Gå til innhold

Hva forventer dere av en ped leder? Hva gjør/gjør ikke en god ped leder?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har opplevd begge deler:

God: realistiske forventninger til seg selv og andre. Godt humør og rettferdig. Opptatt av sak. Stor forståelse for forskjeller mellom mennesker. Åpen for tilbakemeldinger. + Gode fagkunnskaper.

Dårlig: Urealistiske forventninger til seg selv og andre. Lunefull og kontrollerende. Utålmodig og nærtagen. Gjerne pragmatisk.Prøver å dekke over egne feil. Kort sagt litt små psyko : ).

som ped leder og mamma selv så må jeg si at den ALLER ALLER viktigste rollen en pedleder har er å passe på at alle barna på avdelingen blir sett., og får en oppfølgingen som hvert barn trenger.

Deretter syns jeg foreldre samarbeid er viktig. Viktig å informere foreldrene. så å skrive månedsplaner, dagsraporter, ta bilder osv.

Samarbeid med assistentene. jeg syns det er utrolig viktig at man ikke "herser" med dem man jobber med. har sett flere som har brent seg på dette. at dem mener at siden dem er lederen er det dem som bestemer. da blir kvaliteten dårligere syns jeg. for da er det bare en person som lager kvaliteten. imotsetning til 3-4 stk...

kunne skrevet i evigheter. hehe.. men orker ikke mer nå..;)

Hos oss var det en del problemer med utfrysning blant jente i gruppen. Dette så ikke vi selv omfanget av (det gjaldt vår jente), men det så assistenene og pedleder. De satte i gang et opplegg for å styrke samholdet i denne gruppen og det fungerte helt supert. De ventet litt med å informere om dette til de hadde en plan og alt sett noen små fremskritt - det synes jeg var greit.

De ser hvert barn og er veldig klare på hva som er akseptert og ikke er akseptert av oppførsel. De har mye erfaring fra privat og jobbsammenheng. Jeg var utrolig glad for at de tok tak i dette med en gang slik at vår sosiale og trygge jente ikke skulle bli holdt utenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...