Gå til innhold

Hjelp!! Vi har enda ikke funnet navn til lille prinsessa vår, å hun er snart 6 uker!!

Anbefalte innlegg

Vi klarer bare ikke å bli enige...

Han liker ikke mine forslag, å jeg liker ikke hans forslag... Vi har tydeligvis veldig forskjellig smak på navn ja..

Noen av mine forslag er:

Madeleine

Sarah Elise ( eventuellt bare sarah eller elise)

Sol Angelica ( eventuelt bare Angelica)

Annea Sofie

Elvira

Han har foreslått:

Stine

Silje

Marita

Noen som har noen gode forslag til oss? Mååå finne navn å vli enige snarest:)

Storesøster heter Emilie

Fortsetter under...

Sarah Elise var fint:) Sarah passer kanskje best til Emilie av navnene over, tett etterfulgt av Sofie.

Andre navn som kan minne om de du nevnte:

Sine, Ine, Marte, Maria, Martine, Anèa (kanskje det var det du mente med Annea Sofie,uansett finest slik skrevet/uttalt), Elea...

Ellers: Tomine, Hermine, Rakel, Oline, Tuva, Daniella, Pernille, Betine, Serine, Alida..

Annonse

Emilie er pent :-)

Sarah, Madeleine og Angelica er pene navn... Av de han har foreslått liker jeg egentlig alle, men syns de er utrolig kjedelige. Ville nok valgt Stine av dem.

Melina

Celina

Isabel

Olivia

Julie

Julia

Nicoline

Adriana

Sienna

Ariana

Mischa

Elinea

Enea

Elea

Ea

Leah/Lea

Amanda

Evelina

Skulle virkelig likt å høre åssen navn denne "supergyda" liker!!...Gyda kansje!! he he..

Kan vel sette sammen og mixe litt kansje:

Stine Elise

Silje Madeleine

Sara Marita

Stine Marielle

Elvira Karoline

Stine, Sofie og Sara (helst uten h) liker jeg godt. Angelica og Marita er de desidert verste alternativene.

Vilde

Synne

Elida

Tilde

Andrine

Andrea

Mathea

Liva

Tonje

Helene

Rikke

Maria

Malene

Sofie og Sara er nydelige navn som står godt til Emilie. De andre blir veldig spesielle i forhold synes jeg..

Kan dere ikke fjerne alternativer på hver deres liste, slik at dere står igjen med et navn fra hver liste? Så må dere rett og slett bli enige.

Annonse

YLVA:) det like jeg.. men får ikke bruke det på jenta vår da min mann er like sta som din så ende vel også opp med ingen navn de første ukene på lille jenta vår..

syns også elise er så fint.. men syns det blei litt likt emilie

enig med at det høres best ut med enkel navn da søsteren heter emilie blir liksom litt rart... men husk det er opp til dere og velge..

lykke til..:)

Annea Sofie var jo veldig fint da, og Emilie og Annea passer jo flott sammen :-) Andre navn jeg synes passer med Emilie er:

Emilie og Sofie

Emilie og Marie

Emilie og Tine Sofie

Emilie og Lise

Emilie og Elise

Emilie og Anine

Emilie og Alice

Tenkte også på Anine og Marie, som Vannmann foreslo :-)

Emilie og Miriam

Emilie og Lovise

Emilie og Celine

Emilie og Anneli

Emilie og Matilde

Emilie og Sunniva

Emilie og Irene

Emilie og Kristine

Emilie og Rebekka

Emilie og Therese

Emilie og Veronika

Helt enig med supergyda! Kjære vene for noen jålenavn!! Evelina og Anèa?? Bruken av akksentstrek den veien eksisterer ikke på norsk engang, kun på fransk, og i dette tilfellet er den uansett helt feil brukt.

Som lærer får man inntrykk av at barn med overdrevent jålete schvung kommer fra litt ressurssvake hjem, dessverre. Og slik er det helt sikkert ikke, det er det som er så synd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...