Gå til innhold

Tror jeg har gjort helt feil:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang jeg er innpå dinbaby, og når jeg leser her blir jeg bekymret og sjokkert.. tror jeg har gjort helt feil?

Lille jenta mi på 1 mnd får NAN, vi har ferdig kokt vann i vannflaske i kjøleskapet, og når hun er sulten, koker vi opp vann i vannkokeren, og blander kokt vann med avkjølt kokt vann ( 50 - 50 ) SÅ putter vi i pulveret og rister. Er dette feil? Ser dere andre putter pulveret i kokevannet, og så putter kaldt vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro. Det er mange som tilbereder mme på din måte. Det er bare det at WHO anbefaler å tilberede ved 70 grader, mens bl. a Nestle mener dette er unødvendig. Du kunne jo ikke vite dette da det står på pakningen at man skal gjøre det slik som du har gjort det. Jeg tror det går helt fint, uansett om du velger å fortsette slik som du har gjort eller blander ved 70 grader. Nestle mener at mange av næringsstoffene blir nedbrutt ved for høy temperatur.

Skrevet

Du gjør det helt riktig! Jeg gjør som du - og jenta mi er nå 8 mnd - frisk og rask:) Det viktigste er at man heller ut restene (ikke varmer opp igjen, eller lar stå) og at man lager hvert måltid for seg!

Skrevet

Du gjør absolutt ikke feil! Slapp helt av! Sånn gjør jeg det også når jeg ikke kan putte kokt vann fra kjøleskapet rett i microen.

Skrevet

Jeg har også gjort som du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...