Gå til innhold

Hvorfor i all verden tror alle bedrifter at "alle" har Visakort eller kredittkort ? Diskriminerende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen av delene og det er vannvittig mye jeg ikke får kjøpt pga at jeg ikke har det.

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor har du ikke det da?????

Skrevet

ja? hvorfor har du ikke det?

Skrevet

Det sier jo mer om deg enn om bedriftene

Skrevet

kanskje fordi vi lever i år 2009?!

Skrevet

Du trenger ikke ha kredittkort i den forstand. Det går an å ha vanlig bankkort med VISA uten at det er kreditt. (det er f.eks en vanlig lønnskonto) Men da kan du lettere handle på nett etc.

Annonse

Skrevet

OI!

Alle over 18 år har da Visa og/eller Mastercard?

Hvorfor har ikke du det??

Skrevet

Fort! Ring Amnesty International!! Dette skal du ikke finne deg i!

Skrevet

Jeg er ikke interessert i å ha det og det er faktisk mange av oss. I følge banken min er det en go del som faktisk leverer inn visakortet fordi at de sparer flere tusen kroner i mnd på det. Og noen får faktisk ikke Visakort. F.eks om de har hatt lån i banken som er gått til inkasso.

Men poenget er at bedriftene burde tilby en annen betalingsløsning enn bare kortbetaling.

Skrevet

Hvis du tenker på å handle på nett syns vel bedriftene det er tryggere med betaling på forhånd enn å sende varen hjem til deg mot faktura. Handler du i butikk kan du vise til at du har krav på å betale kontant:

Sentralbankloven § 14. Tvungent betalingsmiddel

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

Skrevet

" I følge banken min er det en go del som faktisk leverer inn visakortet fordi at de sparer flere tusen kroner i mnd på det."

Hvilken møkkabank har du? Jeg betaler 200 i året i kortavgift, og det er det.

Så utroolig tungvindt å ikke ha bank kort da... du må i banken og ta ut penger for å handle på butikken du da?

Skrevet

Jeg vil ikke ha faktura. Forskuddsbetaling eller postoppkrav er helt ok for meg. Men hva når de ikke tilbyr dette?

Skrevet

Jo de sparer flere tusen ved å ikke ha kort fordi det er mye lettere å handle på impuls.... Men jeg syntes ikke det er tungvindt å gå i banken for å ta ut penger. Og om jeg skulle handle noe impuls så hender det at jeg lar det være fordi jeg ikke gidder å gå i banken akkurat nå.

Annonse

Skrevet

Du kjære deg, anskaff deg et bankkort! Samfunnet er forut din tid virker det som. Å ha et bankkort gir utrolig mye sikkerhet. Og et mastercard gir enda større sikkerhet, for dette kan du bruke på ferier o.l uten å gamble i sine egne penger. Og så lenge en setter av samme sum man velger å bruke på mastercard og betaler hele beløpet på første innbetaling, så taper man heller ingen penger.

Å ha penger i lommeboka er greit, men til et visst punkt. Å gå med flere tusen i lomma er å BE om å bli ranet. Og hvordan gjør du det hvis du skal på shopping av store/dyre objekter, som sofa, TV o.l? Har dere med dere 10 000 kr i lomma? TUNGVINT! Og de færreste butikker ønsker å ha så store summer i kassa, for dette gjør butikken til et mer attraktivt ransobjekt.

Fiktive penger på en skjerm er slik det er i samfunnet , learn to live whit it!

Skrevet

Åja, sånn ja. trodde de sparte i direkte kort-utgifter jeg.

Skrevet

Nei jeg er ikke interessert, jeg vil ha en alternativ løsning i brdriftene. Er det for mye forlangt ? Hvorfor kan jeg ikke få betele på forskudd da ?

Skrevet

Hvorfor det ?

Greit med meg, men hva med de som blir nektet kort da ?

Har ikke de og rett til å handle ?

Skrevet

Du blir ikke nektet et vanlig bankkort, et såkalt debetkort, der bruk blir trukket rett av lønnskonto! Det kortet kan også brukes til å betale vare på nettet, som også blir trukket av lønnskonto.

Hvis du ikke vil ha kort får du handle i vanlige butikker med cash da, det er fullt forståelig at bedrifter vil ha betaling med kort, og det er lite du kan gjøre med det!

Skrevet

Nei det stemmer ikke. Jeg har en kompis som ikke får debitkort pga misligholdt lån.

Uansett det er diskriminering.

Skrevet

Fordi jeg syns du heller kunne ta deg bryet med å skaffe deg et kort.. hvis det er faren for impulskjøp som hindrer deg så får du heller legge igjen kortet hjemme når du skal ut å handle?

¨

Hva i allverden skulle gi en bank grunn til å nekte noen et ordinært visakort (uten kreditt)?

Skrevet

Tror kompisen din mener et kreditkort. Om ikke burde han bytte bank;)

Skrevet

Nei, det er snakk om er kort uten Visa og uten bildet som en bare kan ta ut penger i minibank med. Det kan heller ikke bli brukt som leg.

Han ble nektet. Jeg var selv med han i banken da han ikke snakker så godt norsk eller engelsk.

Skrevet

Pga misligholdt lån, inkasso, bårlige betalere.

Skrevet

Er det gebyrfritt å ta ut penger, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...