Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er hva du faktisk har jobbet som teller, med andre ord vil du ikke få foreldrepenger om du ikke har jobbet i MINST 6 mnd.. Om jeg var deg ville jeg nå prøvd å ha litt ekstra margin å gå på slik at jeg jobbet litt mer enn 6 mnd... Babyen kan jo komme for tidlig også, og om det er så at du går ut i permisjon 1.juni mister du retten til foreldrepenger om babyen kommer før du skal ut i permisjon (altså mer enn 3 uker før termin)..

Må orrigere meg selv, om den 1. desember var f.eks en søndag som du vanligvis ikke ville jobbet på uansett så gjelder selvsagt ikke det jeg skrev... Men ville uansett hatt litt ekstra margin for å være sikker! Lykke til!

Det er jo bare å søke uansett, men det er jo en stor sjanse for at du ikke vil få innvilget søknaden.. Får du ikke foreldrepenger må du søke engangsstønaden... Snakk med nav.. Har du ikke jobbet noe i de 4 mnd før kontrakten begynte da???

Annonse

Om det var meg, og det var mulig - så ville jeg absolutt prøvd å få jobbet litt... Det er jo ganske stor forskjell på å bare få engangsstønaden og få foreldrepenger.... Men ta uansett kontakt med nav og hør hvordan de stiller seg til problemstillingen din.. Lykke til! Håper det ordner seg for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...