Gå til innhold

Så man kan ikke ha både adhd eller add OG litt lav Iq på en gang??

Anbefalte innlegg

Gjest Trollbundet
Skrevet

Eller??

Eller,litt under normalen da..

Kan vel kansje være konsentrasjonen min da?? Dessuten så var de ikke så enkle å forstå disse testene til nevropsykologen.Det var de testene på den "dataskjermen" som jeg ikke forstod bæret av.Gittet MYE!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan absolutt ha adhd og lav iq. Har selv jobbet med en bruker som både hadde mild, psykisk uviklingshemming, og adhd.

Da jeg selv ble utredet fikk jeg tilsendt kopi av rapporten nevropsykolog skrev. Dette burde gå automatisk - har ikke du selv fått kopi av utredningsrapporten? Hvis ikke ville jeg krevd kopi så raskt som mulig.

I min rapport sto det skrevet hvordan jeg scoret på hver enkelt deltest. Altså språk, logikk, oppmerksomhet osv. En slik rapport kan være veldig grei å ha, fordi man da ser hvor svakhetene i hjernen ligger, og hvilke styrker man har.

Konsentrasjon spiller absolutt inn. Men om man ligger veldig klart under normalnivå kan man ikke kun "skylde" på konsentrasjon. Greit for deg å vite om du ligger i nedre normalnivå, altså under normalnivå, eller om du ikke er innenfor normaen i det hele tatt. Du burde fått klarere informasjon. Jeg legger ved en link, her beskrives nedre normalnivå, normalnivå og øvre normalnivå. Har man mellom 55 og 70 i iq har man en lettere psykisk utviklingshemming. Jeg ville bedt om å få et tall på iq'en din utfra testene som ble utført.

http://www.klara-klok.no/wips/349120135/caseId/563701730/

Skrevet

Jo, det kan en. ADHD/ADD og IQ'en har ikke sammenheng på denne måten.

Og de med IQ under 70(utviklingshemmet) kan ha ADHD/ADD også.

Men mange med ADHD ligger høyt i IQ, noe som sannsynligvis redder dem mye faglig osv, siden konsentrasjonen er dårlig.

Skrevet

Du har ÅPENBART lav iq, Trollbundet :-/

Skrevet

Dummeste spørsmål jeg har hørt.Men kan høres dumt ut når man ikke er sikker.Men må bare svare.Selv om noen har adhd,diabetes eller hva det måtte være så er vi alle mennesker.Kan ha sabla bra iq med adhd.Har ikke noe med iq og gjøre,men med konsentrasjonen.Det er det som er problemet med adhd og konsentrere seg osv!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...