Gå til innhold

Hvordan rengjør dere grillristen på grillen deres før bruk etter den har stååt og evt. rustet litt i vinter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bruker dere kun grillkosten på den og koster bort rust og slikt? eller vasker dere den og?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vasker den alltid godt før grillsesongen starter. Den har stått lenge, så det er greit å få den skikklig ren. Bruker stålull.

Skrevet

Jeg bruker også stålull og zalo, vår står jo ute hele vinteren(...ups...)

men den blir veldik ok etterpå da:)

Skrevet

Kjøp grillskrubb på Ultra. De er kjempe effektive. Grillen blir som ny.

Du må ikke bruke Zalo på gassgrill platene. Spyl dem i rent vann, skrubb de med grillskrubben og varmt vann legg dem på plass igjen og tørk over med papir og matolje mens grillen er varm. Sett den deretter på full guffe og brenn av event resten.

Så er det bare til å begynne og grille:-)

Skrevet

Vi har bare en slik kjedelig kulegrill med vanlig grillrist:) derfor bruker jeg zalo og stålull:)

Skrevet

Er jo kulegrill som har sjarm ;o)

Annonse

Skrevet

Min mann rengjør kun med grillkost, bare koster og skrubber den godt med den. Er ikke det bra nok da? eller må man vaske med zalo?

Skrevet

Sikkert bra nok det,det er bare jeg som FØLER at det blir ordentlig hvis jeg har på litt såpe siden den er så dårlig behandlet gjennom vinteren:) men alle bakteriene forsvinner jo når man griller da!:)

Skrevet

Det må du spørre Wirremann om. Han vasker den nok, fordi kjøkkenet mitt er ikke spesielt pent etter at han gjorde den rent torsdag kveld. Ellers sa han i forbifarten at han kunne ha puttet det i ovnen og kjørt pyrolyseprogram på den...

Ikke vet jeg.

Jeg ville brukt grovrent og høytrykkspyler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...