo heter dette, ville jeg/vi da også kalle opp etter min bestemor, som heter Gerd - men det liker vi ikke så godt.

Det jeg lurer på da er om det er dumt at det ene er en direkte oppgjenkalling med bruk av navnet (Solveig), mens det andre navnet er en mer løselig oppgjenkalling etter navnet Gerd... For oss spiller det ingen rolle, men for oldemødrene kanskje??

Vi vil ikke bruke Gerd fordi det klinger ikke så fint sammen med Solveig, men Gjertine liker vi veldig godt begge to.

Vurderer å droppe hele oppigjen kallingen pga dette, men er jo litt dumt det og i og med vi liker navnet.

Hva synes dere??

Fortsetter under...

Jeg kan ikke se koblingen mellom Gerd og Gjertine, men ja... Skjønner dilemmaet, en kan dog ikke alltid kalle opp etter alle en vil kalle opp.. Hva med å spare Gjertine til eventuelt nestemann? Liker for øvrig Gjertine bedre enn Solveig, men det kan ha noe med assosiasjoner å gjøre.

Hva med Solgerd - rett og slett :-) Kan ellers ikke se noen link mellom Gerd og Gjertine, bortsett fra at begge begynner på G... Da ville jeg vel heller vurdert Gerardine, hvor i alle fall de tre første bokstavene i Gerd brukes.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...