mamma til to blånisser :) Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 har trekt tann i dag, men fikk ingen info om at såret kunne bli infisert og være skadelig for babyen i magen.....syns det va dårlig.
snuffe Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Man kan vel i prinsippet få en infeksjon i et hvilket som helst sår. Men risikoen er neppe spesielt høy.
mamma til to blånisser :) Skrevet 30. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2009 så du tror ikke eg trenger å bekymre meg?
Mamsebamsen Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Det KAN bli infeksjon, men om du følger de forholdsreglene du har skissert er risikoen liten. Uansett blir det en lokal infeksjon som skyldes "overdose" av snille bakterier du allerede har i kroppen og irritasjon fra matrester. Du vil ikke få høy feber osv, som sikkert er det du bekymrer deg for i fbm fosteret. En slik infeksjon er ikke på noen måte skadelig for fosteret. Men du bør være forsiktig med (helst unngå) smertestillende.
Mamsebamsen Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Andre tips: - Tygg på den siden du ikke har trekt tanna. - Legg hodet på skakke mens du spiser, slik at såret er øverst. Da hjelper tyngdrkraften å holde gropen ren. - Skyll munnen godt med vann hver gang du har spist. - Vær obs på at langvarig bruk avCorsodyl kan gi mørkt belegg på tennene. Dette kan fjernes hos tannpleier hvis det skulle dukke opp.
mamma til to blånisser :) Skrevet 30. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2009 TUSEN, TUSEN TAKK Mamsebamsen, nå reddet du nattesøvnen min og roet nervene mine 10 hakk ) Jepp er flink med å skylle med corsodyl etter hvert måltid og ikke tygge på den siden eg har trekt. fikk høre fra en venninne nettopp at hun ikke fikk trekke da hun gikk gravid pga. fare for infeksjon som ikke var bra for babyen....men vi synes det høres rart ut. Er vel de første dagene når såret er åpent det er verst.... hvordan merker eg en infeksjon? kan bakteriene følge blodet ned til babyen?
Tante Gustava Skrevet 1. mai 2009 #7 Skrevet 1. mai 2009 Jeg fikk infeksjon etter å ha trekt visdomstann. Merket det ved at det var innmari vondt, og ble ikke bedre. Ble bra med en gang jeg startet med antibiotika. Hadde ikke feber. Bakteriene du evt får i et sånt sår, vil ikke gå inn i blodbanen. (i så fall får du blodforgiftning og blir VELDIG syk, og det er ekstremt sjeldent) Så barnet vil ikke få i seg disse bakteriene. Hvis du skulle få feber eller smerter som ikke blir bedre tar du kontakt med legen/tannlegen for å starte opp med ab. Husk bare å gi beskjed om at du er gravid, så får du ab som du kan ta under graviditet. En sånn infeksjon vil ikke være skadelig for babyen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå