Gå til innhold

Å herregud...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,jeg har opplevd d samme som deg da..fikk svaaaaaaak strek i går å tok ny me morgenurinen i dag men,den ser negativ ut...jeg har ikm i dag!! har mensmurringer hele tiden å føler at mensen er på vei hele tiden å springer på do i ett kjør...har hatt d sånn i en uke nå ca...merkelige greier,vi får bare krysse fingrene å håpe på d beste selv om d ikke er enkelt heller...lykke til lille diamant :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei håpet :)

Jeg har hatt en veldig rar syklus denne mnd, så aner ikke når jeg hadde EL eller når jeg hadde ikm. Men er ikke vanlig for meg å ha menssmerter hele syklusen, så noe er det som skjer.

Var din test også tydelig positiv? Er veldig frustrerende dette her...for var ganske sikker på at jeg var gravid når testen var så positiv :S

Skrevet

di siste 3 mnd har jeg hatt en syklus på 28 dager,å denne gangen ser d jo plutselig ut som om den ska bli lenger...skjønner ingenting rett å slett,ja jeg fikk en svak men tydelig strek likevel...å jeg tog cb begge gangene...har ømme bryster å mensmurringer i underlivet å korsryggen,stikkninger å masse vondt i hodet,trøtt å litt små kvalm inni mellom..fikk liksom et stort håp i går men,følte den datt litt i dag ja!! frustrerende siden dette er noe man ønsker seg liksom...jeg pleier å få litt vondt i magen dagen før ikm å ikke gå me disse symptomene 1 uke før ikm liksom...

Skrevet

Hei lille diamant!

Nå kjente jeg meg veldig igjen! Hvis du leser innlegget mitt her og ser på bildet av testen så ser du likheten.. http://www.barnimagen.com/forum/thread/140016323 :-)

Uansett- har fått to svaaaaaakt positive etter denne, men også tre negative. Skal teste lørdag/søndag, for jeg har ikm på onsdag førstkommende. Har ikke mange symptomer, men er rar i kroppen. Har mye vondt i hodet også. Akkurat som om kroppen er i ubalanse. Håååper spiren sitter nå! Både for deg og meg! :-)

Skrevet

ja akkurat sånn føler jeg meg og. Og så er brystvortene mine blitt mørkere, er det vanlig om man er gravid?

Vi får teste på nytt og håpe på en positiv test enda en gang :) Jeg har aldri vært gravid før, så har så liten erfaring med positive tester og..men verker nedi magen og det kjennes ikke ut som EL-smerter.

Når skal du teste igjen?

Skrevet

Hei M :)

Ja jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver også, hodepine har jeg hatt i snart 4 dager..så lurer jo på om jeg innbiller meg ting siden testen idag var negativ :S

Du skriver at du har fått to svakt positive tester og, så hvor mange dager har du testet? Jeg har kun testet igår og idag, for hadde TR for 8 dager siden. Så hadde slått meg til ro med at jeg ikke var gravid selv om jeg faktisk gikk 8 dager over forventet ikm denne gangen...men har nok hatt EL mye senere enn forventet, kanskje rundt den 10 eller 11.april.

Har sett på testen din, og den er også tydelig positiv ja :) så hva er det som skjer med oss, det lurer jeg på? Eller er det testene som ikke er helt iorden...

Skrevet

Samme her. Ja, det er visst vanlig at man blir mørkere rundt har jeg hørt. Jeg har fått masse hvite prikker inne i "knoppen" av brystvorta, vet ikke om det er vanlig heller jeg? Ellers har jeg litt murringer jeg og.. Og menssmerter-lignende.

Har heller aldri vært gravid før, men håper virkelig den sitter nå!

Siden jeg fikk positiv test på mandag så tror jeg at jeg skal prøve digital på morgenurin imorgen. Hvis den er negativ så venter jeg til ikm-dagen! (onsdag)

Skrevet

Hihi, jeg så ikke det innlegget du skrev til meg før etter jeg hadde skrevet. Er så ivrig! ;-) Jeg fikk første positive test på søndag, kun fire dager etter forventet EL. Men "hekka" ganske bra akkurat en uke før testen ble positiv så kan jo hende at EL kom da istedet. Den kan jo komme tidligere hvis man har mange orgasmer osv hørte jeg. ;-)

Jeg testet vel egentlig hver dag siden - både med CL og med billigtest. CL er rare - fikk en klar negativ, en med masse prikker oppover så går utifra den vannrette streken, og en svak positiv. I tillegg - en svakt positiv billigtest og en negativ.

Jeg er nå på min 6.dag med hodepine, og jeg er så drittlei for å si det rett ut! Jeg har ALDRI hodepine ellers.. Derfor jeg stusser.

Vi får jammen satse på at det er de positive testene som er i sin skjønneste orden, og at de negative er litt ubrukelige. Snart kommer nok de klare positive en etter en..! Får vi håpe da!!

Skrevet

ja sånne hvite prikker i brystvorta har jeg og! Akkurat som ett hvit område i midten sant? hehe, så rart :D Spurte noen andre her inne og det var ett tegn, men fikk ikke svar på det. Men siden du og har det så kan det jo være at det faktisk er ett symptom!

Så føler meg veldig gravid, med oppblåst mage og murringer, men er også veldig usikker pga testen idag :( Og er ikke noe kjekt å ringe samboeren å si ulike ting hver dag..han jobber borte denne mnd ser du.

Ser du skal teste med digital imorgen, det vet jeg ikke om jeg tørr ;)

Skrevet

Hehe, ja! Akkurat sånn. Egentlig litt mer prikker, fire-fem prikker pr brystvorte liksom. Har ikke funnet ut om det er et symptom selv, men vi får da håpe...!

Ah, kjedelig å ringe hele tiden ja.. Når har du ikm da? Eller var det veldig usikkert?

HCGnivået dobles jo hver andre til tredje dag. Hvis du fikk negativ idag er det kanskje lurt å vente til søndag eller mandag? Da er nok sjansen større for å få positiv.

Men, det tok jo litt tid før den positive streken kom på testene - men tror de kom innen 10minutter hadde gått.. Uansett om det går litt lengre tid før testene kommer, så villej eg vel tro at det er det lave hcgnivået som gjør at det tar tid.. Det er jo dønn umulig å få positiv test uten å ha spor av HCG i urinen!

Håååååper nå altså!

Skrevet

Hehe, er like ivrig jeg og ;) så greit at det er noen som har det på samme måte, for føler ikke jeg kan ringe venninner og spørre om dette ;) de aller fleste vet ikke at vi prøver ser du.

6 dager med hodepine ja, da forstår jeg at du er lei! Men leste på babyverden at CB testene kan vise en tynn strek om den får mye væske på seg, at den fargestripen blir dratt ut og danner en falsk strek...men dette var det kun en i en debatt som skrev, så vet ikke om det stemmer.

Men testet den negative testen min ved å åpne den og holde den under litt vann...og da kom det jammen en svak svak lyseblå strek når den tørket igjen!

Så det kan jo bety at for mye urin lager en strek uten at man er gravid da...eller hva tror du??

Skrevet

Åå! Jeg er så spent på deres vegne. Husker hvordan det var med meg i begynnelsen. Jeg trodde jeg skulle få mensen hver dag, for det kjentes sånn ut. Hadde vondt i hodet og veldig ømme brystvorter + at det mørke rundt ble mye mørkere. Og dette skjeddde tidlig for jeg var 7 og en halv uke på vei da jeg fant det ut og det hadde allerede vært sånn en stund.

I hvertfall så har dere mye av de samme symptomene som jeg hadde.

Håper det går rette veien for dere:) Jeg venter i spenning:):)

Skrevet

Nå skrev jeg ett nytt innlegg lenger oppe her,så vet ikke om du så det?

Hos meg kom streken rett rundt 10 min ca, så er jo på kanten da men.

Jeg får mest sansynlig tester i posten imorgen, så kommer sikkert til å ta en test da og, men kan være det er for tidlig hos meg og. Kan ha hatt EL når som helst siden jeg kun testet på dag 11,12,13,14 og 15 i syklusen og de var alle negative..og så fikk jeg EL-slim igjen på dag 20 og hadde sex dagen etterpå.

Så står i CB bruksanvisning at man skal regne 19 dager fra sist ubeskyttet samleie om man ikke vet når man kan teste fra..men har jo hatt sex jevnlig etter dag 20 igrunn :S

Så aner virkelig ikke hva jeg skal tro...

Skrevet

Pokker, da kan det jo hende at streken bare har blitt dratt ut da..? Hmm! Er vanskelig å beregne urin egentlig. Jeg pleier å tisse i en kopp jeg, og så holder jeg testen nedi i fem sekunder. Så du på bildet mitt forresten?

theaen - takk takk! Håper virkelig jeg og.. Holder dere oppdatert med testing..

Skrevet

Hei theaen!

Så spennende å høre :) Ble veldig glad for at du hadde skrevet her nå, og at du faktisk var gravid :) gikk det fint med deg og, at du er gravid den dag idag? Tenkte bare siden du er inne på bligravid debatten :)

Jeg er 5 uker på vei idag om mine utregninger stemmer...kan ha hatt EL senere og, for har ikke testet etter EL egentlig. Men er jo i tvil om at jeg er gravid da, for testen idag var ikke enig :(

Skrevet

Jeg håper jo at dette ikke stemmer da...at den svake blå streken kom pga at det faktisk var hcg på testen min...hihi. Men det er vel kanskje litt usansynlig..;) alt blir mulig når man er desperat nok er jeg redd..uff!

Jeg pleier og å tisse i kopp siden det er det enkleste, så kan jo være det har komme for mye urin, men da skal jo den kontrollstreken ikke vise...altså om testen ikke ble gjort riktig. Så er egentlig bare rart om testen er så ustabil at den reagerer på vann.

Skrevet

Ja det har du jammen rett i, den kan jo ikke reagere ved å vise positivt resultat fordi det er litt mye urin/vann. Maken :-)

Nei vi må nok bare smøre oss skikkelig med tålmodighet og håpe på det beste. Godt at man har noen likesinnede her inne iallefall! Er også veldig hemmelighetsfull ovenfor venner og familie, de vet ikke at vi prøver her heller.

Skrevet

jepp 31 uker i morgen:) Jeg var bare rundt omkring og snoket litt på debatter. Det er så spennende å være gravid og mange steder man får svar på noe man lurer på:) spesielt også siden det er første gangen min..

+ at jeg er litt nysgjerrig også, hehe:)

Men du har jo hatt flere som er positive også? Det lureste er å vente et par dager og ta en ny. Tiss i et glass og rør pinnen ca i 20 sekunder og ta den ut og vent. Da burde du få et svar. Jeg fikk beskjed om det når jeg skulle teste meg. Og tiss først litt før du tisser oppi glasset. Sånn at pinnen ikke får de første dråpene.

Siden du er såpass tidlig på vei så er det ikke unormalt at testen viser negativt. Men du har jo hatt positive også og det må jo nesten bety noe!

Eller bestill legetime! Tror dem tar innvendig sjekk osv.:)

Og da får man jo svar med engang:)

Skrevet

Ja vi satser på at kroppen er litt treg ;) men visst du går inn på 1.tri og leser innlegget mitt til mamsita, så har hun gitt meg ett svar der og. Så er jo håp for oss og...

Jeg synes det er best å holde ting for oss selv jeg og, for liker ikke når folk maser om graviditet og baby ellers heller. For det er jo ett stort ønske hos meg, men skjer jo ikke over natten akkurat..så hjelper ikke hvor mye folk maser om at vi må få barn uansett :)

Skrevet

Ja den ser positiv ut ja:) Min test var ganske lik..

Skrevet

Takk for tips :D jeg har bare hatt en positiv, men den var ganske tydelig igrunnen. Og føler meg veldig gravid, uten at jeg egentlig vet hvordan det er da ;) hehe

Så spennende det må være for deg nå da, det nærmer seg jo slutten på svangerskapet da :) Er det gutt eller jente du/dere venter?

Jeg skal ta med meg tipsene dine og prøve igjen om noen dager. Har faktisk testet med den første urinen som kommer ut jeg, men da vet jeg at det ikke er så lurt :)

tenkte å bestille legetime om jeg ikke får noe svar til uken, for kjenner det tar på å ikke vite :) Men har en venninen som ikke testet positivt før hun var 8 uker på vei og, så alt er jo mulig.

Skrevet

Tok en titt på din test også.. Den ser jo positiv ut:) Helt lik M og min!

Etter at jeg hadde testet meg ringte jeg legen og sa at jeg trodde jeg var gravid. Men jeg hadde bare tatt en test. Hun sa at siden jeg mest sannysnlig da var så langt på vei som jeg var så skulle testen stemme ganske bra. Var da 7 og en halv uke på vei:)

Hvor langt tror du at du kan være på vei, M?

Skrevet

Ja det er veldig spennende:) Jeg skal ha en jente og vi gleder oss masse:)

Får å si det sånn da, min første test var jo positiv, og jeg tok jo ingen flere tester etter det. Hadde jeg tatt flere, kunne det jo hende at de viste negativt,,

Jeg også følte meg veldig gravid. Man merker at kroppen er annerledes.

Jeg kjenner en som var 6 uker på vei da hun fikk det bekreftet på tidlig UL.

Eneste dem så forsåvidt var bare en svart klump, men med veldig sterke hjerteslag:)

Jeg håper veldig det går rette veien for deg og for M:) I hverfall så har dere en fin tid framover.

Skrevet

Hmmm.. Ja jeg synes også våre ser like ut lille diamant. Men nå ble jeg rimelig usikker. Magefølelsen sier at spiren satt, men.. Må vel bare vente å se.

Hvis jeg er gravid så er jeg vel en 4-5 uker bare.. Venter mensen til tirsdag/onsdag.. Så er jo også rimelig spesielt at testen ble positiv så tidlig. Men, mange sier at når man får positiv test så tidlig så kan det være økt hcgnivå pga flerlinger. Hehe...... Hm :)

Nei jeg må bare ta det rolig og vente.. Tålmodighet er en dyd.....!!

Skrevet

ja det er ganske like, det er jeg helt enig i :) Så er jo rart om vi begge skulle få feil på testene. Så vi får være tålmodige og håpe på d beste :)

Verker ganske godt nedi magen nå da, og det er ikke vanlig rett etter TR ihvertfall. Så håper det var en festeblødning eller noe for 8 dager siden, og at hcg nivået er litt lav enda.

Så du tror det er tvillinger i magen altså? hehe :) en vet jo aldri, og så er jo ingen svangerskap helt like heller. Noen tester positiv tidlig og andre sent.

Vi får krysse fingrene M :) Lykke til!

Og så må du oppdatere oss her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...