Gå til innhold

LAMAZE kurs- noen som er interessert?

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst å få med meg et slik kurs, som går utpå å lære seg pusteteknikk og avspenning som skal lindre smerter under fødsel og gjør at man ikke trenger så masse eller ingen smertestillende medikamenter.

Det fins bare kurs i Sørnorge, men på demmes nettside står det at de kan arransjere kurs hvor som helst i landet, bare det er minst 6 par.

Har selv termin i oktober, og hvis det er flere som kan tenke seg det pluss at de som holder kurs har mulighet, kan jeg tenke meg å være med på noe i august 09. Flere her? Aner ikke hva det koster, men kurset går over en helg og ta 10 timer pluss pauser, i hvert fall i Oslo. Koster der 1700 kr eller noe sånn. Ikke så gale syns jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140036807-lamaze-kurs-noen-som-er-interessert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et eventuelt kurs kan holdes her i Tromsø over sommeren, dvs. slutten av juli - begynnelsen av august. Har mailet med henne som holder det.

Er spent om vi er flere som er interessert. Det jo ellers ingen fødselsforberedende kurs i Tromsø heller, og tilbakemeldingene fra de som har vært med på dette kurset er virkelig meget positiv.

• 3 uker senere...

Annonse

Ja, har heller ikke så veldig lyst å reise nedover til Oslo. Og der vil nå i all fall ikke mannen være med, noe som er et stort poeng for meg å ha ham med.

Har nå lest "Fødsel uten smerte" og det høres vel lovende ut å ha noen kunnskaper inne om pusteteknikk og avspenning.

Tror vel heller ikke at det ikke kunne bli noen smerte i det hele tatt, men jeg tror at man kan holde smerteopplevelsen under kontroll med teknikken og at man kan være mer tilstede ved fødsel og ikke føler seg så overgitt og utsatt kanskje.

Skader i all fall ikke å få med seg dette kurset, tenker nå jeg.

• 2 uker senere...

Hei Katie og dere andre som er interessert å være med på kurs.

Det er bare å melde seg på via [email protected], tel: 97577717, se også gjerne hennes hjemmeside, der står alle dato og sted hun har kurs.

Ellers kommer jeg til å henge opp oppslag på jordmorsenter i Tromsø i neste uke, hvor det finnes litt mer info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...