Herkules Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Ser på ammehjelpen at man mener at såre brystvorter skyldes sugeteknikk, men har ikke hat snurten av vondt på 5 mndr. Ikke engang første dagene. Jenta mi fikk tenner når hun var 4,5 mndr og like eetter har jeg sprukket opp Særlig høyre har sprukket opp og gror ikke, ser også at det har blitt betennelse i det Jeg flasser også på brystvorten der såret er er det vanlig? Jeg ble sår sist jeg ammet også, da ble jeg det når gutten min var langt over året Leser at man bør ta bakterieprøve, men om det ikke er safilykokker skal det likevel behandles? Kan jeg bruke brulidin som det står på ammehjelpen før jeg har kontaktet lege? Gjør det noe for babyen at hun suger blod?? Styra jo med dette sist også, men da fikk jeg egentlig ikke noe 100% svar på ting så da spør jeg nå jeg:)
Lillepusen-78 Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Kanskje det kan være sopp? Da blir man jo sår og flasser..... Var hos legen en gang fordi jeg hadde en sprekk i brystvorten som ikke grodde. Hun sa at jeg skulle bruke Brulidine etter hver amming, samt rense med Pyrisept først. Ble veldig fort bra. Det ble tatt prøve for å sjekke Stafylokokker, men legen min mente Brulidine var ok behandling uansett. Jeg har brukt den også senere hvis jeg har kjent at jeg har blitt litt sår. Om jeg var deg ville jeg nok sjekket med legen i tilfelle det kan være sopp.....? Ang blod, så det gjør ikke noe for babyen. Er vel en del som blør litt i starten.... Men høres ikke godt ut for deg å ha det sånn, og det leges tydeligvis ikke av seg selv heller så det trengs nok en form for behandling. Jeg ville kontaktet lege/helsestasjon
Herkules Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2009 Jeg tror ikke det er sopp egentlig, for det det ikke er tegn til trøske hos jenta mi og sist jeg sprakk sånn opp (med forrige barn) så var det i alle fall ikke sopp, Brulidin hjalp forøvrig helt utroligm jeg smurte meg i går etter amming og har vært betydelig bedre i dag Min lege kan lite om det tror jeg men hs skal jeg ta det opp med på kontrollen i alle fall. Sist var det også alltid sopp som var forslaget, men ingen hverken jeg eller andre her hadde det, så det virker ikke som sopp er så vanlig som det kan gis utrykk for? Takk for svar og god helg:)
Lillepusen-78 Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Jeg har aldri hatt sopp selv, men har liksom også fått inntrykk av av at det er ganske vanlig.... Man kan vel forresten ha sopp uten at babyen har det....? Siden Brulidine virket så raskt så kan det jo virke som det er bakterier i sårene, og at det er grunnen til at det ikke gror. På sykehuset hvor jeg fødte har de en barselpoliklinikk som jeg har fått mye hjelp av når det gjelder amming og annet. Kanskje de har det der du bor også? Håper du blir kvitt det nå iallefall. God helg
Herkules Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2009 Ble bitt hue av da jeg ringte om et enkelt sp (om bakterie-testing) sist Jeg sa hvor gammelt barnet var og da kunne de IKKE hjelpe meg. Så tør ikke ringe ammepoliklinikken igjen:) Eller jeg tør vel, men blæ Ja ja Det er ikke helt bra, eller får raskt tilbakefall, frøkna stempler puppen med tannebissene sine. var i alle fall supert å finne noe som hjalp
Lillepusen-78 Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Er det mulig? På barselpol. her sier de at de ikke har noen grense på barnets alder, spesielt ikke om det gjelder amming. Gutten min er 7 mnd nå, og første tann er på vei frem. Håper jeg slipper den stemplingen ;-) Grøss!
Herkules Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. mai 2009 Nei det er jo helt tullete og de kunne i alle fall vært hyggelige. Gutten min v ar så glad i pupp og fikk tenner når han var 7,5 mndr så da gikk det veldig bra. Frøkna fikk tenner som 4,5 mnder gammel og er ikke like pppegal så hun kniper gjerne litt om hn er fornøyd eller ikke vil ha eller noe.. Nå lurer jeg på om jeg har brystbetennelse nå- sukk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå