Gjest Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Hei til alle røykere og BØ! bort med alle antirøykere-lag deres eget intolerante forum!! Nå er jeg gravid for 4 gang, blir 40 når babyen er født og har røyka i 25år helt til i februar da jeg utrolig nok klarte å slutte. Og det tok 25 år egentlig.. Røyka 2-5-7 el deromkring med de tre første, de var 4300, 3600 og 3700g da de ble født. Alle friske og fine, men litt tørre i huden etter å ha gått over tiden alle gangene. Hadde null sjans til å slutte å røyke før nå, fordi jeg ikke var motivert, rolig og avslappa nok. Var stressa de 3 første dagene, og lot alt husarbeid være den første uka da jeg alltid har tatt en røyk etter en husarbeidsøkt eller annet gørrkjedelig pliktarbeid. Og hver gang jeg kjente suget komme, la jeg meg på sofaen med teppet over hodet og mediterte på ro, fred og harmoni. Så kom perioden med krangling med mann og barn og jeg fant ut at jeg alltid hadde roet meg med en røyk på trappa...men nå gikk det ikke lengre. Så sa mannen at han ville kjøpe røyk til meg likevel, da jeg var umulig å være sammen med...så gikk det et sekund, og vi lo ganske lenge av oss selv. Nå har jeg prøvd å ta en røyk 2 ganger, det er deilig med den første trekken, men så kjenner jeg kun avgassene nedover lungene og det snører seg sammen. Ikke noe særlig. Men motivasjon har ALT å si, samt å lage en plan over hva du skal gjøre istedet for å røyke. Jeg brukte sjokolade, shopping og oliver twist de første ukene, og nå trenger jeg ikke noe fordi jeg har glemt hele røyken:))Lykke til alle sammen!! hilsen en sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Så deilig innlegg. Trenger motivasjon, jobber i helsevesenet selv og vet jo alt om farer etc.. Men jeg klarer ikke å slutte!!! Er gravid i 7 uke.. Er livredd for at noen skal oppdage at jeg røyker og vet ikke hva jeg skal gjøre... Kan man se det på morkaken?? Skal ha keisersnitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå