Gå til innhold

Guttenavn er vanskelig!

Anbefalte innlegg

Vi har igjen 72 dager til termin og har ennå ikke klart å bestemme oss for guttenavn...............

Alt var mye enklere når jenta vår kom, fant det vi begge ville ha uten noe problem, og det passet perfekt på henne som kom.

Vi vet vi vil ha norrønt navn som er litt skjeldent, og kunne tenkt oss dobbeltnavn, men det er veldig vanskelig - er liksom ikke noe som klinger godt.

De vi vurderer nå er:

Ravn

Brage

Alv

Ørn

Brage Ørn

Ravn Thor

Ravn Brage

Ravn Torgrim

Er det noen av dere som har noen gode forslag?

(dere som ikke liker norrøne navn behøver ikke svare)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140033901-guttenavn-er-vanskelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker norrøne navn, men ikke navn som Ravn og Ørn - det gir litt for mye black metal-assosiasjoner for min del... Brage, Thor og Torgrim er derimot fine navn :-)

Ellers, hva med navn som:

Skage

Tord

Njål

Gard

Grunde

Bård

Arne

Brynjar

Balder

Mange norrøne navn som er lite brukt for tiden.

Annonse

• 4 uker senere...

Takk for gode forslag.

Kan ikke si at vi har blitt så mye klokere, sitter fortsatt igjen med noen på lista vår.

Ravn Brage

Ravn Thor

Ravn Torgrim

Til mange av som fortviler over dobbeltnavn så kan jeg ikke annet enn å innrømme at jeg synes det er litt fint.

Vet at Rafn er vanlig på Island, så hvis det er noen med islandske aner der ute så tar vi gjerne i mot synspunkter fra dere.

Det er da masse flott norrøne navn, uten at man trenger velge "steinerskolenavn" ;) Synes ikke hverken Ravn eller Ørn er noe særlig positive navn, i alle fall ikke Ravn. Alv blir for puslete. Thor, Brage og Torgrim er fine navn.

Hva med Torgrim? Torbjørn?

Er ikke så veldig glad i norrøne navn, men syns det er spennende å høre hva andre liker og tenker om navn, så svarer likevel :)

Av disse synes jeg Brage er penest.

Synes Ask og Birk også er kjempe tøffe navn, vet ikke helt om disse er norrøne men..

Annonse

Jeg er veldig fan av norrøne navn. Vi skal kalle sønnen vår Ask Nikolai når han kommer:-)

Vi kommer til å bare bruke Ask. Men ettersom Ask ikke er særlig fint på engelsk og ikke internasjonalt så valgte vi et navn i tillegg som han kan bruke når vi/han er i utlandet f.eks.

Av de norrøne navna liker jeg best:

1. Ask

2. Storm

3. Trym

4. Birk

5. Thor

6. Odin

7. Loke

I rekkefølge:-)

Lykke til med navnevalget:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...