Gå til innhold

Vi liker bare "vanlige" navn!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Ja, det vil den... men du kan jo vurdere om det faktisk gjør noe, eller om det er like greit?

Sånn har det jo alltid vært: da jeg gikk på skolen var klassen full av folk som het Monica, Tone, Kristin, Rune, Espen og Lene. De hadde initialer fra etternavn som skilte dem. Men det var ikke belastende, vil jeg tro?

Man kan aldri vite om man kommer til å treffe mange med samme navn selv om man velger topp-ti-navnene.

Og faktisk kan man oppleve å møte andre med samme navn selv om man velger et ganske sjeldent navn. Jeg vet om to jenter som heter Othilie som er født samme år, men jeg kjenner ingen små som heter Thea eller Ida.

Sikkert:) Men velg det navnet dere liker aller best, selvom det står på den listen. Om det er et problem for dere allerede at det blir vanlig, så kan jo dere lete litt etter andre alternativer, eller andre varianter av de navnene dere har.. Jeg er jo kjempe nysgjerrig på hvilke navn dere står mellom:p

Velvel, da har vi valgt navnet. Det får bare være at det er vanlig. Ungen kommer jo fra en utrolig "vanlig" familie, så det skulle bare mangle;) Vi får vel heller bare stte en merkelapp på ham om det skulle komme fler når vi roper.. hihi

Annonse

Jeg har selv ett av de mest brukte navnene de siste 30 årene. Det ligger fortsatt på topp 10 nå 26 år etter jeg ble født. Vi har 4 med mitt navn i klassen, og for å være helt ærlig så skjønner jeg ikke det at det skal være så mye bedre å hete noen som ikke mange heter.

Det er mange fordeler med å ha "navn - søstre" både i barnehage, skole osv. Jeg har ALDRI blitt mobbet for navnet mitt f eks.

Da jeg vokste opp var jeg den eneste i hjembygda med mitt navn, og det syntes jeg var helt pyton!!!! Husker jeg skulle gitt mye for å ha et mer vanlig navn som Mona, Anita, Lene osv...

Det er jo en grunn til at det er noen navn som går igjen, ganske enkelt at de er fine! Velg det dere liker best!!!!

Jeg ville gått for det navnet dere liker best. Mange lar i dag være å bruke navn fra "topp 10". Det gjør at det ikke blir så mange av de mest populære navnene som det f.eks. var på 70-tallet. Vi har et navn fra navntoppen på gutten vår. Av ca. 80 barn i barnehagen er det en gutt til med samme navn, ikke noe problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...