Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 hva er forskjellen? babyutstyr er en jungel det er lett å gå seg vill i! vi må ha noe fra 9kg og oppover..hva skal jeg da satse på? vil gjerne kunne bruke både på butikken og på fjellet. må jeg ha en av hver da?
Puddingmama Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Begge deler kan brukes til begge deler, men en bæremeis tar mer plass når den ikke er i bruk (altså ikke noe å putte i veska i tilfelle du får bruk for den... og det føles nokså annerledes å bære. Det blir mer som en ryggsekk der lasten er litt unna ryggen, mens i sele henger ungen på en måte fast på deg og jeg synes det føles litt lettere, men veit ikke. Noen mener det er bedre ergonomisk å sitte i sele enn i meis, men det veit jeg lite om. Hm, tror ikke det går an å bli noe klokere av dette, men du trenger i alle fall ikke en av hver. Det holder med det du har mest lyst på
Gjest Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Heisann Vi har begge deler. En bæresele av typen meitai og en bæremeis fra Salewa. Bruken avhenger av hva vi skal. Bæreselen ble mye brukt da barnet var mindre. Jeg synes ikke bæremeis er noe særlig før barnet er rundt ett år. Det er fort at de ikke sitter så veldig godt (selv om de "kan sitte"). Den som bærer har barnet tett inntil kroppen noe som gjør at den er grei å bære med. Bæremeiser kan også være ok å bære med, men blir fort tunge pga høyt tyngepunkt på barnet. Ulempen med bæresele er at den ikke beskytter noe særlig mot vær og vind for ungen. Vi har en bæremeis med regntrekk, noe som gjør at barnet sitter veldig beskyttet i litt dårlig vær. En annen fordel med bæremeis kontra bæresele er at man kan enkelt bytte på å bære, den er enklere å sette fra seg for å ta på/av klær og man kan ta med seg endel i bæremeisen (som bleier, niste, termos evnt. liggeunderlag, på vår er det mulig å feste på vanntett pakkpose med ekstra klær osv - dette avhenger selvfølelig av type bæremeis). Vi bruker nok bæremeisen mest på tur i fjellet/marka nå, men av og til har jeg med bæreselen hvis vi feks er på tur i byen el. og ikke gidder å ta med vogn(Han er to år). Jeg har også brukt bæreselen av og til på tur når i det siste når det har vært fint vær, kortere turer og ikke nødvendig at jeg bar noe mer enn barnet.
Yngvil Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Den aller største fordelen syntes jeg er at meisen er TUNG, mens vi har denne http://www.syvsjal.no/productdetails.php?product=44 som vi er veldig fornøyde med! Bruker den til både skogsturer og bytur. Selve selen veier lite, og den fordeler vekten godt. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå