Gå til innhold

hvorfor skal det være så vansklig??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

sitter her å mister nattesøvnen min for jeg bare tenker..

er så usikker på hva jeg skal gjøre.. vi har bestemt oss for å beholde, men så sitter jeg her å lurer på om det er det riktige valge for meg.. jeg er bare 24, vet ikke om jeg vil starte en familie med barnefaren, er sikker på at jeg kommer til å ende opp som alenemor til 2 isteden for 1. hode mitt går i surr for tide.. men føler jeg skuffer han om jeg tar abort.. så ej sitter å lurer på om jeg skal ta abort men si til han at jeg mistet.. føler bare det blir helt feil, vi har bare vært sammen i 3mnd og 2 av de mnd har jeg gått gravid.. jeg vet jeg ikke kommer til å angre på at jeg får barne, men jeg tror jeg kommer til å angre på at jeg heller ikke ventet å få barn med en jeg såg en fremtid med.. ble rotete dette her.. men lurer på om det er vært å rote livet mitt til ennda mer

Fortsetter under...

Hei du, jeg vil råde deg til å ta abort. Du fortjener å finne en mann som du virkelig vil dele livet med. Å fortsette et eventuelt forhold bare fordi du ble gravid etter så kort tid, er jo feil. Du har mange muligheter senere til å få flere barn. Jeg har tatt abort to ganger, en gang som veldig ung og en med barnefaren til sønnen min, og kan ikke si at jeg angrer veldig på noen av dem, selv om det var vondt psykisk rett etterpå. Alt gikk til helvete med barnefaren, og skulle jeg fått et barn til med han, hadde livet mitt vært et helvete i dag. I steden klarte jeg å konsentrere meg om meg selv og barnet jeg hadde, å finne den rette og få meg en fin jobb. Så tok det noen år, og jeg måtte drømmemannen! Nå er jeg lykkelig gravid med han. Å få to barn med to forskjellige fedre og ikke bli lykkelig med noen av dem, vil som regel ende i brudd likevel. Og da sitter du der, med mye mindre sjanse til å finne drømmemannen enn når du bare har èn. Noen kan sikkert synes dette er egoistisk, men jeg synes du skal ta hensyn til det barnet du har og deg selv først, foran et frø i magen,,

Hei! Du er ikke alene om å være i en slik situasjon.. Her må du følge hodet, ikke hjertet! Bruk fornuften, gå inni deg selv å finn ut hva du egentlig vil og ikke. Hva hvis du får dette barnet og forholdet blir slutt, da har du 2 barn med 2 forskjellige (ikke det at det er negativt altså!), men hva om du da finner drømmemannen, og han vil ha barn med deg og du med han?? Da har du plutselig barn med 3 forskjellige fedre!

takker for svar:)

jeg har nå tenkt nøye gjennom detter her og jeg kommer til å ta abort.. fornuften sier abort.. om jeg sliter med det i ettertid for jeg ta dn sorg da.. jeg er ikke klar for å få et barn med en jeg ikke ser noen fremtid med.. for jeg har hele tiden sagt til meg selv at nesten gang jeg skal ha barn skal det være med en mann jeg elsker.. jeg vil ha en familie der vi alle holder ilag, men jeg har ingen garanti for det da, men jeg satser på å finne drømme mannen min.. han han jeg er gravid me nå er ikke det.. han har vært på fylla hele helgen. da må jeg nesten være egoistisk og ta abort.. har aldri selv forstått de som tar abort, men nå gjør jeg det.. så kommer aldri til å se ned på de igjen.. alle har sin grunn og jeg vet nå at det ikke er noe enkelt valg å ta.

Men nå når jeg har bestemt meg er det som om jeg er 20kg lettere.. og jeg er faktisk gla for at jeg har bestemt meg for dette. rart, men sant.. alle fortjener det beste, ingen skal være nødt til å ta sj til takke med det nest beste.. så til alle dere som ikke vet va dere skal gjøre.. sett dere ned å tenk godt igjen det. alt ordner seg for snille piker:)

jeg vet jeg har min familie og venners støtte på valge jeg tar nå.. de tenker på meg og hjelper meg uansett hva det skulle være.. ble langt og rotete dette, men måtte bare få det ut.. en dag skal jeg heller være lykkelig gravid men enn mann jeg elsker :)

Lykke til alle dere jenter og husk at venner og familie er der for å hjelpe dere for uansett hva valg dere tar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...