Gå til innhold

Når kontaktet dere lege når dere ble gravid på nytt? Når fikk dere første time? Første UL time? Mange spm...

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Er 7 uker siden jeg mistet i uke 12 - er nå gravid igjen, 4+0 i dag og lurer på når dere tok kontakt med lege/gyn/sykehuset igjen?

Når fikk dere tidlig UL? Hvor ofte går dere til kontroller nå?

Ble lovet både tidlig UL og ekstra oppfølging i neste svangerskap, så derfor så mange spørsmål...

Lykke til jenter, og håper noen kan svare meg =)

Klem fra

Fortsetter under...

Jeg tok kontakt med en gang etter positiv test,men jeg skulle jo på albyl-e,crinone og prednisolon,så det var bra å begynne så tidlig så mulig med dette. Fikk ul uke 6... Skjønt,- fikk er feil,- jeg går privat,ergo bestilte jeg timene og ul selv...

Men, fikk ultime av jordmor, hun henviste meg til en spesialist hvor jeg fikk time i uke 9... Den var da gratis. Ellers har jeg ikke fått noe oppfølging med ul fra det offentlige. Jordmor følger meg opp så godt hun kan,- går til henne ca hver 5 uke... Får høre hjertelyd, det hjelper jo på ;)

Mistet 3 ganger i løpet av ett år i fjor.... Så trodde jeg skulle få bedre oppfølging,men tror ikke Bergen fungerer helt slik... Er vandt med det nå og betaler heller privat :)

Hei hei,

Jeg tok også kontakt rett etter positiv test... Fikk henvisning til UL i uke 8 og en oppfølgings UL i uke 12... Veldig fornøyd med oppfølgingen jeg har fått i dette svangerskapet...

Lykke til!!!!

• 2 uker senere...

Jeg tok HcG prøve hos fastlegen 3+6 og skal ta i morgen, 4+2, for å se på stigningen. Skal ta en gang i uken fremover. Har fått UL-time hos gyn 6+5 for å se om hjertet banker. Skal bestille time i uke 8, 10 og 12 i tillegg. Jeg har tatt kontroll over dette selv og bestemmer hva slags oppfølging jeg ønsker. Fødeplass skal jeg søke hvis hjertet banker, ikke før. Var tungt å måtte avbestille fødeplass sist. Så sykehuset vil ikke følge meg opp annet enn den vanlig UL i uke 18. Jeg får oppfølging av gyn og tar blodprøver hos fastlegen. Tar ingen medisiner siden jeg har mistet "kun" en gang.

Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med en gang jeg hadde en positiv test. Var derfor på Føde/Barsel pol.klinikk til en tidlig UL i uke 6. Mistet i uke 19 i midten av februar. Får en fantastisk oppfølging på sykehuset. Skal tilbake til lege i uke 8. Skal følges med på både blodtrykk, medisiner og min generelle helse:)

• 5 uker senere...

Annonse

Hei. Hvor går du til ultralyd i Bergen?

Har mistet to ganger men er gravid igjen nå:)

Har fått ultralyd i uke 9, men synes det er litt lenge å vente på. For tenker jo på det hele tiden, er det liv?

Så lurer på om jeg skulle oppsøkt privat ul. Hvor mye koster det og er dt lang ventetid? er i uke 6 nå.

Håper du kan svare meg uglemamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...