Gå til innhold

Hvor finner man bergensbunad til barn? Noen som skal selge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha den mørkeblå til jente på 20mnd=)

Kan vel kanskje kjøpe str 3år så den passer nesteår også?

Skrevet

kjenner jeg deg rett så har du vel sjekket finn allerede... men du kan jo også se i rubrikkannonsene i ba. på nettet altså

Skrevet

Hmmm, er det zett du mener med rubrikk på ba?

Skrevet

Åh, den siden virket genial. MEN de hadde jo ikke bergensbunaden=(

Skrevet

jo mener jeg så den der... at de lager den altså. hvis du ser på bilder

Skrevet

æsj.. hvor er det jeg har blingset da? var sikker på at jeg så den der.. he he.. skylder på ammetåke jeg. dysleksi har jeg visst også fått. i går fikk jeg lerums til å bli luremus. jeg kvapp litt da det sto luremus med store bokstaver på juicen min. he he...

Skrevet

Blir sånn om man ser fort;-)

Hahaha, Du er sterkere angrepet enn meg du!!! Jeg bare holdt på å legge R istedenfor L i dag=P hadde skiftet bleie og var på vei i full fart inn i sengen....

Skrevet

HA HA HA.... er det mulig? jo det er jo faktisk det. går litt kjapt i svingene av og til når det bare er en av oss,men 2 unger

Skrevet

De fleste norske bunader er gamle og tradisjonsrike. Mønster og fasong har gått i arv gjennom generasjoner, og ingen kan riktig si hva som var opphavet til akkurat den designen. Dermed er det ingen som har opphavsretten til de tradisjonrike plaggene.

Bergensbunaden derimot ble designet av Haldis Nygård i 1957. Hun har eneretten til mønsteret og designet. Eneforhandler av denne mønsterbeskyttede bunaden er Bergen Broderiservice. Dermed kan ikke denne bunaden produseres billig i Kina eller andre lavkostland.

Prisen for stoffet til én stk bunad i den størrelsen du etterspør er ca kr 2000,-. Det som derimot koster penger og tid er brodering og montering samt sølvet. Jeg vil anta at de færreste orker å brodere en slik bunad i denne størrelsen (= masse arbeid) for så å selge igjen. Når man legger så mye penger å jobb i en bunad, så er det litt bortkastet når den kun varer i én 17. mai. Jeg tror dermed at det kan være vanskelig å få tak i en bunad til så små barn, men ønsker deg lykke til i jakten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...