Gå til innhold

Glenn som mellom navn??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om dette har vært en tradisjon lenge, synes jeg det er rimelig teit å kalle sønnen Glenn om man vet at Glenn en dag får en sønn som "må" hete Glenn til andre fornavn, det klinger jo ikke særlig bra med noe, akkurat..

Synes alt bare blir helt krasj med Glenn uansett...

Rikard Glenn

Robin Glenn

Kevin Glenn

Patrick Glenn

Se for deg denne rekka:

Glenn Roger får sønnen Jon Glenn, som får sønnen Kent Jon som får sønnen Timian Kent, som får sønnen Remi Timian... og så har du det gående.

Tradisjoner er til for å brytes, i alle fall i dette tilfellet. Jeg kjenner også sånne familier, men i de familiene heter de Kristoffer, Øyvind, Bjørn og sånn.

Annonse

Det er jo artig med tradisjoner, men bare om dere føler det er riktig for dere... Navnet Glenn vil være vanskelig å bruke som andre fornavn, hvis dere har tenkt til å bruke begge navn i dagligtalen. Hvis det bare skal være for syns skyld - og ikke brukes, så har det jo forsåvidt ikke så mye å si...

Forslag:

Magnus Glenn

Sigurd Glenn

Edvard Glenn

Nikolai Glenn (veldig greit med tanke på om sønnen deres også skal videreføre tradisjonen - Nikolai er mye enklere å kombinere som 2. fornavn...)

Hvis begge navn skal brukes, ville jeg anbefalt et 1. navn som slutter på en vokal. For eksempel:

Ole Glenn

Heine Glenn

Jarle Glenn

Sverre Glenn

Glenn er ikke veldig vakkert nei... Kjenner for øvrig en Glenn Tore og en Glenn Robert - kjekke karer, men fæle navn... Vel, er vel ikke særlig til nytte for deg dette da... så for å være konstruktiv:

Peter Glenn

Johan Glenn

Thomas Glenn

Edvard Glenn

Christian Glenn

Glenn lyder mer som et etternavn når det brukes som andrenavn synes jeg, men det gjør vel egentlig ikke noe...

Synes ikke navnet er pent, men om dere ønsker å bruke det som mellomnavn, så synes jeg det faktisk er penest med et langt navn først i stedet for et to-stavelsesnavn foran (selv om jeg selv best liker korte enkle navn). Eks

Kristoffer Glenn

Alexander Glenn

(litt i samme gate som Kristoffer Robin for meg). Ville bare brukt første navnet i det daglige.

jeg er enig med dere jenter!! og tror jeg skal følge hjertet mitt å bryte den tradisjonen, sambo er enig med meg..... det er jeg litt glad for egentlig......

vi syntes at Sander, Julian, Lukas er veldig pene navn...

hvis det blir jente skal hun hete Nora Michelle....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...