Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er vel halvveis nå da? Helt utrolig, min første som ligger i magen...

Kjenner jeg får litt småpanikk nå ja, er liksom ikke så lenge siden jeg ble gravid synes jeg. Og magen er jo allerede blitt ganske stor, de vanlige buksene er pakket langt bort i skapet... å nå skal den altså bare fortsette å vokse....

Å ikke har vi fått kjøpt ny bil, barnevogn eller noe av de andre viktige store tingene. Men vi har nå enda 20 uker igjen tenker jeg....

Synes bare ikke vi har fått gjort så mye de første 20 ukene, men så har jeg brukt de 18 første på å være ekstremt kvalm med oppkast.

Men nå er livet blitt litt bedre, bare litt kvalm og blitt mer plaget med hodepine... noe skal det nå være.

Prøver å heller tenke på livet i magen, og kjenner godt etter hver gang det rører seg. Like koselig hver gang babyen gir tegn fra seg... Desverre klarte vi ikke å få sett på ultralyden om det var en liten jente eller gutt der inne... men så var han som tok ultralyden motstander av å si kjønn...

Har forresten også hatt en prat med NAV her jeg bor, aner jo ikke dette med skjemaer for fødselspermisjon... Men er ikke helt sikker på om de heller kunne det. Noen som vet når man skal søke om slikt? Her er det slik at arbeidsgiver min kommer til å betale lønn, så de må vel søke nav om å få penger tilbake fra dem... En helt ny vitenskap som verken jeg eller min sjef kan noe om...

Lykke til dere andre som koser dere med baby i magen:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140038451-200-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer =) Når har du termin?

jeg også er halveis, eller i dag er jeg 21 uker.

Føler også at jeg ikke har fått tak i alt jeg skal ha. Ikke vogn, ikke seng eller noe av utstyret. men har skrevet alt på liste da mangler bare penger som kommer nå i sommer, så blir det shopping. Gleder meg <3

Har fått masse klær allerede .. så har da det da =P

Alle papirer til Nav osv har jeg sett på og begynt å fylle ut, men tror det holder med å levere de før den siste mnd. Men leverer de straks jeg har fylt de ut jeg.

Har noen venninner jeg som jeg har spurt om hjelp til det, for arbeidsgiver visste lite om det så... Har fått mye hjelp av de =)

Lykke til til deg åå =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140038451-200-i-dag/#findComment-140064857
Del på andre sider

Ja, det er rart hvor fort tida har gått i det siste:) Deilig! Jeg hadde en samtale med min doula, hvor jeg sa"...såpass tidlig i svangerskapet...". Da lo hun god, og sa at jeg har jo faktisk kommet over halveis. føsrt da gikk d litt opp for meg at september kommer i stormfart. Også kanskje litt fordi at det er sommer i mellom:) Noe jeg ELSKER!!

Du skriver (gizmona) at du sliter litt med hodepine, og at noe skal det nå være. Selv har jeg div "plager", men synes det er mer enn overkommelig:) I allefall når jeg vet hvorfor, hva det kommer av, og at det kommer noe helt fantastisk ut av det til slutt;) Regner med det er slik du, og de fleste andre også tenker på disse gravid-greiene.

det er godt å se at det er flere som ikke har gått til innkjøp av alt enda. Har kjøpt vogn, og det er alt. Men har begynt og kikket litt på div annet utstyr og priser, for å sondere terrenget:) Det å skrive liste var kanskje ikke så dummen, i allefall ikke når hukommelsen så smått har forsvunnet med svangerskapet;p!

(20+5 i dag)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140038451-200-i-dag/#findComment-140065731
Del på andre sider

Jeg er også halvveis i dag. 20+0. Ja, da er det vel på tide å få ting i hus.. Skal på IKEA i dag, vi. Kjøpe litt ting og tang til babyrommet. Vi må jo ha det meste nytt, da vi venter jente denne gangen og har gutt fra før.

Ellers har jeg allerede kjøpt noen klær i rosa og hvitt og blonder :)

Jeg har også slit med mye kvalme, litt kvalm om morgenen fremdeles, jeg, men mye bedre altså. Sliter mest med bekkenløsning nå. Likevel nyter jeg masse liv i magen :)

Kos deg masse med magen din! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140038451-200-i-dag/#findComment-140078152
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...