Gå til innhold

Dere som gir MORSMELK på flaske, hvor mye gir dere, og hvor gamle (og hvor mange kg) er babyen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille på 2 uker greier ikke spise skikkelig fra pupp, så den koser vi oss bare med- og må dermed få morsmelk på flaske for å få i henne nok mat. Hun veier vel ca 2700 gram nå, eller så.

Kan dette regnestykket med 15% av kroppsvekt osv, men dette er vel i hovedsak rettet mot dem som gir mme?

Er det noen her som gir morsmelk på flaske- hvor mye gir dere om gangen, og hvor mange måltider får de i snitt om dagen? Og hvor mye veier babyen og hvor gamle er de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi måtte, for babyen var ikke sterk nok de første mnd til å få alt fra pupp. - ga flaske etter hver amming.

Brukte flaske som tillegg i ca4- 5 mnd. Deretter avvenning via bruk av kopp (som var upopulært men effektivt) noen dager og deretter kun kveldsflaske og så ble det slutt.

Hun har alltid sagt fra selv når hun er mett. Greit å prøve ut det synes jeg.

Skrevet

Hei.

Det der et ikke lett å finne et fasit svar på desverre, hadde vært så greit med en tabell over hvor mye de trengte ikke sant? Men nå er jo ikke bare hvert enkelt barn forskjellig, men morsmelken fra forskjellige mødre har forskjellig mengde kalorier...

Her har snuppa fulgt 15%-regelen sånn omtrentlig. De første 1-2 ukene mener jeg hun trengte 50-60ml (fødselsvekt 4 kg), dette økte raskt.... lå lenge på 100 ml. Ved 3 mnd økte hun noe voldsomt igjen, og kom opp i 200 ml. Innførte grøt ved 4,5 mnd og siden da går mengden bare nedover. I starten spiste hun ca hver 3dje time natt og dag.... Så stabiliserte det seg vel etterhvert på 6 måltider i døgnet.

Lykke til med pumping og amming. Er du heldig så kanskje jenta di greier å suge skikkelig bare hun blir litt større og sterkere (ikke dumt å søke hjelp hos en ammehjelper for å være sikker på at hun har riktig teknikk!).

Skrevet

Min baby på 4 uker har vekt som tilsier at han skal spise ca 75 ml x 7 i døgnet. HELT feil, han må ha minst 110 ml x 8 for å være helt fornøyd. Han har heller ikke gått helt ekstremt mye opp i vekt siden fødsel.

Man må derfor bare se ann sin egen baby, vanskelig å gi noe fasit svar.. Han veier nå 3400 ca

Skrevet

Min gutt ble født 4kg og da han ble født spiste han minst annenhver time i flere uker. Vet ikke helt hvor mye han spiste hver gang, men tror det var rundt 40-50 ml. Nå er han 8 uker og spiser hver tredje time alt fra 50-80 ml hver gang. Skal på 2 mnd kontroll denne uken, så da får jeg vite hvor mye han veier, men tror det er noe mellom 5,5-6kg.

Skrevet

Huh, hun er visst glupsk hun her da- spiser 50-80 ml hver gang alt ettersom nå, og ca hver 2-3 time..:) Veier ca 2800 g eller noe nå da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...