☆Monkey Business☆ Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 F.eks til muffins o.l? Har ikke peiling jeg
erteposen + 4 Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Nei, det går ikke. Melet er helt annerledes. Men barnemuffinsen fra toro er glutenfri:) Du må ha egne oppskrifter til glutenfri mat.
rudolfine Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Ja, stort sett, så lenge det ikke er gjærbakst, det bir litt annerledes med glutenfritt mel. Muffins/de fleste kaker/vafler/lapper osv kan du fint bytte ut hvetemel med glutenfritt mel. Om du vi ha det ekstra lettvindt, så er Toro muffins og sjokolade langpannekake glutenfrie, og lette å bake. Lykke til
Gjest Sauen er høygravid :-) Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Når jeg gikk på ungdomsskolen og vi hadde heimkunnskap pleide jeg å være på gruppe med en som ikke tålte gluten, og jeg husker vi brukte noen andre blandingsforhold med glutenfritt mel... Måtte bruke andre oppskrifter også innimellom, så ville ikke bakt kake til kongen uten å sjekke på forhånd ihvertfall=P
rudolfine Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Ja, melet er annerledes, MEN en trenger absolutt ikke alltid egne oppskrifter selv om det skal være glutenfritt! Lapper/sveler : bare bytt ut hvetemel med gf-mel. Sukkerbrødbunn: bare bytt ut hvetemel med gf-mel. Jeg baker nesten bare glutenfritt nå, og det er sjelden jeg må ha en egen oppskrift. Ofte bare bytterjeg ut melet, andre ganger prøver jeg meg litt frem. Ikke skremme HI nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå