Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #1 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg har bare vært passiv bruker av denne nettportalen, nå har jeg vært i gjennom 3 sa, siste for et år siden, har vært prøver i 2 år. Og nå får jeg behandling med pergo, crinone fra eggløning (blir ikke lett gravid) og albyl-e. Det jeg vil vite er om flere har brukt crinone fra eggløsning? Jeg synes det virker litt rart, man skal jo være prøvere fra den tiden, og hvordan finner spermen fram i crinonekremen?? har noen her hatt positive erfaringer med dette? Legen min tror kanskje at jeg har litt sammenvoksninger i egglederne mine som gjør at egget kommer for sakte ned for å bli befruktet, derfor aborterer jeg når det endelig klarer å feste seg. Har dere hørt om lignende situasjon? det neste nå blir lap hvis ikke dette funker, får svar om jeg er blitt gravid ca 1 uke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/
skautrollet m/surprise Skrevet 5. mai 2009 #2 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei på deg! Så ikke dene før nå jeg men tenkte det var bedre med seint svar enn ikke noe svar! :-) Aller først, er du gravid eller? :-) Min erfaring med Crinone er at opptaket mitt er så høyt at det virker prevantivt hvis jeg tar det fra el... Angrepiller er høydoser med progesteron. De to gangene jeg gikk på Crinone fra el begynte jeg tre-fire dager etter positiv el-test og holdt på i tolv-fjorten dager. Når gravitestene da ble negative sluttet jeg med Crinone og mensen kom halvannet gøgn etterpå. Helt klart at Crinonen holdt progesteronnivået mitt så høyt at mensen ble utsatt selv om jeg ikke var gravid. Ny behandlingsstrategi er da at jeg skal vente på positiv test før jeg starter opp med Crinone. Dette er det de gjør ved IVF etter det gyn min sier så da prøver vi det! :-)) Jeg har mista 4 ganger nå og jeg mister veldig tidlig så jeg har stor tro på at det vil hjelpe med søttebehandling med Crinone. Gikk til 8 uker med Pregnyl men det ble MA etter en skikkelig runde med krøll på tarmen. Fy søren og det var vondt... Vil gjerne høre hvordan det går med deg! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140055443
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #3 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei, og takk for svar! Ble veldig overraska over det du skrev, for jeg har fått beskjed fra gyneologen min å ta crinone fra eggløsning..jeg skulle kanskje tatt et test nå for å sjekke om jeg er gravid, men jeg føler meg absolutt ikke gravid så derfor har jeg ikke noe tro på det, og venter heller til mensen kommer. Jeg blir ikke så fort gravid så derfor håpet jeg at crinone kunne hjelpe på, men etter hva du sier virker det motsatt...jaja det er vel bare å prøve igjen og heller ta det fra man har pos test. Mest sannsynlig skal jeg gjennom en lap nå siden jeg ennå ikke er blitt gravid (1 år siden sist, men vi har ikke vært aktiv prøvere, bare satset på det skulle skje en eller annen gang bortsett fra de to siste mnd da jeg har gått på pergo, det skal jeg forøvrig aldri gjøre igjen, ble helt knust!!) så kanskje jeg venter med mer prøving til etter det. Hva er pregnyl? hørtes ikke godt ut med krøll på tarmen! Goia Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140055716
skautrollet m/surprise Skrevet 10. mai 2009 #4 Del Skrevet 10. mai 2009 Treig til å svare igjen... Er midt oppe i kjøp av gård og flytting og salg av to hus så det er litt å gjøre på om dagen! I tillegg skal jeg ta en eksamen på universitetsnivå, jobbe full tid pluss ta meg av 5 hunder og en stakkars samboer... Er jo litt morro også da! :-))) Har du testa nå? :-))) Når det gjelder Crinone er det forskjell på hvor stort opptak hver enkelt person har. Jeg har ett høyt opptak og kan derfor ha hatt prevantiv effekt av den. Hvor stort opptaket ditt er skal ikke jeg uttale meg om.. :-))) En av progeteronets oppgave er å hindre at endometriet (slimhinnen i livmoren) støtes ut slik at embryoet kan feste seg og og starte på utviklingen sin. Faller progesteronnivået for mye støtes endometriet ut selv om du er gravid. Hvis jeg ikke tester ville jeg aldri hatt den minste sjanse til å fange opp en graviditet siden jeg mister så tidlig. Pregnyl er hCG, det hormonet embryoet produserer for at kroppen skal oppfatte at den er gravid og dermed opprettholde progesteronproduksjonen i det gule legemet. Skjønner at du vil vente med prøving hvis du skal inn på lap snart. Håper det går bra og at de ikke finner noe galt! Gyn min sier at det beste er at allt er normalt for da er sjansen til å lykkes størst. Frustrerende å ikke få noen forklaring bare!!! :-) Hva mener du med knust av pergo'n? Mye bivirkninger? Fikk det på den siste runden jeg også. Hadde kjempevondt i eggstokkene ved EL. En av bvirkningene er at endometriet kan bli for tynnt slik at en befruktet eggcelle ikke klarer å feste seg (en av grunnene til at man normalt sett skal ha en pp uten pergo mellom kurene). Lurer på om ikke det er tilfelle hos meg for jeg har blitt gravid på første forsøk tre ganger og nå traff vi akkurat på tiden i tillegg. Blir spennende denne perioden for nå har det gått to perioder siden siste pergorunde. Er på dag 6 så har drøye 12 dager til EL hvis allt er som normalt. Vi skal til utredning Riksen i september/oktober en gang. Har ikke fått time enda men henvisning er sendt. Egentlig skal man visst ikke prøve mens man venter men vi klarer ikke å la være tror jeg. Går det bra med Crinone trenger vi jo ikke utredningen! Så langt har vi tatt diverse bloprøver, sædprøve og kromosomtest. Det er ikke funnet noe unormalt så langt. Allt normalt på UL også. Men er veldig redd for å miste enda en gang da... Skal love deg at det ikke er godt med krøll på tarmen nei... Er faktisk skikkelig dritvondt!!! :-))) Oups! Ble visst veldig langt dette. Håper du orker å svare for det. Skal være flink til å skive kort innlegg neste gang! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140086759
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #5 Del Skrevet 11. mai 2009 Hei igjen! Jep, testa og er ikke gravid. Egentlig bare deilig for nå skal jeg ikke bruke medikamenter som sliter på kroppen, men bare være normal og barnløs:) Jeg har hatt to runder med dobbel pergo etterhverandre, forrige prøve periode var pauseperiode fra pergo, men har ikke hatt noe positiv effekt på meg. Jeg ble kjempe deprimert og sliten av pergokurene, hadde det helt forferdelig, fungerte ikke på jobb(jeg er nettopp ansatt i en gasnke prestisjetung jobb) og sleit noe forferdelig. Så jeg kan ikke se for meg at jeg skal klare kunstig befruktning, for der blir man vel også proppet full av hormoner. Så nå skal jeg til gynekologen min i slutten av juni, og regner med å få henvisning til lap. men har hørt at mange gynekologer ikke anbefaler lap, fordi det kan ødelegge mer enn det retter opp, uansett er jeg villig til å prøve d. Alt for å slippe mer hormoner! Jeg har også blitt testa for alt, men ikke samboeren min, gynekologen ville ikke plage han siden jeg jo blir gravid. Men han mente at den ene egglederen min var dårligere enn den andre. Så jeg har håp for at den lap skal hjelpe meg, jeg har jo også lest om veldig mange her inne som har blitt hjulpet med lap. Hvor lenge har dere prøvd? Hvorfor skriver du at det blir spennende denne pp siden det er to pp siden forrige pergokur?? kan pergo ha virkning så lenge? Hva slags utredning er dere skal på på riksen? du har jo testen det meste allerede som jeg skjønner...? Også syns jeg du virker så optimistisk, hva er trikset ditt?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140088990
skautrollet m/surprise Skrevet 12. mai 2009 #6 Del Skrevet 12. mai 2009 Greit at det ikke var krise at du ikke ble gravid denne pp da:-) Skjønner godt at du sliter med de bivirkningene på pergo'n. Jeg har mellomlandet i en barnehage på avdeling for 0-3 og merket veldig godt at lunta egentlig var veldig mye kortere enn vanlig. Heldigvis er man jo klar over at det er hormonene som regjerer men det er sliktsomt å hele tiden kontrollere det. Jeg slet med en del depresjoner tidligere (aldri behandlet for det, har hatt full kontroll) og vet hvor utrolig slitsomt det kan være. Du vet du må gjøre ting men egentlig har du bare lyst til å gjemme deg under dyna i et mørkt rom liksom. Slitsomt bare å forholde seg til andre mennesker. Nå skal jeg snart begynne å søke jobb innenfor faget mitt og gleder meg til det! Det vanskelige er at jeg jeg kommer til å være sykemeldt fra postiv test... Når det gjelder testingen av samboeren din er det vel ikke annet enn sædanalyse og kromosomtest som er aktuellt i utgangspunktet siden du blir gravid som du sier. Samme som oss det. Gynekologen min ville ha sædanalyse for å sjekke om han kunne ha polyspermi. Dvs at det er allt for mange sæceller og dette kan medføre at det er fler som er deformert enn ved normal produksjon. I og med at det er fler unormale sædceller vil det også øke sjansen for at nettopp en av disse befrukter egget som igjen resulterer i at emryoet støtes ut siden det da ikke får utviklet seg normalt. Dannelsen av embryoet er en komplissert prosess hvor det er flere deler av sædcllen enn kromosomene som er med på prosessen. Kromosomanalysen kan gi dere svar på om det er noen makrofeil på kromosomene. Dersom det er mindere feil som bare gjør at ett eller noen få gener ikke kan gi riktig oppskrift til de proteinene de koder for vil det ikke bli oppdaget på en slik test. Dessverre... Da må man ta en gentest og med 30 000 gener blir det litt som å lete etter nåla i høystakken. Blir spennende å se om lap. gir deg bedre sjanser til å lykkes da! Krysser fingrene for deg :-) Pergo'n sitter nok en god stund i kroppen ja. Store deler av hormonsyklusen styres av at hormonene påvirker hverandre. Mye hormoner (f.eks.kunstig tilført progesteron) gjør at neste hormon i kjeden påvirkes dertil sterkere enten i økt produkjon eller minsket produksjon kontra vanlig syklus. Du får liksom litt bølgeeffekt på en måte. Så er det individuellt hvor mye man påvirkes av tilførte hormoner da. Jeg tror kroppen min påvirkes mye, det føles i hvet fall slik ut!!! :-))) Grunnen til at jeg syne det er spennende denne pp er at jeg nå er tilbake i tilnærmet normal syklus og det er da jeg har blitt gravid tidligere ;-) I tillegg er det vår og solen skinner og varmer opp en frossen skrott... :-))) Vet ikke helt hva vi skal på riksen enda. Det som ikke er gjort hos meg er vel å kartlegge hormonivåene mine gjennom syklusen og fysisk kikke inn i livmora mi. Har bare sjakket med UL. Er i hvert fall det jeg håper på skal gjøres. Jeg traff samo'n på nett midt i juni 07 og 18 juli flyttet han inn... Gikk en uke før jeg traff han og tre uker etterpå var han min (forlovet oss julaften i fjor også) Vi har vel prøvd siden starten vi ;-) Vi mistet første pp da han var på speiderleir i England. Første positive test var i starten av oktober samme år, på føste forsøk. Lykken varte i 5 dager... Etterpå der har jeg blitt gravid på første forsøk 3 ganger til. Bare nå som jeg har gått 3 pp uten positiv test. Er litt sliten etter å ha vært mye forkjølet i vinter (barnehagejobb...) men håper jeg er i gjenge nå! Optimistisk er jeg ja! Den som gir seg har tapt! Trikset er nok at jeg lar meg selv sørge det jeg trenger å sørge med en gang slik at jeg kan legge det bak meg og gå videre etterpå. Liten vits i å gråte over spilt melk lenge etterpå.... Jeg sitter ikke og fantaserer om det som kunne vært, da bruker jeg heller litt tid på hundene eller hagen. I og med at jeg jobber i barnehage er det å ha ansvaret for ett barn på fulltid ikke en rosa eller lyseblå drøm for meg. Det er grining, biting, slåing, tårer og snørr i en salig blanding med tillitt uten grenser og en kjempegod følelse inni deg når unga smiler med hele fjeset, roper navnet ditt så godt de kan og løper mot deg når du kommer på jobb... Har full forståelse for at du kvir deg for å gå på hormoner når du har en slik jobb og attpåtil er fersk i den. Hvis ikke tiden er et probem kan du kanskje vurdere å vente litt og så be om sykemeldig mens du går på hormonene du trenger for å prøve med pøverør? Bare en tanke... :-))) Hvor gamle er du og samboeren din? da Vi er 72'modeller begge to så tiden begynner å bli knapp for meg i hvert fall... Ble langt igjen dette... Sorry. Hender jeg lider av skrivekløe :-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140096888
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #7 Del Skrevet 14. mai 2009 Du er så heldig som blir fort gravid!! Jeg ble merkelig nok gravid på første forsøk, men så gikk det et år til neste positive test, og så to mnd til neste etter der, nå er det 1 år siden forrige positive test, så er litt små desperat for tiden. Men vi har egentlig ikke vært så aktive prøvere, bare sånn halveis gitt det en sjanse + at vi har bodd endel fra hverandre pga jobb. Men nå siden jeg bgynte med pergo har vi virkelig stått på, uten suksess! Nå bor vi sammen igjen og kan være aktive prøvere..så nå fikk jeg håp siden du sier at perogen ennå kan være aktiv i kroppen min, kjenner meg faktisk ennå litt påvirket av det, blir fort sliten å trøtt, bruker ikke være sånn nå på våren! Såkanskje denne pp gir resultater! Jeg tror også at hormonene virker ekstra godt på meg, blir helt loco av det! Jeg tror ikke jeg kan sykemelde meg når jeg blir gravid, tror ikke jeg vil det, har veldig spennende jobb, og tror ikke jeg klarer å slappe av hvis jeg blir sykemeldt. Vi har vel relativt god tid jeg er 79 model, han 77. men vi har jo prøvd i to år, så utålmodig blir man uansett! Spesielt nå siden samtlige jeg kjenner er gravid eller har nettopp fått! Usj, bare jeg som sliter! Men jeg er vel egentlig positiv, blir bare litt frustrert i støytene! Også er jeg ganske redd for å måtte bli kunstig befrukta, det blir et nederlag, og jeg vil prøve alt før det. Jeg bor i Finnmark, og ganske usentralt, derfor er det ikke bare å få ekspert hjelp, tenker jeg tar en Oslo-tur til gynkolog spesialist der for en second opinion. Sikkert greit, min lege pensjoners nå til sommern, så han er kanskje ikke oppdatert på alt. Måtte lure han til å gi meg crinone nå, hehe Det rare med meg er at jeg har fått mensen to av gangene jeg har vært gravid, men så har jeg bare fortsatt å blø en stund, til jeg fant ut at jeg var gravid og så mista jeg...irriterende! Du har ikke noen teorier på hva det kan være, du som er så kunnskapsfull på området! back to work! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140105614
skautrollet m/surprise Skrevet 21. mai 2009 #8 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei igjen! Har vært slått ut av en forkjølelse og betennelse på begge øya og har selvfølgelig -5 og -5,5 og blir da fullstendig hjelpesløs uten linser. Takken for å jobbe i barnehage... Legen min sier det er det første året og jeg har nå vært der siden august. Det morsome er at jeg nå ikke har vikariatet lenger enn ut denne mnd. Skal få tatt en eksamen til uka og et laboratoriekurs i juni så er jeg klar til å søke jobber innen fagfeltet mitt. Skal bli godt å slippe å være syk to ganger i mnd. Det er kun en av mnd som jeg ikke har levert sykemelding sammen med timelista... Føler at kroppen blir veldig sliten av dette også så jeg tror ikke det er så veldig positivt å jobbe der når vi nå prøver å bli gravide igjen. Hvilket fagområde jobber du innen forresten? Siden dere har vært litt "slække" prøvere en stund synes jeg du bare skal tenke som så at det ordner seg snart! Du kan jo bli gravid så det er nok bare tilfeldigheter som gjør at det har tatt litt tid nå :-) Er jo i nesten samme situsjon selv og det er i hvert fall slik jeg tenker for tiden. Er interessert i å lese litt faglitteratur ja, men det er jo bare brøkdeler av totalbildet en får med seg uten å ha en utdannelse i bunnen. Jeg har studert mikrobiologi og har derfor litt innskt i hvordan hormonene "fungerer" i samspill med hverandre. Det jeg ville spurt om i ditt tilfelle var om jeg kunne fått tatt bldprøver gjennom en syklus for å se hvordan konsentrasjonen av de forskjellige hormonene varierer. Da spesiellt progesteron... Samme som jeg vil be om når vi endelig kommer inn på Riksen til høsten. Er vi riktig heldige begge to er det nok med Crinone for å komme i mål :-) Ikke tenk på kunstig befruktning før du er ferdig utredet, blir bare slitsomt det. Pleier å si at man behøver ikke å male fanden på veggen før det er helt nødvendig! :-))) Tror nok jeg hadde tatt ern time hos priv. gynekolog også ja. Høres ut som at legen din egentlig ikke har den kunnskapen du trenger til dette. Treffer du den rette kan du jo få mye hjelp pr tlf når du er hjemme i Finnmark. Har forslag til deg om du er interessert. Og du, tiden går fortere enn det som morsomt er... Hvor er du i syklus nå da? Jeg venter på EL jeg. Begynnte å teste i går. Tror det blir en lang syklus denne gangen for jeg har ikke begynnt å slime enda. Tør ikke å vente med å teste i tilfelle det ikke kommer noe slim før EL denne pp... Dritt å bli syk hele tiden... Håper forresten dere hadde en fin 17.mai og at dere får en strålede langhelg nå:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140137482
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #9 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei hei! Jeg fikk påvist eggløsning i går, så nå er d bare å stå på. Hvor ofte har dere sex under eggløsning, gynekologen min sa vi skulle ha sex i tre dager fra eggløsning, tror du d er nok? man blir jo ganske så lei av sex på komando, så tror ikke vi orker mer enn d. Jeg har helt normale sykluser, så jeg har el hver mnd, positivt! Det der med slim og sånt, klarer jeg ikke å skjønne så mye av. Syns det kan variere så mye at jeg ikke orker å tenke på det.. Ja, jeg bør tenke positivt nå, men jeg merker at det er lettest å være negativ. tror nesten jeg går igjennom noen sorgfaser på veien, før var jeg veldig trist, nå er jeg bare sint å vil gi fan i alt! hehe skal si man blir kjent med seg selv gjennom dette styret! Jeg jobber innen reiseliv, så fjernt fra hormoner og sånt! men trives heldigvis veldig godt, så da er ikke alt mørkt! skal prøve priv. gynekolog, så kom bare med forslag, regner med jeg drar til Oslo for det, har mye familie å være hos der. Ja, tiden går fort, ihvertfall for de som er gravid, syns alle får barn nå, mens jeg bare venter...på eggløsning, eller mens...blæh!! hater å vente! Positive tanker kom til meg, negative tanker gå din vei!! hehe Drikker du mye kaffe, jeg drikker veldig lite men gjerne litt iskaffe på morran, som er ganske sterk. Tror du jeg burde slutte med det?? Ha en fin lang helg du å! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140138938
skautrollet m/surprise Skrevet 23. mai 2009 #10 Del Skrevet 23. mai 2009 Spennende! Lykke til med innsatsen denne pp da! Hvilken dag har du testet positiv på tidligere da? Jeg kan få positiv gravitest fra 11 DPO. Vi prøver å få gjort en innsats annhver dag, minimum hver tredje. Høres fornuftig ut med tre dager fra EL men jeg ville forsøkt å få til litt på forhånd også. EL-testene gir en indikasjon på at EL er på tur, ikke at den har skjedd. Jeg stoler ikke helt på at det holder med sex etter positiv test jeg da. Hva om EL var kvelden før og sæden bruker for lang tid på å komme seg til egglederene? Seigt EL-slim, sammenvoksninger, treige sædceller osv kan jo være til hinder. Eller enda værre, man får ikke hatt sex akkurat den kvelden på grunn av ytre omstendigheter. Psykisk sett er det også bedre for meg å vite at det ikke spiller noen rolle når egget slipper siden soldatene allerede er på plass... :-))) De lever normalt sett 3-5 døgn, i noen tilfeller helt opp til en uke så det er verdt innsatsen. Blir også mye mindre stresset av å vite at det ikke er helt avgjørende at vi får hatt sex akkurat der og da liksom. Kjekt med normale sykluser ja. Misunner deg det... Mine er på bærtur nå. Varierer normalt mellom 34 og 38 dager. Har vært nede i 30-31 i det siste når jeg har tatt homoner. Denne pp ser ut til å bli lang. Er på dag 18 nå og har ikke begynnt å slime enda engang. Har gjerne EL-slim i 3-5 dager før jeg får positiv test. Forsiktig estimert blir det da 18+5+14=37 og det er bare hvis jeg begynner å slime veldig snart... Reiseliv er et spennde felt kan jeg tenke meg! Merker dere forandring i salget pga finanskrisa? Tror det er veldig viktig å trives i jobben en har. Det er ikke bra å grue seg til å gå på jobb eller kjede seg fordi man ikke er engasjert i det man jobber med. Blir stress av sånt. Fikk en nyhet i går jeg hadde håpet ikke skulle komme før jeg var gravid igjen. Skal få nytt tantebarn i september. Nr 3 for de. Har jente og gutt fra før. Får skikkelig dårlig samvittighet fordi jeg egentlig ikke føler annet enn sjalusi, misunnelse og sorg akkurat nå. Det går nok over bare jeg får vent meg til tanken... Sambo er også lei seg. Vedig inspirert til å lese til eksamen kan du si! :-)))) Siden jeg ikke liker kaffe blir det heller lite av det... :-))) Men jeg drikker en del te da. Det jeg gjør er at jeg går over til koffeinfritt når jeg nærmer meg EL. Vet med meg selv at hvis jeg skulle miste enda en gang og har drukket te eller brus med tein/koffein i vil jeg lure på om dette var årsaken denne gangen. Har et høyt opptak av tein/koffein også tror jeg for jeg får hodepine i to dager når jeg er på "avvenning" :-) Du trenger nok ikke å slutte med iskaffen din mens du prøver men du kan jo vurdere det ut fra hva du føler når du får positiv test igjen. Tror ikke du får i deg så mye koffein at det skulle være noe problem bare med litt iskaffe på morran og litt kaffe ellers. Leser du på hjemmesiden til mattilsynet anbefaler de at inntaket ikke overstiger to kopper kaffe om dagen. Nei, nå er det natta på meg! Sambo'n la seg for to timer siden. Han er forkjøla og da er han jo veldig, veldig syk dakkar lille kjæresten min. Han er jo mann må vite!!! :-))) Men håpe han blir frisk snart for jeg kunne godt tenkt meg litt påyll igjen nå ;-) Fikk beskjed om at det nok var bare selvbetjening å få i dag... :-))) God helg! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140146529
goia Skrevet 25. mai 2009 #11 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg har faktisk aldri testet før jeg bare har vist d, så jeg aner ikke når det slår ut hos meg. Nå er d jo et år siden forrige positive test, så d burde skje noe snart! Kjenner godt til den steinen i magen man får når alle rundt deg dukker opp med kul på magen, helt forferdelig! ting går så opp å ned med meg, noen ganger er jeg så frustrert at jeg bare vil rive meg i håret å hyle! Mens ellers så tenker jeg at d sikkert ordner seg snart, og er veldig positiv. E lei berg og dal banen i livet mitt!! Reiseliv er jo veldig i vinden for tiden, alle satser på det her i nord, så det er godt å kjenne at kompetansen min er etterspurt. Hva er d du studerer? hatt eksamen? Jeg føler at jeg burde slutte med kaffe, men jeg blir så deppa av å prøve på alt mulig for å bli gravid uten å bli d, så jeg gir litt f! skal slutte med d når jeg får positiv test! Der er rart men når jeg drikker kaffe får jeg litt smerter i nedre del av magen, vet ikke om det er livmor/eggledere eller bare tarmsystemet, et mysterium!! Ja, da har vi hatt vår runde denne pp, 2 dager før positiv eggløsningstest, så to dager på rad under eggløsning, og en runde to dager etter d igjen, må jo for helvete være nok!! Skjer d ikke noe nå så orker jeg ikke mer prøving før lap. (unnskyld språket mitt, må bare få d ut:)) Har du fått eggløsning ennå? kjipt å ha så uregelmessig syklus, men du blir i hvertfall gravid. har stor tro på at du skal få d til denne gangen!! Lykke til i hvertfall!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140159668
skautrollet m/surprise Skrevet 29. mai 2009 #12 Del Skrevet 29. mai 2009 Hællæ... da var jeg endelig her igjen... :-) Ja, har hatt eksamen ja. Gikk dritt. Kanskje ikke så rart når man har gått omtrent konstant forkjøla siden august og avslutter med en dobbelsidig øyekarr en liten uke før prøva og feber på selve dagen. Fy søren, nå er lei av å være syk hele tiden! Kan klage jeg også ser du... ;-))) Studerer Mikrobiolgi med hovedretning genetikk. I tillegg har jeg tatt noen fag innenfor hund og katt samt hest. Har flere hunder og har drevet oppdrett i noen år nå. Har også hatt hest tidligere og har planer om å starte opp med egen hest igjen snart. Skal bli moro! :-)) Har vært sykemeldt i en uke og er fortsatt det ut denne uka. Fredag er siste dag i vikariatet mitt så da håper jeg det hjelper når jeg ikke skal jobbe i barnehagen mer. Orker ikke å gå og være syk hele tiden jeg. Det skal litt til at du kjenner det i eggledere/livmor rett etter at du har drukket kaffe så jeg vil nok tro at det er tarmsystemet som sier ifra. Prøv å drikk te et par dager og se om det blir noen endring. Hvis du liker te da... :-) Men du, siden du mister tidlig og skal ta Crinone fra positiv test vil jeg abolutt anbefale deg å teste fra dag 10 omtrent. Synker progesteronnivået for lavt vil du miste igjen... Jeg bestiller strips på billig-tester jeg, sånn at det ikke blir så sabla dyrt å teste hver dag. Høres ut til at dere har fått gjort det dere kan denne pp ja!!! :-))) Du får bare ta det som det kommer de neste pp fram til du har fått vært inne på lap da! Det er faktisk litt viktig å ta hensyn til hvordan man føler det også. Blir presset for stort går det ut over humøret og det er slitsomt i lengden. Jeg har nok ikke fått positiv el-test enda nei. Men har såvidt begynnt å slime bittelitt så jeg håper det skjer noe snart. Har tro på denne pp jeg også, bare jeg får blitt frisk og litt mer uthvilt før EL. Får krysse fingrene :-) Kjenner du noen symptomer eller? Blir litt sprø i hodet av å gå sånn og håpe hver gang! :-))) Ønsker deg og dine en riktig god helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140177637
skautrollet m/surprise Skrevet 29. mai 2009 #13 Del Skrevet 29. mai 2009 Glemte gynekolog i Oslo da... Jeg har vært hos Dr. Trolle på Majorstuaklinikken. Vurderte seriøst å reise til Danmark for inseminering. Det var før jeg traff forloveden... :-) Dr. Trolle er en meget sympatisk mann som kan faget sitt og som gjerne tenker litt "utenfor boksen" om du skjøner hva jeg mener. Tenkte på at du ikke bor i Oslo og dermed er avhengig av en gyn du bare kan ringe til og som ikke absolutt må se deg hver gang du skulle ha behov for noe. Jeg ble henvist til sykehuset etter sa nr.2 og har hatt oppfølging der etterpå. Har ofte kontakt pr tlf med gyn min på sykehuset og setter stor pris på å bare kunne ringe og få tilsendt resepter i posten :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140177697
goia Skrevet 29. mai 2009 #14 Del Skrevet 29. mai 2009 høres spennende ut det du studerer, blir sikkert godt å få en jobb innen fagfeltet. Så slipper du å være syk hele tiden! Ha, symptomer ja, e så full av symptomer at jeg trur det må være nokka fullstendig galt med meg. Syns jeg er slapp å trøtt hver mnd etter el, og ofte veldig kvalm. Kan ikke tro at det er psykisk heller, for jeg sliter meg igjennom dagene helt til mensen kommer så blir jeg normal igjen..kanskje jeg blir befrukta hver gang men at det ikke klarer å feste seg og bare sklir ut. Blir så lei av å tenke på hva som kan være galt hele tiden, blir bra å prøve lap, da finner de jo ut mye. Føler meg ihvertfall utrolig hormonell, kjennes litt ut som når jeg gikk på pergo, kanskje den ennå sitter litt i..hvem vet...!! Kanskje jeg burde teste tidlig, som du sier. Jeg ska på ferie til utlandet nå i to uker framover, håper jeg får tak i crionone hvis det skulle skje noe..blir uansett godt med ferie! Sol å varme, denne tiden på året er den verste her oppe, kaldt og guffen! Tror jeg vil prøve legen du nevner også, liker veldig godt de som tenker utenfor boksen, er veldig sånn sjøl. Jeg er også en hunde-jente, har hatt hund hele livet, nå har jeg bare en cocker spaniel (hun er en mitt barne-substitutt inntil videre:)), men mamma er hundekjører så jeg er vant til å ha masse hunder! Lykke til med den kommende el! Håper det blir en spennende sommer for oss begge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140035139-crinone-fra-eggl%C3%B8sning/#findComment-140177842
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå