drømme_mamma er gravid Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 sønnen vår på 14 måneder har fått påvist eggehvite allergi. noen mammaer som kan gi meg råd og tips hvordan jeg skal forholde meg til dette?
-Petrine- Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Hei! Jeg har to små med allergi mot eggehvite. Hva lurer du på? Litt vanskelig å gi råd generelt uten å vite noe mer Det er jo ofte i selskap man må være forsiktig når det gjelder allergi mot egg. Jeg har alltid noe på lur i fryseren når vi skal i selskap sånn storesøster som er så stor at hun kan spise kake også får. Hjemme har vi ikke egg i det hele tatt siden minstemann på 10 måneder er veldig allergisk mot egg (får pustebesvær). Ellers har vi plass i allergibarnehage til begge fra høsten av. Den er 100% fri for egg, melk, nøtter, fisk, parfyme og dyrehår. Kjempepraktisk, så slipper man å bekymre seg mens man er på jobb Kanskje det er en sånt tilbud der dere også bor om dere trenger barnehageplass? Du får si i fra om det er noe annet du lurer på
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Kommer jo litt an på hvor mye det slo ut og hva legen sa da. Jeg er egentlig også allergisk mot eggehvite, men har aldri reagert på noe. Lillebror er også allergisk mot eggehvite, men vi har aldri tatt hensyn til noe. Han får pannekaker, vaffler, eggerøre, kokt egg om han vil ha osv. Merker ikke noe til at han reagerer på det.
MissiCippi Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Hei! Sønnen min på snart 2 fikk påvist allergi for eggehvite da han var 1 år.. Vi fikk beskjed om at han bør spise mat med egg som er varmebehandlet! Dette vil føre til at han får litt egg i seg slik at han vil utvikle toleranse etterhvert.. Han har kun reagert med litt spesiell avføring de gangene han har fått i seg mye egg (omelett!!):-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå