Gå til innhold

Sebastian, tobias eller markus...???

Anbefalte innlegg

Sliter litt med navnevalget... jentenavn vis det er klart, men hvis det er gutt så har vi noen alternativer.

Men vi er vel mest enige om disse, men kanskje en kombinasjon av disse også..

Tobias Sebastian

eller

Markus Sebastian

blir disse kanskje litt tunge?? Storebror har dobbeltnavn, men det bør jo ikke nødvendigvis denne ha.

Hadde først lyst på Sebastian, men da ville ikke sambo.... og så fikk den andre tanta til mine nieser en gutt, og kalte han Sebastian, så nå syns jeg det blir litt feil å bare bruke sebastian ( selv om vi kanskje ser hverandre max 2 ganger i året) ,men blir litt vanskelig for niesene mine også.

sambo har plutselig falt helt for sebastian da, så derfor tenkte jeg kanskje det hadde passet som mellomnavn...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140034461-sebastian-tobias-eller-markus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere er bestemt på å bruke det som mellomnavn ville jeg valgt Markus Sebastian. Da vil det bli Sander og Markus til daglig, det synes jeg var fint sammen.

Men tenk dere nøye om hvilket navn dere liker best, dumt å angre hvis Sebastian er førstevalget, jeg synes ikke det gjør noe at niesene deres får to fettere med samme navn.

Jeg liker Markus best av disse navnene. Ellers ville jeg vel egentlig ikke valgt noen av disse da de alle er på navnetopen og jeg kjenner så mange sm har disse navnene. Synes for øvrig ikke at det er noe lurt med navn som slutter og begynner på samme bokstav, blir veldig Tobia-Sebestian og Marku-Sebestian.

Gjest Antarctica

Tobias Sebastian syns jeg var håpløst.... Tobiasebastian liksom.

Måtte jeg inn på disse premissen eville jeg vurdert bare Bastian i så fall, det er bedre og mindre poppis. Markus og Tobias er helt utslitte i mine ører, "alle" unger heter det nå. Greier ikke å høre om det er pent eller stygt en gang, det er bare for velkjent.

Ingen av disse navnene passer til dobbeltnavn. Blir utrolig tungt. Er også fryktelig vanlige navn alle tre, så han blir nok en på dusinet i barnehage/skole etc. For meg blir de også altfor sukkersøte. De passer til en liten søt gutt, men ser ikke for meg en mann med et av disse navnene.

Annonse

For min del betyr det ingen ting om et førstenavn slutter på samme bokstav som andrenavnet begynner på. Men synes det blir tungt å si et trestavelsesnavn foran et firestavelsesnavn, derfor ville nok jeg gått for Markus av de to. Ellers ville jeg nok valgt et ettstavelsesnavn foran. For eksempel: Karl Sebastian, Jo Sebastian...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...