Gå til innhold

NAN og avføring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 6 uker får kun NAN, i starten nå vi gikk over til mme hadde hun masse, ganske løs, avføring.. men nå de siste dagene har det blitt mye mindre og den er mer formet og virker som hun "må trykke mer" for å få det ut. Kommer bare mindre mengder om dagen. Vi bruker maltekstrakt i melka.. hvis hun ikke får det har hun ikke avf daglig..

Har hørt de skal ha avf hver dag når hun bare får mme, stemmer det? er det normalt at den ikke er like løs lenger?

Og hvor mye maltekstrakt skal en egentlig ha i flaska?

sorry detaljer og litt dumt spm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det mange som lurer på, så ikke noe dumt med det:) Når det gjelder malt må en nesten prøve seg fram, noen har best effekt av litt malt i alle flasker (tuppen av en teskje), andre gir en halv teskje i to flasker til dagen.Gir du mye i få flasker blir jo smaken på mme mer endret, men hos oss ga det mer effekt enn bittelitt malt i alle flaskene.

Så lenge hun har jevnlig (hver dag/ annenhver dag) avføring ville jeg ikke bekymret meg så veldig for mengdene. Tror også det der med daglig avføring bidrar til å stresse mange undøvendig. Dersom jenta di ser ut til ikke å ha alt for mye ubehag når hun bæsjer, og hun bæsjer hver/annenhver dag tror jeg alt er fint! Bæsjen forandrer seg, plutselig en dag kan den være helt grønn og skumme, for så å være litt tørrere og brunlig.

Skrevet

Hei. Dette ligner litt på hvordan jentene mine hadde det når vi ga Nan. Jeg måtte også ha malt i flaskene pga at magen var treg og det kunne gå dager før de bæsjet igjen.

Her byttet vi rett og slett merke. Til Hipp. Da var det slutt på bruken av malt og magesmerter og treg mage forsvant helt. :-) det kan jo være verdt et forsøk. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...