viktorija 22 Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Hei jenter jeg skla bare si at jeg følt med dere veldig lenge siden.Jeg en en av dem som slitter å bli gravid og veldig ønsker meg et barn." mnd siden etter samlivsbrudd p.g. han ville ikke ha barn bestemt jeg meg for donor insemenesion på Maigaard klinik dk. alt gikk bra i de sa at det var bare å kontakte gynekologen i Oslo( en av de anbefaler)for journal samtale.Jeg gledet meg virkelig til dette 1 mnd so kom denna dagen idag jeg skulle prate med Merete Blaksdat (gyn,)Først hun var veldig negativ til meg nesten ikke horte hva jeg sa,kjekket meg på skanneren og det gjorte veldig vond også og når jeg spurte hva skal jeg gjøre nå kan jeg reise til danmark ...sa hun at jeg må ta en time til neste uke hun skal prate med Maigaard først.Når jeg kom hjem fikk jeg en melding på e post fra Maigaard at i min situasjon dette er ulovlig og di kan ikke hjelpe meg behandlig er avlyst????Har noen erfaring med dette ?Trenger virkelig god råd.Tenkek ringe Stork klinikken imorgen og prate med de.Er noen som hvet fines noen krav på hvem som kan få insemenasion og nei?Jeg er en heterefol jenta.
bumpi de bump Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Hei Viktorija 22, det var en lei historie. Jeg har ikke vært hos denne gynekologen, men har fulgt med her inne på BIM i noen år. Gjennom årene har ganske mange hevdet at de har negative erfaringer med henne. Ikke på den medisinske siden, men på den menneskelige. Det du kan gjøre er å spørre Maigaard hva som er grunnen til at det er ulovlig å selge akkurat deg en behandling. Har det med sivil status å gjøre, at du kun er separert og ikke skilt f.eks? Eller er det noe annet? Når du vet, kan du enten vente til din sivilstatus har endret seg eller kontakte en annen klinikk og gå til en av deres gynekologer for å få helsepapirene du trenger/journalsamtale. Lykke til!
RTprøver Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Hm, dette høres da merkelig ut. Har hørt mye negativt om Blakstad, men hun er da allikevel en proff gynekolog. Skriv en mail tilbake til Maigaard du... Eller ring. Jeg går selv til Maigaard, og er bare 1-2 år eldre enn deg Jeg er i et parforhold, med en mann, men vi skal bli foreldre via donorsæd (fordi han ikke vil bli far, men vil gjerne at jeg skal få barn, så da blir han stepappa ). Så er det noe jeg vet, så er det at Maigaard ikke er hverken fordomsfulle eller "frekke". Så da må det rett og slett være en grunn til at de mener at din situasjon er ulovlig, og at de ikke kan hjelpe deg. Men som sagt, ring og hør, hva er det som egentlig er ulovlig? -T
Sofia 40 Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Hei, Dette høres ut som en vond opplevelse. Jeg har vært to ganger hos Blakstad nå for scanning av folliklene, og opplevde henne som nedlatende, lite imøtekommende og lite ivaretagende. Hun likte ikke at jeg brukte Stork og ikke Nordica ( de har leger), men hun kunne da heller ha bedt meg gå til noen andre. Jeg føler med deg, og anbefaler deg å kontakte Stork eller Nordica - og en annen gynekolog i Oslo. Lykke til!
viktorija 22 Skrevet 30. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2009 Hei jenter tak for så varme svarene jeg virkelig trengte det.:)Jeg fikk biskjed fra Maigaard at dette vår ulovlig ifølge norske lover bli insemenert som singel???Rart svar ...Men jeg hadde snakket med Stork og det virker alt mye lettere,jeg har en journal samtale den19 mai og fikk biskjed at det er spille ingen rolle hvilken sivil status du har,hvor du kommet fra...og dette var en lettelse.Fikk biskjed samle journal sende til Danmark og komme på samtale.Og de sa at det er mest single jenter som kommer til å få hjelp på stork.Hadde ring tilbake til Merethe Blakstad og ville avbistille den timen jeg skulle ha men fikk ikke lov p.g. mine prøver og hun ville prate med meg??Rart...Ok med dette jeg lurrer på om noen kan anbefale meg en gynekolg i Oslo som jeg kunne bruke for å ta alle prøvene jeg skal obeskrive min tilstand og evt,ta noen ultralyder?Det må være en som synes det er greit blli insemenert i Dk.
bumpi de bump Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Hei igjen, viktorija 22 det er bra at du begynner å finne ut av ting i forhold til Danmark. Det er direkte feil at man ikke har lov til å inseminere single i Danmark, det er jo nettopp fordi det er lov der at vi single reiser dit. Jeg ser av andre innlegg her inne (19. april) at du er midt i en skilsmisse? Det kan være at det er derfor Blakstad fraråder og Maigaard sier nei? Hvis ikke skilsmissen er ferdig behandlet i systemet, vil jeg tro at din mann rent juridisk har rettigheter i forhold til planlegging av et nytt barn. Din mann vil også regnes som far til ditt barn så lenge dere fremdeles er gift etter loven, jmf pater est-regelen. Vet imidlertid ikke om den loven slår inn dersom du føder etter at skilsmissen er gyldig. Det bør du sjekke, ellers vil han automatisk stå som far til begge dine barn, også om du bruker donor. Med vennlig hilsen
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #7 Skrevet 1. mai 2009 Hei Utrolig synd at hun Blakstad skal klare å ødelegge en så fin prosess for oss jentene her. Har også vært hos henne, men sluttet ganske fort. Det finnes ikke medfølelse og omsorg for andre hos henne. Flott at du allerede har snakket med Stork. Som de sier er det ikke lov her i Norge for single å bli inseminsert, men det er akkurat derfor vi drar til Danmark. Jeg syns det virker som at Blakstad rett og slett er ond. Mulig jeg setter dette på spissen, men hvorfor skulle Maigaard plutselig nekte single jenter etter så lang tid. Kan neste virke som om Blakstad har truet Maigaard på en eller annen måte til å ikke inseminere deg. Merkelige greier, virker som hun plutselig en dag innimellom har lyst å være ond. Jeg sluttet som sagt hos henne, men ikke fordi hun ikke ville hjelpe single. men fordi hun ikke var noe medmenneskelig. Jeg bor ikke i oslo. Så vet ikke om noen andre gynekologer der. Men jeg bruker volvat der jeg bor. Litt dyrere, men verdt det. Mitt råd til deg hvis du skal til den siste timen hos Blakstad. Ikke si at du har kontaktet Stork. For hvis det i verste tilfelle skulle vise seg at hun er ute etter å få stoppet deg på en måte. Så kan hun da være god nok til å ringe de. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #8 Skrevet 1. mai 2009 Hm... Du fikk ikke lov til å avbestille timen hos Blakstad, pga prøvene dine og fordi hun ville prate med deg? Dette synes jeg hørtes litt alvorlig ut. Selv om det ikke frister å besøke henne igjen, så burde du være såpass voksen at du gikk til timen hos henne, og får høre hva hun sier. Jeg kjenner flere single som har gått til Blakstad, i forbindelse med inseminasjon eller prøverør i Danmark. Og ja, hun er en kynisk kvinne, som ikke viser medfølelse eller mye annet av mennesklighet. Men! Er det noe Blakstad er, så er det profesjonell! Og Nordica, Maigaard og andre danske fertilitetsklinikker hadde ALDRI hatt henne på gynekolog-listene sine, hvis hun var imot at single kvinner dro til Danmark for å bli gravid med donorsæd. Så, det er nok en meget god grunn til alt dette her Vær voksen, bit i det sure eplet og ta den siste timen hos Merete Blakstad. Og spør henne ut, om hvorfor hun har sagt som hun har sagt. Hun er forresten heller ikke typen til å nekte noen å avbestille en time. Så sånn som jeg lukter det, er det noe viktig og alvorlig hun vil si. Og i samme slengen kan du også spørre henne om overnevnte spørsmål
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #9 Skrevet 1. mai 2009 Dersom det stemmer at du bare er 23 år, har barn allerede (i følge profilen din) og er mitt i et ekteskapsbrudd så burde du kanskje vente litt med å få flere barn. Du er så ung og har mange år foran deg til å få barn. Hva med å vente til du finner en mann du kan få barn med?
viktorija 22 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2009 Hei og takk for alle svarene.;)Ja jeg er vokse nok til å gå til Blakstad igjen og få hore svar på alt.Da har jeg en time neste uke...spennende og ville gjerne at tiden skal gå fortere.Skillmisse er jeg ferdig lenge siden men vi fortsat bra venner.Jeg har veldig sterk pcos og hormonforstillelse,gikk gjennom en stor operasjon tidligere.Det tok 4 år prøving med mannen min og massa penger til å gjøre meg gravid.Etter at jeg fikk første barnet fikk biskjed at vis jeg lyst på en til barn må jeg ikke vente så lenge(dette er lang historie og ville ikke gå i detaljer).Ja så klart jeg lyst på et barn men å finne noen bare for å få barn i 2 år periode det har jeg ikke lyst.Jeg har en familie,bra jobb og råd til å få en barn til og virkelig hopper noen forstor meg her.Jeg er veldig voksen for alder og barne ønske hadde vært sterk for mange år.Jeg har ikke bra sammen i en forhold og tenker vis en dag jeg treffer en mann som ville være med meg jeg tror det spille ingen rolle om hvor mange barn jeg har fra før.Så det er en bra grunn hvorfor det haster for meg å ble gravid.
Tjorven1 Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 Jeg er enig med anonym over at hvis Blakstad ikke vil du skal avbestille timen har hun nok noe viktig å fortelle deg. Etter det du skriver om Pcos og andre ting du lider av kan det nok tenkes at Stork ikke er noe for deg. Stork drives kun av jordmødre og ikke av leger som kan hjelpe til med hormoner etc. Det kan virke som om Blakstad har kontaktet Maigård å informert om hva hun "tror" ang prøvene dine, og at Maigård bare kom med en dårlig feil unskylding til deg, fordi de viste at Blaksatd ikke hadde informert deg. Gå på timen hos Blakstad, og ta med deg en venn/venninne - så det ikke blir noen missførståelser. Jeg ser på skrivingen din at du mest sannsynlig ikke er norsk, kan det ha oppstått noen språk-missforståelser hos Blakstad? Jeg er alltid med en venninne av meg som drivere med ivf, for 4 ører hører bedre enn 2, og to munner spør bedre spørsmål en 1. - Og hun snakker og skriver flytende norsk. Lykke til hos Blakstad :-)
RTprøver Skrevet 2. mai 2009 #12 Skrevet 2. mai 2009 Hei igjen Som Tjorven1 sier ovenfor her, så er nok ikke Stork noe for deg. Jeg har også kraftig PCOS, den genetiske versjonen. Og Stork har aldri vært et alternativ her i gården For meg er Maigaard det aller beste alternativet. Der jobber Dr. Kirk, og han er spesialist på PCOS, så du kan ikke få bedre hjelp enn der Ellers er jeg meget nysgjerrig på hva Blakstad kommer til å si til deg på den siste timen din Så du må holde oss oppdatert med hva hun og evt Maigaard forteller deg Og forresten... Det som Maigaard svarte deg med, når de sa du ikke kunne bli inseminert. Det kan jeg virkelig ikke skjønne. Jeg har jevnlig kontakt med flere av personalet som jobber der, og de er så utrolig forståelsesfulle og gode. Nekter de noen inseminasjon, så MÅ det være en jækla god grunn, for å si det på en sterk måte -T
viktorija 22 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. mai 2009 Da er det en dag til jeg skal ha time hos Blaksdad....Litt spent men som sakt gruer meg veldig.Jeg har fant en annen lege for sikkert skyld som jeg brukt for å bli gravid første gang og heldigvis står det på BIM at han er donorvenlig har time neste uke.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 Hei Forstår godt at du gruer deg, men det er nok unødvendig Du skal nok ikke gjennom flere tester, bare høre hva hun har å si Og slik som jeg kjenner Blakstad, så er det en eller annen GOD grunn for at hun har sagt som hun har sagt Og en annen ting... Blakstad er donorvennlig Hun er bare ikke den som smiler og gleder seg på dine vegne Meget kynisk. Men sånn blir man kanskje etter mange år i bransjen Hold oss oppdatert med hva Blakstad forteller da! Kanskje det er noe som gjelder flere av oss her inne
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 Hvordan har det gått med deg? Håper alt er bra med deg...
viktorija 22 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #16 Skrevet 8. mai 2009 Egetlig liker ikksvare på anonyme..... Vårt hos Blaksdat og fikk biskjed"Jeg kan ikke hjelpe deg".PÅ spørsmål hvorfor sa hun at donor donasjon til enslige kvinner forbud ifølge norske lover.Så tidligere snakket jeg med Maigaard med Jonh Kirk han sa at han kan ikke hjelpe meg med donasjon akkurat nå p.g jeg skilt med 1 barn på midre en ett år...Han sa at hans anbefaling som lege vente 1,5 2 år til og da kan jeg kontakte dem.Jeg vist fra starten at det skal ikke gå med Blaksdat.Jeg fikk min journal fra henne og inne i journal vårt mange uriktige oplisnninger,men jeg orker ikke kontakte henne igjen:(Har en journal samtale på Stork hopper dette skal gå bra de virker mer positive der;)Og skal til min gamle gynekologen i Oslo,han er flink og sikkert skal førsto meg.Men som jeg synes legene behover ikke vite alt.......
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #17 Skrevet 8. mai 2009 Det var synd at du skulle få et slikt svar!! Jeg har også lurt på hva slags kriterier de stiller. Jeg tenkte nemlig også å få barna mine tett (1.5) mellom, men nå skjønner jeg at for leger høres ikke det bra ut:-) (tenkte meg det egentlig)Synes egentlig det er rart, for mange som får barn på vanlig måte får dem også tett. Før i tiden fikk man jo barn hvert år, og da var mannen ute største parten av året på vikingtokt, så vikingkvinnene var jo i realiteten også alenemødre:-).......Jeg håper de tar det bedre på storkklinikken, men hvis det ikke går i Danmark, så trøster jeg ihvertfall meg med at det finnes klinikker både i Russland og USA, (som forhåpentligvis ikke er så snusfornuftige) Det er kjempebra at du har kommet over sjokket, og tenker strategisk på hva du kan gjøre videre!!! Det er ikke mange år siden alle land i verden så det som umulig å la enslige bli foreldre. Nå har dette forandret seg, men det tar nok også litt lengre tid før de kan tro det skal være mulig å være en ung selvvalgt alenemor, med mange barn tett i alder:-)...du har jo også en god medisink grunn til å få barn fortest mulig... det er virkelig synd, men ikke gi opp. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå