mamsen=) Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Nå har jenta mi hatt mollusker på overkroppen i et halvt år, og de begynner å spre seg ganske masse... noen som har tips til hvordan jeg kan få dem bort?? Jeg har prøvd kjerringråd som : aloe vera, mandelolje blanda med kanuka olje, prøvd å latt de være, og klemt noen av de... men ingenting gjør det bedre! Legen sier det er bare å la de være eller klemme de ut, og at de kan være i flere år! men det må da vel være noe som kan fjerne dem? Merker på henne at de klør litt. og nå som sommeren kommer blir de lettere tilgjengelig for kløing også... Hvis noen har råd tas de i mot med tuuuusen takk!=)
mamsen=) Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 1. mai 2009 må dytte litt på dette jeg.. håper noen har gode råd!!
__sommerbaby09__ Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 heisann! jeg har hatt samme problem med min 2åring... begynte med et par prikker på magen og det ble bare mer og mer.. nesten 50 tror jeg... doktoren sa at han ikke ville fryse di siden det var så mange... prøvde ALT av kremer osv.... ingenting funket... det ble bare fler å fler... han fikk på armer, ben og noen på rompa.... Tilslutt prøvde jeg plaster tape... tok en bitteliten bit på de molluskene som nesten var sprekkeferdige... lot den være på i 1-3dager... og når jeg fjernet tape biten ble den lille prikken m/smitte sittende fast i tape biten (ble et lite krater i huden, men det går bort...)og vips 1 etter 1 ble borte... Dette krevde en del arbeid...og mye tålmodighet(siden han hadde så mange) hadde fast rutine hvor jeg fjernet ca 5 taper hver morgen og kveld... og tok på nye... husker ikke helt hvor lenge jeg holdt på, men tror det var nermere 3mnd...ikke mye den siste mnd... ble jo hele tiden mindre prikker siden jeg stoppet smitten... MEN han er ENDELIG kvitt den j**** dritten!!! hehe håper dette hjelper.. lykke til
annie-77 Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Hei. Kan ikke hjelpe dessverre, tulla her har mollusker hun og. Tea-tree olje kan smøres på men tror ikke det hjelper annet enn at det kanskje reduserer kløe og er bakteriedrepende. Men har et spm til deg blir alle molluskene like store?
mamsen=) Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2009 Takk for et kjempe tips! d hørtes veldig smart ut:) setter på tape i morgentidlig og ser om den dritten forsvinner her også! rart ingen har funnet på noe middel som dreper dem enda!?! Kjøpte en krem som het Medical på helsekosten i dag, noen mente den skulle tørke ut molluskene.. har smurt noen ganger med det i dag og ser for meg at den er fin å ha under plasterbitene! Til deg som lurte på størrelse så er jenta mi sine av ulik størrelse, noen er ganske store (de hun har hatt lengst) og de andre litt mindre..
Ranveig R Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Har ikkje erfaring med dette sjølv, men leste på nett no at det kan hjelpe å smøre på lactacyd (sånn såpe til underlivet veit du), la den virke ei stund og så tørke/skylle den vekk igjen. Det er gjerne verd eit forsøk i alle fall...
2hærligegutter Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Eldste gutten min hadde mye i ansiktet, fra tinning til tinning. Vi fikk beskjed om å ikke røre de, eller klemme på de da det vil spre seg og lage nye. Han fikk det i 1 års alder og hadde det til han var litt over 2 mener jeg det var... Det viktigste er å ikke klemme de i stykker, da vil det spre seg. Hørtes lurt ut det som ble sagt over her, med plasterlapper. hadde funket dårlig med gutten min da han hadde det i ansiktet, men på kroppen funker det sikkert
Lissi99 Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Hvilken tape da? Sånn type tape som brukes på sykehus? Prøvde det tipset med lactasyd, men huden rundt ble maks irritert av det.. Han har atopisk eksem itilegg da...
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 leste et sted at en homeopat kan hjelpe... så det kan være verd et forsøk
marinas skatt Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Det kan være kalk mangel leste jeg et sted , og da kan en homeopat hjelpe.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå