Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehe.. litt voldsomt det der, men nå er jeg så lei!

Jeg er snart i uke 31 og har hatt bekkenløsning siden uke 22-24. Det har vært opp og ned til nå, men nå har jeg så vondt at jeg ikke får sove på nettene.. og om jeg gjør det så våkner jeg hver gang jeg snur meg eller beveger beina bare. Det gjør vondt å gå ned trapper og jeg må sitte for å ta på meg bukse, truse osv..

Jeg pleier å ta på meg gode sko og gå en liten tur.. Selvom det gjør veldig vondt..

Men er det noen her som har et råd eller to? Vet at det ikke kommer til å bli særlig bedre de siste mnd'ene. Men et eller annet man kan gjøre for at det ikke blir så mye verre?

Jeg har også mye låsninger i bekkenet og sinnsyke leggkramper.. Noen gode råd der?

Eneste positive med dette er at det kommer noe veldig godt ut av det til slutt:):)

Blir glad for alle råd eller tips)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140039156-hater-bekkenet-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke greit det der!

Vil anbefale deg en god kiropraktor, det har jeg hatt mye glede av og jeg er faktisk bedre i bekkenet nå som jeg er gravid, enn hva jeg var 2 uker før jeg ble gravid!

Masai-sko. Pute mellom knær og føtter. Tøye rumpemuskulaturen, men ikke utovertøying (ala skredderstilling). Bekkenbelte når du vet du skal ha ekstra belastninger. Rompa høyere enn hodet (ikke så lenge av gangen...). Svømmetrening. Silkelaken.

Anbefaler deg å ta ordentlig tak i dette etter fødselen, særlig låsningene og å få opptrening av støttemuskulaturen (slyngetrening el.l.) Jeg tok det ikke alvorlig, og hadde masse vondt pga låsninger/feilstilling helt fram til jeg ble gravid igjen etter halvannet år.

kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver.. hater bekkenet mitt jeg og.. blæh..

har ikke vært så flink til å ta hensyn til det heller da, så da er det ikke så rart at det har blitt ille.

men nå har jeg kommet meg til fysio, og det har en utrolig god effekt på meg:)har gått til det før også, da hjalp det ingenting, da skulle jeg trene med baller osv.

nå er jeg hos fysio i 15-20 min, han retter opp bekkenet, bøyer og tøyer litt, masserer triggerpunkter,( det har han forresten bare gjort en gang, og etter det har jeg ikke opplevd strålesmerter en eneste gang. ).

jeg har fortsatt vondt, veldig vondt, men før jeg begynte hos fysio var det nesten så jeg vurderte rullestol for da klarte jeg knapt å gå, så det har hjulpet masse! :)

kan også hjelpe å sove med pute mellom bena, en i ryggen, for å stabiliesere bekkenet, og en under føttene, slik at bena kommer høyere, da blir blodgjennomstrømningen bedre og det kan bidra til å forebygge leggkrampene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...