Gå til innhold

Hva betyr ordet egnethet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja... Ikke bare at en eller annen er egnet til å gjøre en oppgave, men føler det går litt på at man innehar noen egenskaper som gjør at man kan utføre en oppgave bra, selv om dette ikke er noe man kan dokumentere feks. via utdanning. Feks. kaller jeg meg selv litt "autistisk" på spøk når det kommer til deg å lage systemer. Dette er en egenskap som gjør meg veldig personlig egnet til å utføre den jobben jeg har, nemlig å være helsesekretær. Jeg elsker å holde ting i system, ha orden på alt fra journalpapirer til kontorrekvisita og Excel er min beste venn i jobbsammenheng. Jeg har oversikt over alt, og har rimelig god oversikt over hvilke pasienter som snart har betalt nok egenandeler til å få frikort feks. (det siste er for øvrig en ekstraservice jeg utfører som pasientene er veldig glade for, da jeg jobber et sted hvor pasientene ikke alltid selv er i stand til å holde styr på den slags ting i den situasjonen de er i...). Jeg har også evnen til å holde oversikten over mange ting på en gang, noe som også kommer inn under "personlig egnethet"-kategorien i denne sammenhengen. Min sjef sier hele tiden at han ikke hadde klart å komme gjennom arbeidsdagen sin uten min hjelp.

Så det jeg vel prøver å si er at "personlig egnethet" går på at man enten har en personlighet som passer spesielt inn i arbeidsmiljøet i den jobben man søker på, eller at man innehar egenskaper som er spesielt nyttige. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...