Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #26 Skrevet 29. april 2009 Den eneste jeg kjenner som ikke har visakort er mitt dophue av en bror. Jeg synes det er helt bak mål å ikke ha et visakort i dagens samfunn. Snakk om å gjøre seg sær og vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #27 Skrevet 29. april 2009 Og hvem er sær og vanskelig når banken nekter en da ?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #28 Skrevet 29. april 2009 Hvis banken nekter deg det, så har du satt deg i den situasjonen selv(misligholdt lån etc), og du får null sympati fra meg!..
Himmel og hav Skrevet 29. april 2009 #29 Skrevet 29. april 2009 Jeg er redd dette er en kamp du ikke kommer til å vinne. I og med at de ferreste i samfunnet er enige med deg så er du/dere neppe en så sterk prressgruppe at du greier å få til en endring av regelverket når det gjelder netthandel slik at nettbutikker er påbudt å tilby alternative betalingsmåter. Det at du velger å ikke ha et kredittkort gjør at du også velger bort en del andre ting, som f. eks å handle på nettet. Du har valgt, at du ikke liker konsekvensene er egentlig bare syting.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #30 Skrevet 29. april 2009 Jeg er ikke ute etter sympati og jeg er ikke nektet kort. Les før du uttaler deg da. Jeg har levert inn kortet mitt jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #31 Skrevet 29. april 2009 Igjen... hva med de som ikke får kort?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #32 Skrevet 29. april 2009 Jeg tror jeg ville byttet bank, for har man en lønnskonto eller en konto med innkommende på har du rett til ett bankkort.(uten kreditt vell og merke) Men ikke alle har rett på ett Visa kort med kreditt!!!!! Jge har visakort men det er ikke kreditt på det, da har jeg heller ett kredittkort på siden..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #33 Skrevet 29. april 2009 Hvorfor skal bedrifter få skylden og ta ett ansvar og for den skyld ta hennsyn til de som ikke kan styre pengene sine selv????!! Det går faktisk ikke ann og kreve ett allternativ der syntes jeg!!
Gjest Skrevet 29. april 2009 #34 Skrevet 29. april 2009 ALLE får faktisk kort, man får et såkalt bank-axcept eller Visa Electron kort. JEg har en historikk med misligholdt både ditt og datt jeg, og har også mistet mer enn 10 kort i en bank, da får man "aldri" Visa igjen i den banken. Men Electron får man uten at de mukker. Så jeg tror nok at enten banken eller du/kompisen har misforstått noe.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #35 Skrevet 29. april 2009 Dersom man misligholder lån, ikke betaler regninger eller er så lite troverdige at banken nekter ein visa må man vel ta på seg skylda selv for at man ikke kan handle på nettet? - er jo en hel del butikker som vil gå med på å sende deg en vare i oppkrav, eller hvis du overfører pengene først, så helt ekskludert er man ikke. Forresten er det lite smart å sende noe med faktura til en person som ikke greier å betale de regningene h*n allerede har
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #36 Skrevet 29. april 2009 Hvordan får de som ikke får kort tatt ut penger i banken? Trodde ikke det gikk an å ikke få et debetkort til kontoen sin, jeg. Jeg må ihvertfall dra kortet i banken hvis jeg skal ha penger ut. Så jeg tror rett og slett at hvis du ikke får kort, så er det fordi du ikke har noen penger på konto.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #37 Skrevet 29. april 2009 Hvor står det at en har rett på det ? Kompisen min blir nektet. I Sparebanken Vest og i Posten og Gjensidige.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #38 Skrevet 29. april 2009 Hvem har sagt at jeg ikke kan styre pengene selv ? Jeg VIL ikke ha kort. Jeg vil ikke ha kreditt. Jeg vil ikke ha lån. Jeg VIL betale kontant på nettet som i en vanlig butikk. Hvorfor er det så vanskelig å kunne forskuddsbetale da ? De kan bare sende ut mail om kontonummer og KID nummer ved bestilling som en haug med andre firma gjør.De trykker på EN eneste knapp i systemet og så er det gjort. Hvorfor kan ikke jeg velge hvilken måte jeg vil betale på ?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #39 Skrevet 29. april 2009 Og hva med meg som ikke ønsker kort ?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #40 Skrevet 29. april 2009 Hørt om kasse i banken eller ? Jeg går jo i kassen og tar ut penger da vet du som de fleste andre som står i kø i banken. Og jo, til din opplysning så har jeg akkurat nå ca 85.000 på konto. Men det er ikke det det går i da.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #41 Skrevet 29. april 2009 tillab Han ble og nektet eletron. Det lå en sperre inne på ham nemlig. Først trodde i det gikk, men litt ut i prosessen så kom denne sperren opp og da kunne de ikke gjøre mer for han.
Slumdog Skrevet 30. april 2009 #42 Skrevet 30. april 2009 Hva med deg som ikke onsker kort spoer du hele tiden... Vel hvis du ikke onsker kort faar du ikke handlet i de nettbutikkene du snakker om. Ditt valg!
Handy-ⓜⓐⓜⓜⓐ Skrevet 30. april 2009 #43 Skrevet 30. april 2009 Jeg synes det er deilig med kort jeg, kan sjekke på nettbanken og greier. Også har jeg hele lønna mi med meg overalt. DEILIG! DEILIG! DEILIG! Uansett, kjedelig om du skal på storshopping med kontanter i lommeboken. Plutselig er lommeboken stjelt, og pengene borte. Og, dersom man må fylle bensin om kvelden når bensinstasjonen er stengt, da får man ikke betalt med kontanter, da må man ty til visa!
Handy-ⓜⓐⓜⓜⓐ Skrevet 30. april 2009 #44 Skrevet 30. april 2009 Men må en måte så skjønner jeg hva du mener med å ikke ha kort. Når man har kort så kan man liksom rutte med det når man vil til enhver tid og pengene går mye fortere. Dersom du tar ut 500kr for å handle mat en dag, så vet du liksom at nå kan du ikke kjøpe mer enn for 500 kr. Men som sagt, jeg hadde ikke klart meg uten visa. Men finnes da nettbutikker man kan bestille og betale varen når den ankommer posten.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #45 Skrevet 30. april 2009 De som har electron da? skal de klage fordi at de ikke får betalt med kort på toget eller i taxi? hahaha. eller de uten chip. angående toget, klag heller over at man ikke får betalt med sedler på billettmaskinene på alle togstasjoner og at man må betale 20 kroner ekstra hvis man ikke kan kjøpe billetten på stasjonen, det er faktisk ULOVLIG. det er ikke ulovlig å ikke ha den betalingsmåten du vil ha. det er internett det er snakk om, er det ikke? da må man regne med det. også får man heller kjøpe det man trenger i butikken.
Tokatter_USA Skrevet 30. april 2009 #46 Skrevet 30. april 2009 Nå er jeg ikke helt med. Hvordan vil du betale på nettbutikker uten kort? Sende kontanter? Man bruker vel ikke sjekker i Norge lenger? Beklager min uviten, men det er lenge siden jeg har bodd i Norge. Jeg kan ikke helt forstå hvordan du kan leve uten kort, i hvert fall hvis du vil handle på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå